rare party

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
pickwick
Bead Designer
Contacteer:
rare party

Bericht door pickwick » wo 06 jul 2005 22:43

hej hoi,

ik moet ff mn verhaal kwijt hoor....

ik had net een party bij iemand die al eerder bij een party van mij is geweest. die stond al 3,5 maand gepland, en toen ik een paar weken terug belde zei ze dat er 16 mensen zouden komen, dus ik denk wooooh dat is een lekker aantal.... maar goed. ik kom daar dus vandaag aan om kwart over 7. k loop naar binnen, heeft ze helemaal niets klaargezet. geen grote tafel of wat dan ook echt helemaal niets, er stonden een paar heel erg kleine bijzettafeltjes, waar misschien net 5 kettingen op konden... dus...
ja goed, uhm nou ja, wat moet ik nu, was haar reactie. er was iemand bij haar en die zei, haal dan jou tuintafel naar binnen,..... ja goed ja... maar die is natr, tja... ff droogmaken dan maar, goed.
nou stond die tafel in de kamer, was is alles aan het klaar zetten (wou helemaal niet op de tafel, was nog te klein) zei ze ineens, ja uhm er komen geen 16 mensen hoor, er komen maar heel weinig denk ik, want ik heb niets meer gehoord van heel veel mensen en er hebben er wat afgebeld.... dus ik denk nou dat begint al goed weet je wel. ik heb echt dagen de hele keukentafel (ongeveer 2,5 meter lang) vol gehad met kralen en materialen, dus had er echt tijd ingestopt om dingen bij te maken.
nou ja goed....
kwamen er nog 7 vrouwen bij, begrijp me niet verkeerd ik heb voor iedereen respect, maar het is nog al een laagniveau soort mensen.... veel geroddel en gepraat en gesmoes en wat nog allemaal niet meer.....
dus tegen half 9 eindelijk een keer begonnen. zat er een vrouw die al voor de derde keer bij mijn party was er de hele tijd door heen te lachen en te smoesen. heel vervelend. ik heb haar ook een hint gegeven op een leuke manier zo van nou jij kan de volgende keer wel na het verhaaltje komen.
nou ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak. ik heb ook maar 10 minuutjes gepraat waar ik normaal wel ruim 20 minuten over doe. door dat smoesen werd ik erg onzeker, ik ben al heel onzeker en dan doen ze ook nog zoiets, das niet gepast en niet echt respectvol
ook het kijken passen kwam niet op gang. ik had echt zoiets van nou ben ik hier helemaal voor niets naar toe gekomen, en heb ik voor niets allemaal dingen gemaakt, en heb ik voor niets al mijn spullen uitgestald...... ik had echt de pest in en had ook moeite om vrolijk te blijven... wel vriendelijk hoor, ik zou nooit iemand af snauwen ofzo, maar om echt super vrolijk te doen had ik echt geen zin meer in. het passen ging dus heel moeizaam, sommigen zaten al weer binnen twee minuten, helemaal geen interesse that so ever.... 1 zat zelfs de hele tijd te bellen en de anderen zaten over tatoos en piercings te praten. en weer 5 dames zaterluidruchtig te kwekken en te smoesen..... later kwam het een beetje op gang. en hou er misschien nog wel 1 perty aan over, want 1 vrouw was echt heel erg geinteresseerd aan het kijken en vroeg ook naar mijn kaartje.... dus dat zou wel mooi zijn. was ook de enige vrouw die heel normaal deed, een geroddel, gewoon heel rustig en heel aandachtig enzo.... dus wie weet.

jeeeeeeeeeee wat een avond. dit was de 6e party tot nu toe en ook meteen de minst leuke. maar goed van de 8 hebben er 5 wat gekocht..... kwam toch op bijna 130 euro uit, dus niet verkeerd opzich, maar het was zo'n rare avond..... nu zit ik de avond nog 20 keer na te lopen, weet je wel. ik ben alleen thuis, want mijn ouders zijn op vakantie, dus heb ook verder niemand om even tegen te gaan zeuren, dus dacht ik doe het maar op het forum.... heb ik nog nooit eerder gedaan, dus nu was het ff mijn beurt.

nou hehe, wat een verhaal.

nou ja, nu maar slapen..... k heb trek, was ik nou toch maar ff langs de MC donalds gegaan...... :oops:

liefs lotje... ben wel opgelucht nu ik heb kwijt ben :?
leave me the birds and the beads....

sydney
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door sydney » wo 06 jul 2005 22:54

Jammer dat je er zo'n naar gevoel van hebt overgehouden.je moet nu maar zo denken, veel slechter dan dit zal het wel nooit meer worden.Misschien kun je de volgende keer een paar dagen voor de party de gastvrouw nog even bellen om alles door te nemen, zodat er ruimte voor je is en je weet hoeveel mensen er komen.

Veel succes de volgende keer,

groetjes, Arianne

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » wo 06 jul 2005 22:54

Nouououou, wat ontzettend lullig zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je daar onzeker en afgeleid van raakt, het is ook heel erg respectloos. Dat mensen niet eens het fatsoen op kunnen brengen om even 10 minuten te luisteren.
Belachelijk gewoon! Gelukkig maar dat je nog wel e.e.a. hebt kunnen verkopen maar het is wel katterig zo. Rare gastvrouw ook, dat ze niks had klaargezet.

