post post post waar blijft het allemaal

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
eelkehas
Bead Addict
Contacteer:
post post post waar blijft het allemaal

Bericht door eelkehas » vr 16 sep 2005 21:39

Hoihoi,

Ik kom weer eens even een klaag berichtje neerzetten over onze vriend de tpg..
Er zijn van 1 serie pakjes die ik heb verzonden van zon 20 stuks.. 2 kwijt geraakt!! das toch aso!!! 2 das gewoon 10%... Dus ik ben weer druk aan het navraagformulieren invullen..
Ik moest nog bij de post een ander pakje laten frankeren..
dus ik zei zo van owee als die niet aankomt.. ow hoezo blabla..
dus ik vertel dat .. en hij zegt tja even navraagformulier invullen..
ik zeg en wat doen jullie daarmee niets toch??
Naja niks zegt hij we sturen een brief naar diegene die het zou moeten ontvangen met de vraag of die het echt niet ontvangen heeft...
en dan krijgt u een brief dat we niets hebben gevonden..

das toch raar?? Ik weet toch van de " ontvanger" zelf dat die niets ontvangen heeft... en de boel oplichten kun je toch niet want wat zou ik daar aan hebben.. als dat pakje is aangekomen is hij toch nergens meer verder.. dus kan ik hem ook niet terug vragen ofzo..
echt raar..

Ik ben echt boos..
Ik vraag nu al veel mensen het wel verzekerd te laten verzenden.. maja is wel 7,25.. en op een bedrag van 24 euro is dat best veel...
Maargoed nu is er dus 2 keer een pakje van 24 euro kwijt..
ik duim dat het nog aankomt.. maar ben er bang voor..

Hoe staat het bij jullie met vermissingen??

Groeten Eelke

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » vr 16 sep 2005 21:46

O breek me de bek niet open. Verhoudingsgewijs valt het nog mee, want ik ben 3 keer iets kwijt geraakt, maar wel met een totaal van € 150. Dat kostte me dus een lieve duit.
Was bij dezelfde klant maar ik denk niet dat ze de kluit belazerde. Tegenwoordig stuur ik alles voor haar aangetekend, dat betaalt ze dus ook. Was haar eigen voorstel.

Maar je doet er geen bal aan, dus de grotere bestellingen (boven 100 euro zeker) gaan allemaal aangetekend en verzekerd.
Kralen make the world go round!

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » vr 16 sep 2005 21:49

In de ongeveer twee jaar dat ik on-line verkoop en koop is het tot nu toe 1 keer voorgekomen dat een pakje van mij niet aankwam bij de koper, en 2 keer dat iets dat ikzelf gekocht had niet arriveerde. In alledrie de gevallen trouwens ook nooit meer boven water gekomen. Was allemaal brievenbuspost, dus geen tracktrace nummer of zo, dan valt er echt niets meer na te gaan. De laatste keer dat het misging is gelukkig al meer dan een jaar geleden. Wat de laatste tijd wel vaker gebeurt is, dat post erg lang onderweg is. Soms wel een week, gewoon binnen Nederland!

Frambiej
Bead Dreamer

Bericht door Frambiej » vr 16 sep 2005 21:57

Ik heb wel een keer gehad dat een pakje pas na 3 weken aan kwam.. :S er zaten redelijk veel sieraden in en werd dus ook in een grote enveloppe verstuurd.. maar of t daar aan zou liggen?

En heel vaak dat als mensen mij geld op sturen dat het dan of niet aan komt of helemaal kapot (met dus de helft van t geld) of in een plastic zakje omdat het kapot gegaan was.. :S

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » vr 16 sep 2005 22:00

wij zijn ook al vaak wat kwijtgeraakt,
en idd ook van flinke bedragen!
daarom hebben we de verzendkosten nu ook aangepast..
helaas maar waar.. :(
Afbeelding *SHABBY**

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 16 sep 2005 22:05

Hoihoi,

Ookee er is nu een week voorbij voor die 2 pakjes..
Maar nu krijg ik alweer een pbtje van iemand die heeft de horloges niet ontvangen..
en hiervoor ook al wel een keer of 5 dit jaar dat er iets kwijt raakt .. ik vindt het echt belachelijk..
Want het moet toch ergens blijven.. Ja of het zijn toch zakkenvullers ;-) die van kraaltjes houden.
maar ze hebben we al eens aan de foon gezegt dat als een envl kapot scheurd in de sorteermachine.. ze echt geen moeite doen om het weer op te rapen.. gaat de prullenbak ik.. terwijl ik altijd de kraaltjes in zipzakjes enz doe.. dus dan als een luchtkussenenvl met een kiloplakband erom toch los zou scheuren (wat me sterk lijkt) vallen er 2 zakjes uit.. dat kunnen ze toch wel oprapen er weer in doen en een zakje erom??

He bah.. Ik was van plan om bij mijn winkel ook een webwinkel te openen.. maar nu heb ik er toch een stuk minder zin in. of ik ga mensen verplichten om verzekerd te versturen.. maar of iedereen daar zo blij mee is... denk het niet..

