Klant vindt ketting niet mooi

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
char
Bead Designer
Contacteer:
Klant vindt ketting niet mooi

Bericht door char » zo 21 aug 2005 23:00

Ik zit met een probleempje.
Ik heb via internet een ketting verkocht. Nu vind de klant hem in het echt niet mooi en wil hem terugsturen. Ze wil uiteraard het geld minus de portokosten terug.
Ik heb dit nog niet meegemaakt en baal er wel van.
Hoe ga ik dit oplossen ?
Geld terug geven doe ik niet graag want ik was net zo blij weer eens iets verkocht te hebben. Moet ik me nu hard opstellen en zeggen: verkocht is verkocht ?
Of zal ik voorstellen dat ze iets anders kan uitzoeken ?
(de ketting kostte 12 euro)
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 21 aug 2005 23:03

Wat vind ze niet mooi dan?
Misschien kun je het oplossen door iets anders voor haar te maken of idd dat ze wat anders uitkiest.
Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt dus vind het eigenlijk ook best lastig...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Sieraden 4 You!
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » zo 21 aug 2005 23:07

Rotsituatie zeg!
Ik zou in elk geval niet meteen zeggen "verkocht is verkocht" want dat kan je een hoop slechte reclame bezorgen denk ik.
Je moet het toch van de mond op mond-reclame hebben dus ik zou proberen een oplossing te vinden die voor beide partijen tevreden stemt.
Je kunt haar de ketting laten ruilen voor een ander exemplaar als ze dat wil en daar bijvoorbeeld een (kleine) korting op egven omdat jij het ook vervelend vind dat zij niet tevreden is met jou sieraad...? Ik roep maar wat hoor, maar ik hoop dat je er uit komt met haar, succes!

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » zo 21 aug 2005 23:16

Pee schreef:Wat vind ze niet mooi dan?
Misschien kun je het oplossen door iets anders voor haar te maken of idd dat ze wat anders uitkiest.
Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt dus vind het eigenlijk ook best lastig...
Ze vind de witte kralen niet mooi.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 21 aug 2005 23:43

pfft sorry maar op het plaatje zie je toch hoe die eruit zien... als je die wilt veranderen moet je de hele ketting veranderen naar mijn idee..
Ik zou kijken of je haar op een andere manier tegemoed kan komen, hoe lastig dat ook is want anders krijg je geen goede reclame.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 21 aug 2005 23:49

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel raar vind :? . Je ziet toch duidelijk op de foto dat er witte kralen inzitten. Ik zou haar geen geld teruggeven, omdat ze duidelijk kon zien wat ze kocht..... :shock: Maar je kunt haar een tegoedbon geven, zodat ze wel weer iets bij je moet kopen.
Geen korting geven of zo hoor, als ze nagedacht had had ze kunnen weten dat ze de kralen niet mooi vond.
Ik vind dit soort dingen ook altijd heel vervelend, maar het is wel belangrijk dat je het goed oplost op een voor beiden zo goed mogelijke manier. Ik wens je veel wijsheid. :wink:
groetjes Sannie.

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 05:27

ik vindt het klinkklare onzin van der
je foto is duidelijk genoeg om te kunnen zien wat er voor kralen en dergelijke in verwerkt is
nog duidelijker is hoe de witte kralen eruit ziet
nee ik zou het zelfde doen als sanny , stuur der een tegoed bon van 12 euro voor als ze eventueel nog eens wat ziet
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » ma 22 aug 2005 05:42

Maakt niet uit of je het redelijk vindt of niet, je bent WETTELIJK verplicht om de ketting terug te nemen. Dit valt onder net zoiets als de colportagewet: de klant heeft altijd 7 dagen bedenktijd en mag het item retourneren zonder opgaaf van reden, onbeschadigd uiteraard, en krijgt geld terug.
Ik neem aan dat ze wel binnen 7 werkdagen gereageerd heeft?
Kralen make the world go round!

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 05:58

ik ging ervan uit dat de "klant "de ketting langer dan 7 dagen had :?
en vanaf wanneer gaan die 7 dagen dan in ?
groetjes coby

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 06:07

coby schreef:ik ging ervan uit dat de "klant "de ketting langer dan 7 dagen had :?
en vanaf wanneer gaan die 7 dagen dan in ?
en nog een vraagje
hoe kan ik nu zien dat ze de ketting voor bv 1 avondje gedragen heeft ?
want men mag het artikel niet gebruikt hebben om het te retouren
groetjes coby

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » ma 22 aug 2005 06:08

Ik zou (als ik jou was) ook het geld terug geven. Slechte reclame is ook niet goed :(

Ik heb op mijn site staan dat als een sieraad achteraf toch niet mooi blijkt te zijn, dan mag je hem ruilen voor een tegoedbon. Maar dat staat wel duidelijk aangegeven op mijn site. En ik weet niet in hoeverre jou klant het daar mee eens gaat worden ?
Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.