Je moet maar zo denken, het lag echt niet aan jou, of aan je sieraden. Deze mensen hadden er eigenlijk geen zin in denk ik, dus waarom ze dan op komen dagen is me ook een raadsel.
Kralen make the world go round!

pickwick
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door pickwick » wo 06 jul 2005 23:01

hoi hoi,

bedankt voor de liever reacties. tja ik snap het ook niet helemaal waarom ze dan wel komen, 1 vrouw was ook al een keer geweest en draagt geen sieraden omdat ze er niet tegen kan, waarom kom je dan??? om ff te kletsen?? ik snap dat niet. en zij was ook de gene die aant smoezen was enzo. heel raar.
een paar dagen van te voren bellen is idd een goed idee.

het was ook net een wedstrijdje aan het worden.... wie krijgt de meeste mensen binnen wie verkoopt het meest, en wie koopt het meest.... heel raar sfeertje...

een dikke bestelling van onze schoonmaakster en een spontane verkoop aan de buurvrouw maken het wel weer goed....

op naar de volgende party..... :? haha

liefs lotje
leave me the birds and the beads....

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » wo 06 jul 2005 23:04

Ja gewoon stug volhouden, rare mensen heb je overal! :lol:
Kralen make the world go round!

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » wo 06 jul 2005 23:10

Noujaaaaaaa,
goed dat je het even van je af hebt geschreven.
Ik kan me voorstellen dat je er een nare smaak van in je mond hebt.
Wat een stomme lui zeg!
Als je maar niet gaat dromen vannacht dat je ze gaat wurgen met acculondraad oid. :wink:
Hopelijk neemt die "normale vrouw"snel contact met jou op en wordt dat dan een SUPERPARTY!
Bye bye, Ezther.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 07 jul 2005 07:17

ik verplaats dit wel naar 'sieraden verkopen', want er wordt al tip gepost vantevoren te bellen, als het bij 'sieraden verkopen' staat hebben meerderen hier wat aan. ;)
zo zie je maar weer, er lopen soms meer gekken rond dan je zou denken. ;)

brides
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door brides » do 07 jul 2005 07:41

pfff wat een ellende maar wel weer leuk dat je wel wat verkocht heb
groeten van brides

astridvanwaas
Bead Dreamer

Bericht door astridvanwaas » do 07 jul 2005 09:04

Armande schreef:Ja gewoon stug volhouden, rare mensen heb je overal! :lol:
ja dat is zo gewoon op naar de volgende party

Lizzie's sieraden
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Lizzie's sieraden » do 07 jul 2005 09:25

Dat is niet leuk als je er zo je best voor doet...ik kan begrijpen dat je er een beetje raar gevoel aan heb overgehouden!!
Jammer...hartstikke goed dat je je heb kunnen inhouden ik weet niet of mij dat ook gelukt was ben altijd netjes..maar nogal een beetje rap van tong!!

Lizzie
Afbeelding

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » do 07 jul 2005 09:53

stom van die mensen. dat is totaal niet respectvol. en als het hun niet intereseerde moesten ze maar thuis blijven in plaats van heel de boel te verpesten :evil:
creatief saxofonistje ;)

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 07 jul 2005 11:08

Ja dat is helemaal niet leuk..
Het doet me denken aan de school vroeger als we een spreekbeurt moesten doen en dan waren er ook altijd van die "leuke" mensen die ertussen zaten te praten. Dat zijn mensen die getuigen van weinig respect voor anderen!!
Ik ben er zeker van dat je heel mooie dingen mee had naar die party en aangezien je voor 130€ verkocht hebt , zal het toch niet zo slecht geweest zijn!!

Hopelijk is de volgende party leuker!!

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » do 07 jul 2005 11:20

Heel vervelend voor je dat het zo gelopen is :x . Maar wel lekker van die 130 euro :lol: .
Ik denk dat je er toch wel wat van geleerd hebt. Ik zou de volgende keer van te voren naar iemand thuis gaan om te kijken hoe groot de woonkamer is en waar een tafel kan staan en waar de stoelen neergezet moeten worden. Is het ook niet zo vrijblijvend meer, maar best professioneel. Dan heb je ook kans dat mensen niet meer denken, "O, het is maar een hobby". Je kunt ook afspreken dat je alleen komt als er een x-aantal mensen komen. (Tijd is geld, nietwaar?)
groetjes Sannie.

juliet
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door juliet » do 07 jul 2005 12:25

He Lieselot, wat vervelend.
Ik kan me voorstellen dat je er erg onzeker van werd. Gelukkig hebben ze toch goed gekocht ,hopenlijk is hen opgevallen dat jij vriendelijk bleef en je niet liet intimideren door onbeleefd gedrag.
Ga er maar vanuit dat het eenmalig is als er een uitnodiging komt uit die groep zou ik toch maar even nadenken of je dit wel weer wilt.
Heel vaak gaan mensen ook de deur uit om de deur uit te zijn en zijn dan gewoon ongeinteresseerde kamervullers.
Veel succes bij de volgende party.
groetjes
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » do 07 jul 2005 12:48

Bah, wat vervelend... :?
Je zou toch denken dat de meeste volwassenen zich wel kunnen gedragen.. :roll:
Ik hoop dat je volgende pary's het helemaal goed maken!! :D
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gesloten