Nou is niet ingewikkelder dan gewoon hoor. Even rekening houden met andere verzendkosten, dat wel.
Binnen Europa kan men gewoon geld overmaken via het IBAN bankrekeningnummer. Dat is erg handig. Buiten Europa kan men met paypal of creditcard betalen. Opsturen en klaar.
Je moet gewoon btw berekenen omdat je (waarschijnlijk) aan particulieren verkoopt. Dat wordt anders zodra je aan bedrijven in het buitenland verkoopt.
Paypal is vooral erg praktisch. Een enkeling in Nederland betaalt er ook wel mee maar dat is dan meestal een vent die te laat is met het kopen van een kadootje voor zijn vrouw.
Ik verzend het niet aangetekend want bij het postkantoor konden ze me niet vertellen wat de meerwaarde ervan is. Als kwijt, dan toch geen vergoeding voor de waarde van de inhoud.
Ik wilde een grote bestelling (over de 300 euro) verzekerd naar de USA verzenden maar dat KON helemaal niet! Bij het postkantoor hier wisten ze dat niet dus allemaal gedoe, pakje in depot tot ik uitsluitsel had gegeven, pakje te laat bij klant en onverzekerd. Dat kostte trouwens ook nog 22 euro.
Dus sindsdien mik ik het zo op de bus en stuur een schietgebedje mee dat de post-apostel er goed op let.