Britt
Bead Lover

Bericht door Britt » ma 22 aug 2005 07:33

Ik denk dat je haar tegenmoet kunt komen om te vragen of ze de witte kralen misschien vervangen wilt hebben voor zwarte?
En anders misschien een andere ketting die voor haar gemaakt wordt.

ik vind trouwens dat het best wel kan dat het in het echt tegenviel,soms komt hier iemand om een ketting te kopen en dan vind ze 1 bepaalde heel mooi maar doet ze hem om en dan staat ie helemaal niet mooi ,dus dat kan in dit geval ook zo zijn.

Maar leuk voor jou is het niet ,maar trek het je niet te veel aan.
in echte winkels ruil je ook wel eens iets om en krijg je ook vaak wel je geld terug. :D

Trouwens ik vind de ketting wel heel mooi. :D

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » ma 22 aug 2005 07:45

Ik zou met haar overleggen wat voor kralen ze dan mooi zou vinden op die plek. Het is wel vreemd want op de foto zijn ze inderdaad goed te zien.

Maar, voor je goeie naam zou ik dus zeggen, omruilen mag of dezelfde ketting maar dan met andere kralen.
Geen geld terug want dan is het zo makkelijk om misbruik van je te maken; dan doe je een ketting een avondje om en stuurt hem daarna terug ...(er zijn echt van die mensen)

Maar ook niet zeggen gekocht is gekocht> gewoon samen oplossen met de portemonaie gesloten.
Groetjes Els,

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 22 aug 2005 07:46

ja ik vind hem ook heel mooi...en best goedkoop...het is dat ik al veel kettingen heb anders had ik hem wel overgekocht. ;)
wie weet is er een kraal kapot gegaan door een fout van haar, wil ze het terugsturen en kan ze dan zeggen dat de beschadiging komt door tpg....
succes met regelen...ik denk dat ik ook eerst zou proberen een andere ketting te verkopen..

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » ma 22 aug 2005 07:59

Ja kan er wel heel moeilijk over doen maar de klant mag het product gewoon terugdoen en krijgt geld terug. Dat heet het herroepingsrecht bij koop op afstand.

Herroepingsrecht
Bij elke overeenkomst op afstand heeft de consument een termijn van ten minste 7 werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. De consument moet in dit geval ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De leverancier is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.
De termijn van het herroepingsrecht gaat voor goederen in op de dag waarop de consument de goederen ontvangt. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan. Voor diensten gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten, of op de dag waarop de leverancier aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging heeft voldaan. Indien de leverancier niet heeft voldaan aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de, is de termijn van
herroeping drie maanden.

De consument kan in een aantal gevallen het herroepingsrecht niet uitoefenen, namelijk:

voor diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen vóór de termijn van zeven werkdagen;
voor goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft;
voor goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben;
voor goederen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, of die snel kunnen bederven of verouderen;
voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
voor de levering van kranten en tijdschriften;
voor de diensten van weddenschappen en loterijen.

Voor de hele tekst zie:
http://www.justitie.nl/publicaties/broc ... fstand.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de rest hoef je het niet persoonlijk op te vatten. Het kan gewoon zijn dat hij een beetje tegenviel, of toch niet zo mooi stond. Ze zegt niks over iets kapot, bovendien zou ze daar ook voor gewaarborgd zijn want de verkoper is verantwoordelijk voor het verzenden.
Ja, en of ze hem gedragen heeft, dat ken. Soms heb je pech. Je kan vragen of ze iets anders wil uitzoeken maar als ze dat niet wil, dan houdt het op. Voor bestellingen in opdracht geldt dit herroepingsrecht dus niet.

Dat is gewoon één van de gevolgen en risicos's van verkopen via internet. Ik zou het gewoon zonder morren terugbetalen, na ontvangst van het artikel. Op de lange termijn werkt deze vorm van klantvriendelijkheid het beste, dan komt zo iemand nl. wel terug omdat ze weten dat je er professioneel mee omgaat. Ik heb het een paar keer bij de hand gehad en nergens problemen mee gehad.
Kralen make the world go round!

Gesloten