Werkwijze

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 21 mar 2007 14:28

Ik hou heel goed bij waar ik mijn spullen heb gekocht, en hoeveel ik ervoor heb betaald.
Is ook handig als later blijkt dat iets van slechte kwaliteit blijkt te zijn, dan kan je altijd nog die (web)winkel laten weten dat je niet tevreden ebtn (en misschien krijg je je geld ook nog terug :wink: ).

In het begin berekende ik wel een soort uurloon, maar daar ben ik mee gestopt. Nu bepaal ik mijn prijzen ook meer op gevoel.
Ik hanteer nu voor mijn kettingen standaard prijzen van 10 euro, en 15 euro voor de duurdere (uitgezonderd edelsteen sieraden).
~Audrey~

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 21 mar 2007 14:39

Ik 'verdien' gemiddeld 7-12 euro op redelijk eenvoudige kettingen. Hier zijn dan de materialen afgetrokken en het verdienen is heel relatief. Denk maar aan mijn opbergmaterialen, gereedschap, websitekosten, hapjes en drankjes met openhuizen, allehande andministratieve kosten (classeurs ed), visitekaartjes, uitnodigingen, verpakkingen, postzegels, ... wordt allemaal betaalt van die 7-12 euro. En daar komt dan binnekort nog belastingen bij. Dat soort kettingen kost bij mij meestal 15-20 euro en wordt heel vlot gekocht. In de toekomst zullen mijn prijzen dus nog omhoog gaan. Ik hou ook rekening met mijn 'loon'

Onder mijn www staat mijn blog met daarin tips om prijzen te bepalen die ik zelf wat vaker zou moeten volgen.

Gebruikersavatar
BiancaMee
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:do 15 feb 2007 08:51
Locatie:Gouda
Contacteer:

Bericht door BiancaMee » wo 21 mar 2007 15:59

[Ik koop kralen en die gaan in een vakjes bak, als ik bijv. 10 kralen koop voor € 1.45 dan vraag ik per kraal 20 cent, die prijs plak ik gelijk erbij in de bak. Ik ga lekker een ketting zitten maken daarna de prijs bepalen aan de hand van de prijzen per kraal. en dan doe ik er 2 euro bovenop voor het maken. Omdat ik als demonstratrice sta geregistreerd krijg ik ook korting op mijn aankopen, hoe meer ik koop hoe hoger de korting. Toch blijf ik bij het prijzen uitgaan van de kosten zonder aftrek van korting. Op die manier verdien ik er toch wel iets meer op natuurlijk!
Zeg niet alles wat je weet, maar weet alles wat je zegt.

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 21 mar 2007 18:39

Ik doe tegenwoordig de kostprijs van de materialen X2
Voor de oorbellen vraag ik sinds kort minimum 4 euro, aangezien ik soms maar 1.20 euro vroeg, en als je dan nog een envelop moet gebruiken enzo hou je er echt niks aan over.
Ik hoor nog van mensen dat ik te weinig vraag, maar ik heb nu al kettingen van 30-40 euro, dus meer durf ik niet te vragen.
Oh ja, ik ben zelfstandige in bijberoep, dus het is geen pure hobby meer.

Gebruikersavatar
Nathalie
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 16:02
Locatie:Hengstdijk
Contacteer:

Bericht door Nathalie » wo 21 mar 2007 19:47

Heel interessant topic!

Ik ben ook nog zoekende naar wat voor mij echt de goede prijs is voor een creatie.
Maar ik zit ook met het volgende: een vriendin van me opent binnenkort de deuren van haar nieuwe winkel en ze wil een hele hoek inrichten met mijn sieraden. Moet dus als een gek gaan kralen, want ze wil echt veel ten toon stellen :-)

Hoe doen jullie dat? Als je niet direct levert aan een klant maar aan een winkel/tussenpersoon?
Groetjes Nathalie

Gebruikersavatar
Daantjuhhh
Bead Dreamer
Berichten:719
Lid geworden op:za 06 jan 2007 20:36
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » wo 21 mar 2007 22:17

BiancaMee schreef:k koop kralen en die gaan in een vakjes bak, als ik bijv. 10 kralen koop voor € 1.45 dan vraag ik per kraal 20 cent, die prijs plak ik gelijk erbij in de bak. Ik ga lekker een ketting zitten maken daarna de prijs bepalen aan de hand van de prijzen per kraal.
hee dat is een goed idee :!: Alleen weet ik meestal al niet meer wat hoeveel kostte als ik vanuit de winkel thuis kom.. misschien ff mijn geheugen gaan trainen..
Zannalee schreef:Hoe doen jullie dat? Als je niet direct levert aan een klant maar aan een winkel/tussenpersoon?
ja dat vind ik dus ook moeilijk.. De winkel rekent er vast ook nog bovenop. Die moeder van me vriendin zei ook al, je moet gewoon rekenen wat je wilt rekenen... ;)

grt Danielle
...zoekt een geldboom

Gebruikersavatar
BiancaMee
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:do 15 feb 2007 08:51
Locatie:Gouda
Contacteer:

Bericht door BiancaMee » wo 21 mar 2007 22:28

Daantjuhhh schreef:
BiancaMee schreef:k koop kralen en die gaan in een vakjes bak, als ik bijv. 10 kralen koop voor € 1.45 dan vraag ik per kraal 20 cent, die prijs plak ik gelijk erbij in de bak. Ik ga lekker een ketting zitten maken daarna de prijs bepalen aan de hand van de prijzen per kraal.
hee dat is een goed idee :!: Alleen weet ik meestal al niet meer wat hoeveel kostte als ik vanuit de winkel thuis kom.. misschien ff mijn geheugen gaan trainen..


grt Danielle
Ik koop mijn kralen dus ook altijd op het internet en dan krijg je er een rekening bij, op mijn vaste site is dat zo, maar bij Sandra ook, dus ik weet dan altijd hoeveel ik ergens aan uitgeef....
Wat ik wel doe als ik in een winkel koop: je moet vaak zelf even turven en dan gebruik ik dat gelijk om type kraal en kleur op te schrijven met de prijs erbij, dan weet ik thuis wel weer welke kraal bij welke opschrift hoor.
Zeg niet alles wat je weet, maar weet alles wat je zegt.

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » do 22 mar 2007 06:46

ik vind het altijd erg moeilijk om het uit te rekenen.
voor de kralen en cabochons geen probleem maar het maakloon.
ik werk soms meer dan een week een creatie wat moet je daar nu voor rekenen ik vind het maar moeilijk.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
Tamara
Bead Fan
Berichten:398
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 20:50
Locatie:Hoorn
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 23 mar 2007 15:13

Ik hou altijd bij wat de kralen en overig materiaal kost. Dit via prijsjes op de zakjes of bakjes.

Ik reken altijd de kostprijs uit van het gemaakte sieraad en dan doe ik dit maal 2 en dat wordt de verkoopprijs.
Soms is de techniek heel lastig, en reken ik iets meer. Als het sieraad er super geweldig uitziet doe ik er soms ook wat extra's bij.
Bij hele eenvoudige creatie's reken ik soms iets minder.
Het verschilt wel eens.

Blijft soms toch moeilijk, omdat je graag wil verkopen, niet te duur wilt zijn, want wil dat je klanten terugkomen!
Groetjes, Tamara

Gesloten