het werk
-
- Bead Believer
- Contacteer:
hoeveel zou ik mogen vragen voor mijn werk , iemand vraagt mij voor een, hangertje te maken maar zelf gaat ze alles halen of moet ik dit nu gratis doen nee toh de tijd zit er toh ook in 

- sharon
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik heb dit dus laatst ook gehad. Ik moest voor iemand een ketting opnieuw rijgen. Die ketting had ik zelf niet gemaakt maar ze vroeg of ik dat kon. Ik die ketting gemaakt en toen vroeg ze wat het kostte. Ach zei ik laat maar zitten. Nou 2 dagen later stond ze op de stoep met een andere ketting
Ik heb hier van geleerd en vindt dus nu dat je best wat mag vragen. Het hoeft niet veel te zijn maar helemaal voor niets..tja voor mij niet meer. Mijn tijd zit er ook in 

- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Mhh das minder! inderdaad aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht.sharon schreef:Ik heb dit dus laatst ook gehad. Ik moest voor iemand een ketting opnieuw rijgen. Die ketting had ik zelf niet gemaakt maar ze vroeg of ik dat kon. Ik die ketting gemaakt en toen vroeg ze wat het kostte. Ach zei ik laat maar zitten. Nou 2 dagen later stond ze op de stoep met een andere kettingIk heb hier van geleerd en vindt dus nu dat je best wat mag vragen. Het hoeft niet veel te zijn maar helemaal voor niets..tja voor mij niet meer. Mijn tijd zit er ook in

- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Goh wat brutaal eigenlijk. Ik heb het omgekeerde meegemaakt. Ik hoefde niets te hebben voor het opnieuw rijgen van een ketting maar mijn kennisje stond erop. Ze zei zelfs: anders durf ik je nooit weer iets te vragen. Ik kreeg € 7,50 van haar. Zaten wel een paar kralen en een halve meter acculon uit eigen collectie bij maar dat stelde niet zoveel voor. Later stond ze nog een keer op de stoep met een armband van haar dochter en een ketting van haar zoon. Voor de jongensketting heb ik leerveter moeten bestellen en de armband slokte meters kralenelastiek op. Weer € 7,50 . Nou zij mag elke week wel komen op deze manier. Ik vind het veel te veel maar ze staat erop. Tja...
Lieve groet van Fairy
- Fairy
- Bead Designer
- Contacteer:
Vanavond nog. Ik moest voor het eerst oppassen op mijn buurjongetje van 2. Normaal gesproken doen mijn kinderen dat voor een paar zakcenten. Kids waren verhinderd en ik zag dat de buurtjes omhoog zaten. Ik wou wel heel graag. Zij blij, ik blij. Hoef ik ook niets voor te hebben.
Voor mijn kinderen vind ik het wat anders maar volwassenen onderling....nee hoor. Kreeg ik een lekkere doos Merci mee naar huis en dat vond ik toch wel weer leuk.
Alles wordt zo met geld geregeld tegenwoordig. Waar is de gewone ouderwetse burenhulp?
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik vind sieraden repareren wat anders dan zo leuk voor je buurtjes op hun kindje passen hoor! Het kwam door de opmerking over iets leuks krijgen van een vriendin omdat je haar sieraad gerepareerd hebt => niet voor niets, maar ook geen geld.
Voor mijn kinderen vind ik het wat anders maar volwassenen onderling....nee hoor. Kreeg ik een lekkere doos Merci mee naar huis en dat vond ik toch wel weer leuk.
Alles wordt zo met geld geregeld tegenwoordig. Waar is de gewone ouderwetse burenhulp?
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik vind sieraden repareren wat anders dan zo leuk voor je buurtjes op hun kindje passen hoor! Het kwam door de opmerking over iets leuks krijgen van een vriendin omdat je haar sieraad gerepareerd hebt => niet voor niets, maar ook geen geld.
Lieve groet van Fairy
- kralenfreakjuh
- Bead Interested
Ik vindt inderdaad ook dat je er best iets voor mag vragen want ik deed het eerst ook voor niks voor iemand.
Staat ze een tijdje later aan de deur met een hele zak oorbellen, kettingen etc. die te lang waren etc. of ik ze effe korter kon maken en weet ik wat allemaal.
Jaaa daaaaaggggggggggg!!!!
Maar meestal krijg ik in ruil iets leuks of een uitnodiging om eens lekker te komen eten.
Succe4s ermee.
Groetjes Wendy
Staat ze een tijdje later aan de deur met een hele zak oorbellen, kettingen etc. die te lang waren etc. of ik ze effe korter kon maken en weet ik wat allemaal.
Jaaa daaaaaggggggggggg!!!!

Maar meestal krijg ik in ruil iets leuks of een uitnodiging om eens lekker te komen eten.
Succe4s ermee.
Groetjes Wendy
Niet ieder juweeltje is een sieraad !
Het is gewoon jammer dat de goeden altijd lijden onder de kwaaien. Er zijn altijd mensen die je een arm uitrukken als je ze een vinger geeft.
Ik maak gewoon onderscheid. Voor een goeie vriendin of familielid doe ik dat zo natuurlijk, maar voor een collega waarschijnlijk niet en een vriendin van een vriendin ook niet. Ik zou trouwens bij zo iemand die na 1 gratis dienst langskomt met een zak vol sieraden gelijk de policy veranderen en haar zeggen dat het haar gaat kosten. Of ze betaalt of ze gaat weer weg en allebei vind ik dan prima.
Ik maak gewoon onderscheid. Voor een goeie vriendin of familielid doe ik dat zo natuurlijk, maar voor een collega waarschijnlijk niet en een vriendin van een vriendin ook niet. Ik zou trouwens bij zo iemand die na 1 gratis dienst langskomt met een zak vol sieraden gelijk de policy veranderen en haar zeggen dat het haar gaat kosten. Of ze betaalt of ze gaat weer weg en allebei vind ik dan prima.
Kralen make the world go round!
-
- Bead Believer
- Contacteer:
werk
nee gratis ga ik dit zeker niet doen scharonke want moet je horen ik ken die dame niet zo goed en daarbij hier in mijn streek profeteren ze ervan ik maak hier ook kledij he en heb al dikwijls iets meegemaakt ze willen hier alles gratis kmoet nu nog geld hebben van jaren geleden verdikke, en ik hoor of zie deze dame nooit meer nee zeker doe ik dit niet gratis hoor,sharon schreef:Ik heb dit dus laatst ook gehad. Ik moest voor iemand een ketting opnieuw rijgen. Die ketting had ik zelf niet gemaakt maar ze vroeg of ik dat kon. Ik die ketting gemaakt en toen vroeg ze wat het kostte. Ach zei ik laat maar zitten. Nou 2 dagen later stond ze op de stoep met een andere kettingIk heb hier van geleerd en vindt dus nu dat je best wat mag vragen. Het hoeft niet veel te zijn maar helemaal voor niets..tja voor mij niet meer. Mijn tijd zit er ook in
groetjes