Twijfel...

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:
Twijfel...

Bericht door Tessa » di 04 okt 2005 10:10

Hoihoi,

Ik zit met een 'probleempje'. (nja, irritatie)

Elke x als ik een sieraad verkoop heb ik twijfels. Twijfels zoals: vind de klant het mooi? (vooral als het sieraad via mn site is besteld en het dus niet in het echt is gezien), of zit alles goed in elkaar? Gaat er niets snel kapot. Dat zou echt heel erg vervelend zijn.

Ik heb vaak de twijfels bij een sieraad. Of ik het wel ga verkopen of het wel mooi genoeg is. Of het net niet even anders kan of de kleuren we bij elkaar passen.

Hebben jullie dit ook? Ik kan bijna niet trots zijn op een sieraad. (jammer genoeg verkoop ik ook te weinig om dit meer te krijgen)
Groetjes van deze kralenverslaafde!

gootje
Bead Intelligent
Berichten:1392
Lid geworden op:do 05 feb 2004 21:37
Locatie:nijmegen

Bericht door gootje » di 04 okt 2005 10:32

heb ook altijd wel zoiets van....... als het maar niet kapot gaat..... of... ga ik het wel verkopen... :?
maar als een klant iets koopt.... dan doet ie dat omdat zij het mooi vindt...... ook bij jou.......dus daar hoef je helemaal niet over te twijfelen :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » di 04 okt 2005 10:51

als een klant iets besteld via mijn site ben ik bang dat de foto te onduidelijk is. Daar zie je natuurlijk niet goed op hoe het echt is. Ik heb ook nog niet veel bestellingen gehad via mn site, maar ik heb net een bestellen gehad en bij de bevestigingsmail een foto in de bijlage gedaan van het sieraad. Die is beter te zien. Maar hopelijk zien ze dan niet af van de bestelling. :roll:
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » di 04 okt 2005 10:51

Inderdaad als iemand een sieraad koopt dan is dat omdat hij/zij het mooi vindt.
Als het snel stuk gaat kan het ook zijn omdat de klant het niet met zorg behandeld..

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 04 okt 2005 10:53

Ik heb even gekeken op je site en ik vind dat je nergens aan hoeft te twijfelen, leuke sieraden!

iedje
Bead Lover
Berichten:450
Lid geworden op:vr 28 jan 2005 13:28
Locatie:den haag/ scheveningen

Bericht door iedje » di 04 okt 2005 10:55

same here, helemaal niet raar.

Mijn schoonmoeder vraagt al maanden of ik eens een lading aan haar wil meegeven (naar dr vriendinnen) maar elke keer als ik ze aan haar laat zien zeg ik zelf: jaa... t zijn probeerseltjes, niet zo mooi blablabla....

Een klant denkt aan zijn eigen portemonnee dus zal nooit iets kopen wat ze niet mooi vindt :D dus don't worry.

Ik zeg altijd tegen iedereen: als het stuk gaat, mag je het aan me teruggeven en dan maak ik het. als er een steentje uit valt, kost het alleen de prijs van het steentje (als ik deze moet bestellen). Als het afgeeft ligt het aan de klant zelf.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » di 04 okt 2005 11:31

iedje schreef:same here, helemaal niet raar.

Mijn schoonmoeder vraagt al maanden of ik eens een lading aan haar wil meegeven (naar dr vriendinnen) maar elke keer als ik ze aan haar laat zien zeg ik zelf: jaa... t zijn probeerseltjes, niet zo mooi blablabla....

Een klant denkt aan zijn eigen portemonnee dus zal nooit iets kopen wat ze niet mooi vindt :D dus don't worry.

Ik zeg altijd tegen iedereen: als het stuk gaat, mag je het aan me teruggeven en dan maak ik het. als er een steentje uit valt, kost het alleen de prijs van het steentje (als ik deze moet bestellen). Als het afgeeft ligt het aan de klant zelf.

probeerseltjes? Nou dat zijn het toch ook weer niet? Maar zo denk ik er stiekum soms ook wel over. Of het wel kan tippen aan sieraden in de winkel.

Maar als je bekijkt wat ze bij Six ofzo verkopen, dan denk ik ook wel eens dat mijn sieraden mooier zijn en beter in elkaar zitten in elk geval.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » di 04 okt 2005 11:35

Natuurlijk maak je je altijd zorgen over dat er niets stuk gaat maar ik vind ook dat je hele mooie dingen maakt (ook even op je site gekeken :wink: ). Zoals iedje ook al zegt kan je altijd aanbieden dat mocht er iets stuk gaan dat je het dan (gratis) repareert.
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » di 04 okt 2005 17:35

hoihoi
ik herken het ook hoor Tessa, ben altijd bang dat iets toch niet helemaal is wat diegene in zijn hoofd had. ik verkoop het niet via de site hoor,zo en zo erg weinig, maar als iemand wel eens wat bij mij ziet en het dan in een andere kleur wil, vind ik dat wel lastig.
vooral of de kleur dan wel uitkomt zoals iemand denkt, en inderdaad ook of er niet vanalles vanaf valt enzo!! :oops:

maar ik vind jouw sieraden ook erg mooi en als je inderdaad kijkt wat winkels soms verkopen. vooral ook bij oorbellen, dan zijn de 2 niet eens hetzelfde, of de helft ligt ervan af. zonde hoor!
wat dat betreft doen wij het vast beter :lol:

en aan de andere kant heb ik ook wel eens als ik iets voor iemand maak dat ik het zelf wil houden, dan vind ik m juist weer heel leuk geworden!!
tis ook nooit goed he haha :D

groetjes sam

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » di 04 okt 2005 23:51

Ik ben het met de meeste sprekers hier eens. Je sieraden zijn leuk. Je prijs is niet gek.
Weet je, handgemaakte sieraden hebben "iets extra's". Daar kan een winkel niet aan tippen. Tenminste de winkels die de kettingen als assesoires verkopen. Wij zijn geen juweliers natuurlijk. Tenminste, de meesten hier niet!
En inderdaad, als er iets stuk gaat sta je daarvoor garant. Zo doe ik het tenminste wel. Ik geef wel een soort gebruiksaanwijzing mee. Zeg dat ze kettingen niet moeten knikken of achteloos op een kastje moeten "kwakken". Niet mee douchen. Dat gecoate kralen allergisch zijn voor parfum en ga zo maar door.
Tja, en zelfvertrouwen is een heel ding. Ik vind het ook nog steeds moeilijk om trots te zijn op mijn kettingen.

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » wo 05 okt 2005 18:46

Gelukkig ben ik niet de enige. Ik heb idd al gezegt dat als het stuk gaat ze terug mogen komen en dan zal ik het maken. (ligt eraan wat). Is al een x gebeurt met een slotje.

Bedankt voor de reacties! En natuurlijk voor de complimentjes! Doet me wel goed... :D
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gesloten