Grrr.. zometeen maar weer een navraagformulier invullen heeft geen zin maar misschien denken ze nog eens jeetje dat worden er wel erg veel?? laten we maar eens gaan kijken hoe dat zit..

Groetjes!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 16 sep 2005 22:10

Ik verplicht het ze ook hoor, om verzekerd te sturen.
Nu is het wel zo dat tot nu toe ik al mijn sieraden in een sieradenbox opstuur en die past zo-wie-zo niet door de brievenbus. Een belpakje kost €5,50 en aangetekend kost €5,75 (verzekerd tot €48,- geloof ik)Aangetekend met waarde verzekering is weer iets duurder.

Ik wil het risico niet nemen. Daarnaast heb ik zelf ook graag een bewijs dat ik het heb opgestuurd.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 16 sep 2005 22:11

Ik heb deze week twee enveloppen met kleding ontvangen, kapot maar wel met inhoud (waarbij 1 zelfs met een losse broche) en dat zat er gewoon nog in...
1 x heeft iemand beweert dat de schoenen die ik heb verzonden (pakketpost) niet zijn aangekomen en 1 x heb ik kralen niet ontvangen maar verder gaat het goed :roll:

Weet wel dat als de postcode niet of onjuist op de envelop staat het langer kan duren voordat de zending aankomt dus wie weet....
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » vr 16 sep 2005 22:12

Kaat schreef:Was allemaal brievenbuspost, dus geen tracktrace nummer of zo, dan valt er echt niets meer na te gaan. De laatste keer dat het misging is gelukkig al meer dan een jaar geleden. Wat de laatste tijd wel vaker gebeurt is, dat post erg lang onderweg is. Soms wel een week, gewoon binnen Nederland!

Dat tracktrace kan dat alleen voor pakketpost?
Wat is het goedkoopste pakketposttarief? Zou je dat mss kunnen overwegen om dat te doen ipv verzekeren..... Ik vind het ook unfair van tpg: moeten wij ons duur verzekeren omdat zij hun werk niet goed doen :evil: .
Ik bestel nou ongeveer anderhalf jaar kralen van het internet. Het is me al zeker 3x overkomen dat ik een bestelling niet heb ontvangen. Echt balen! Nu met Eelke was het extra vervelend want het gaat idd over ruim € 25,00 (en dat is voor mij, huisvrouw, erg veel geld)!!! Ik ben er echt verdrietig van :cry: .

Lieve groet van Fairy

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 16 sep 2005 22:14

Hoihoi,

pakketpost is 5,50.. op zijn goedkoopst... maar dan is het alleen te volgen via internet.. en als het kwijtraakt heb je eigenlijk nog niets..
Want dan doen ze nog geen moeite om het weer te zoeken..

alleen bij verzekerd verzenden heb je meer zekerheid.. maja.. hoe dat verder loopt weet ik ook niet.. als er wat kwijt raakt..
want dan moet je de waarde van het pakje kunnen aantonen ofzoiets..

Groetjes!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 16 sep 2005 22:23

Het wordt tijd dat die TPG stevige concurrentie krijgt. Als ze dan zulke dingen flikken, houden ze geen particuliere klant meer over.
Ik lig al jaren in de klins met ze....
Het ergste wat ik heb meegemaakt is dat ik een rouwkaart had otangen op de dag van de begrafenis die om 1 uur 's middags was. Om 2 uur 's middags die dag kreeg ik de kaart pas :shock:

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » vr 16 sep 2005 22:29

Ik snap sowieso niet hoe zoiets kwijt kan raken. Ik stel me er toch een redelijk dikke enveloppe bij voor. Die valt niet zomaar achter een kastje of zo.

Lieve groet van Fairy

Biancie
Bead Interested

Bericht door Biancie » vr 16 sep 2005 22:35

Mfff ja de TPG... zo is mijn vader eens een complete monitor (van een computer ja) kwijtgeraakt...... je wilt niet weten wat er allemaal gestolen wordt bij de TPG volgens mij.

Zullen we een koeriersdienst beginnen??? :wink:
*~* Beauty is in the eyes of the beholder *~*

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 16 sep 2005 22:48

Biancie schreef:...... je wilt niet weten wat er allemaal gestolen wordt bij de TPG volgens mij.
BOL.com schijnt helemaal veel pakjes kwijt te raken.... dat snap ik wel :roll:

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » vr 16 sep 2005 23:03

Nou, ik snap dat dus gewoon niet :? .

Ik heb op het postkantoor gewerkt en daar zat ik in de kluis. Ik moest elke dag de dagopbrengst van een grote winkel tellen. Moest ook eens op gesprek komen bij mijn chef: "Hoe ik dat nou vond dat er zoveel geld door mijn vingers ging (echt een meer dan riant huis!)?"
Het kon mij dus helemaal geen moer schelen: het was niet van mij dus ik had er niets aan. Ze mochten me ook wel papieren zakdoekjes laten tellen. Blijkbaar was dat het enige en goede antwoord want ik heb er ruim een jaar gewerkt.

Wisten jullie dat één miljoen makkelijk in een broodtrommeltje past? :lol:

Lieve groet van Fairy

Gesloten