Verkopen naar buitenland?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
angela
Bead Fan
Contacteer:
Verkopen naar buitenland?

Bericht door angela » do 18 aug 2005 15:26

Wie heeft hier ervaring mee, en wat zijn de belangrijke dingen waar ik op moet letten. Wie heeft er tips?

Alvast bedankt... ;-)
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 18 aug 2005 15:47

Ik heb een paar Belgische klanten gehad. Ik laat ze betalen via PayPal of vooruitbetaling via overschrijving. Voor internationale transacties heb je niet genoeg aan je bankrekeningnummer. Je moet dan je IBAN nummer geven. Dat is een nummer dat bestaat uit jouw bankrekeningnummer en een code van de bank waar jij je rekening hebt lopen.

Ook is het verstandig om dergelijke zendingen aangetekend te versturen. Als ik het goed zeg uit mijn hoofd, kost een aangetekende verzending binnen Europa tot 500 gram 7,35 euro (kan er een dubbeltje naast zitten) en het duurde bij mij toen een dag of 3 eer het bij de klant aankwam.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » do 18 aug 2005 15:49

Nou is niet ingewikkelder dan gewoon hoor. Even rekening houden met andere verzendkosten, dat wel.
Binnen Europa kan men gewoon geld overmaken via het IBAN bankrekeningnummer. Dat is erg handig. Buiten Europa kan men met paypal of creditcard betalen. Opsturen en klaar.
Je moet gewoon btw berekenen omdat je (waarschijnlijk) aan particulieren verkoopt. Dat wordt anders zodra je aan bedrijven in het buitenland verkoopt.

Paypal is vooral erg praktisch. Een enkeling in Nederland betaalt er ook wel mee maar dat is dan meestal een vent die te laat is met het kopen van een kadootje voor zijn vrouw. :lol:

Ik verzend het niet aangetekend want bij het postkantoor konden ze me niet vertellen wat de meerwaarde ervan is. Als kwijt, dan toch geen vergoeding voor de waarde van de inhoud.
Ik wilde een grote bestelling (over de 300 euro) verzekerd naar de USA verzenden maar dat KON helemaal niet! Bij het postkantoor hier wisten ze dat niet dus allemaal gedoe, pakje in depot tot ik uitsluitsel had gegeven, pakje te laat bij klant en onverzekerd. Dat kostte trouwens ook nog 22 euro.
Dus sindsdien mik ik het zo op de bus en stuur een schietgebedje mee dat de post-apostel er goed op let. :wink:
Kralen make the world go round!

MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » do 18 aug 2005 17:04

Armande schreef: Dus sindsdien mik ik het zo op de bus en stuur een schietgebedje mee dat de post-apostel er goed op let. :wink:

lachen1 Ik lig hier echt helemaal dubbel om je grapje! Sorry heeft niks met de topic te maken maar ik moest het even kwijt! :lol:

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » do 18 aug 2005 19:11

MariekeV schreef:
Ik lig hier echt helemaal dubbel om je grapje! Sorry heeft niks met de topic te maken maar ik moest het even kwijt! :lol:
Hehe, spot maar niet met de post-apostel! Anders maakt ie al je pakjes kwijt! :lol: Net zoals mijn vader me vroeger wijsmaakte dat er een posthond in de brievenbus zat en als je je vingers er te ver in stak, dan zou ie erin bijten...
Kralen make the world go round!

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » vr 19 aug 2005 06:05

Ik moet zeggen: ik verstuur best veel naar het buitenland, maar dat gaat tot noch toe altijd goed, er is nog nooit wat weggeraakt
Irene van der Maas

Gesloten