Eeerst ebay, dan eigen website?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
patatje
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:ma 17 okt 2005 12:08
Locatie:Wevelgem, België
Contacteer:
Eeerst ebay, dan eigen website?

Bericht door patatje » wo 19 okt 2005 13:06

Hey,

Effe een vraagje...

Ik maak best veel sieraden zelf, en heb tot hier toe enkel nog maar dingen weggegeven of kado gedaan. Nu zou ik wel graag zo een beetje uit de kosten van het materiaal geraken, aangeizen ik toch best veel aankoop.

Nu heb ik geen flauw idee hoe ik dat het best aanpak...
Probeer ik eerst via ebay of marktplaats of andere verkoopsites dingen te verkopen, of maak ik gewoon meteen zelf een website, maar dan moet ik waarschijnlijk een btw-nummer en weet ik veel aanvragen, en dat wil ik nu nog niet doen, aangezien ik eerst wil weten of ik echt wel dingen verkoop...

Hoe zijn jullie gestart met het effectief verkopen van jullie juwelen?

Groetjes, Cindy

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » wo 19 okt 2005 13:11

eerst en vooral, welkom belgje :D en dan nog een streekgenoot!
ik denk dat je best eens veel oefent met fotos nemen, en dan een msn-site opstart, maar wel profesioneel berwerken natuurlijk :D je zult merken dat zon site meer mogelijkheden heeft dan je zou denken :lol: kijk eens op http://groups.msn.com/moose-art" onclick="window.open(this.href);return false; of op de mijne http://groups.msn.com/ipoingtudut" onclick="window.open(this.href);return false; :D
ipoingtudut

Gebruikersavatar
Kaat
Bead Interested
Berichten:167
Lid geworden op:vr 02 sep 2005 18:50
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaat » wo 19 okt 2005 14:23

Ik heb zelf sinds twee weken een eigen site, heb ik nooit gehad dus daar kan ik nog niet zoveel zinnigs van zeggen. Ik heb wel 2 jaar verkocht op ebay, het eerste jaar ging dat heel goed, maar de laatste tijd verkoop ik daar hooguit 4 stuks per maand of zo... Het aanbod is heel erg groot daar, veel van die "markthandel", het valt echt niet mee om daartussen nog een beetje op te vallen. Houd er ook rekening mee dat de kosten op ebay behoorlijk kunnen oplopen, de kosten per advertentie vallen wel mee, 0,10 cent tot 5 euro en 0,20 cent voor wat daarboven zit, maar bedenk wel dat je ook een percentage van de opbrengst moet afdragen, en op lang niet alle advertenties wordt geboden, maar die betaal je wel. Verder nog een waarschuwing: laat je niet verleiden om je advertentie te starten vanaf 1 euro, zoals gepromoot wordt, heel veel ebayers wachten tot het allerlaatste moment met bieden ( het beruchte snipen) dus de kans is levensgroot aanwezig dat je sieraad inderdaad voor 1 euro gesniped wordt... Gewoon als startprijs instellen wat je er minimaal voor wil hebben.
Wat andere veilingsites betreft: Ricardo is gratis, ik heb het wel eens een paar keer geprobeerd, maar nog nooit iets verkocht. Marktplaats is ook gratis, dat verkoopt wat beter, je hebt alleen wat meer last van "funbieders". Gewoon eens voorzichtig wat proberen, succes met de verkoop!

patatje
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:ma 17 okt 2005 12:08
Locatie:Wevelgem, België
Contacteer:

Bericht door patatje » wo 19 okt 2005 14:53

Oké, bedankt voor de antwoorden alvast!

En poing idd, een streekgenoot :D

Nog een vraagje, een website opstarten is geen enkel probleem, maar hoe zit het dan met btw nummer, belastingen en die zaken? Ben je verplicht die dingen aan te geven of moet dat maar vanaf je een bepaald bedrag verdient, of is dit helemaal niet nodig?

Groetjes!

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » wo 19 okt 2005 15:41

zolang je niet meer dan 2500 € winst hebt, zit je safe :) ik raad je aan om alle bonnetjes vanaf januari bij te houden, zodat je kunt aantonen dat je idd niet zoveel winst maakt
ipoingtudut

patatje
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:ma 17 okt 2005 12:08
Locatie:Wevelgem, België
Contacteer:

Bericht door patatje » wo 19 okt 2005 16:22

poing schreef:zolang je niet meer dan 2500 € winst hebt, zit je safe :) ik raad je aan om alle bonnetjes vanaf januari bij te houden, zodat je kunt aantonen dat je idd niet zoveel winst maakt
2500 euro winst per jaar is dat dan toch hé?

En gewoon alle bonnetjes en aan- en verkoopsbewijzen bijhouden? Dat volstaat?
Goed, alvast heel erg merci voor de antwoorden, ben weer wat slimmer geworden vandaag :)

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » wo 19 okt 2005 16:39

we zijn er maar om te helpen hé :lol: en te kralen natuurlijk
ipoingtudut

Shanon
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:vr 23 mei 2014 18:43

Re: Eeerst ebay, dan eigen website?

Bericht door Shanon » do 19 jun 2014 00:29

Net ook geprobeerd in de zoekfunctie gezocht naar gratis websites.
Begon er met een van 123website maar na 5 foto's moet je dus gaan abonneren.
Dat is dus even niet de bedoeling.
Zetten ze er in eerste instantie zo mooi GRATIS bij he?

Gesloten