reparatie/metamorfoseklusjes
Hoeveel kan/mag je vragen voor een reparatieklusje ("Wil jij hier even een slotje aanzetten?")
of een metamorfoseklus ("Hier een zakje met een gesneuvelde ketting, maak jij daar even weer iets leuks van?")
Ik vind het prima om dat te doen maar ik vind het moeilijk om daar een prijs voor te bedenken.
Slotje kan nog wel "for free" maar als je heel erg iets nog moet gaan verzinnen?
Hoe doen jullie dat????
of een metamorfoseklus ("Hier een zakje met een gesneuvelde ketting, maak jij daar even weer iets leuks van?")
Ik vind het prima om dat te doen maar ik vind het moeilijk om daar een prijs voor te bedenken.
Slotje kan nog wel "for free" maar als je heel erg iets nog moet gaan verzinnen?
Hoe doen jullie dat????
Bye bye, Ezther.
- sandra1984
- Bead Believer
- Contacteer:
Ik heb net ook weer wat reparatie werkzaamheden (zooo leuk galgje woord) afgemaakt en ik vraag er gewoon een kleinigheidje voor....vorige keer een DA bon gekregen. Vind het best zo
heb er helemaal geen nieuwe spullen in hoeven steken dus eigenlijk alleen tijd en das zo moeilijk te berekenen....maar ieder zo zn werkwijze he 
Groetjes sandra1984

Groetjes sandra1984
It beads me....

-
- Bead Designer
- Contacteer:
Dit gebeurt me heel vaak bij collega's. Meestal voor een nieuw slotje doe ik een eurootje. Voor opnieuw rijgen incl. draad en slotje 2,50. En echt een metamorfose staat ook op mijn site, vraag ik 5 euro voor het 'doen' en dan de materiaalkosten (daar zit ook een marge op natuurlijk). Maar dat is dan voor 'echte' klanten en niet voor vrienden natuurlijk.
Lastig!
Ik doe voor slotjes een euro, voor een nieuw leertje met slotje 1,50.
soms moet ik een nieuw steentje doen, ook een euro ofzo.
Maar een metamorfose zou ik alleen aan beginnen met bekenden, en dan maak ik een vriendenprijsje, materiaalkosten + een beetje, en als het iemand is die veel koopt of al een party heeft gegeven doe ik er niks extra's bij.
Ik doe voor slotjes een euro, voor een nieuw leertje met slotje 1,50.
soms moet ik een nieuw steentje doen, ook een euro ofzo.
Maar een metamorfose zou ik alleen aan beginnen met bekenden, en dan maak ik een vriendenprijsje, materiaalkosten + een beetje, en als het iemand is die veel koopt of al een party heeft gegeven doe ik er niks extra's bij.
- Serena
- Bead Fanatic
- Contacteer:
voor klanten is het gratis, dat is een stukje service van ons.
voor mensen die we niet kennen en die hun parelketting
geknoopt willen hebben vragen we € 60,00
willen ze een nieuw slot dan rekenen we het materiaal + werk kosten
en als ze een restyling willen dan rekenen we ook materiaal +
werk kosten.
voor mensen die we niet kennen en die hun parelketting
geknoopt willen hebben vragen we € 60,00
willen ze een nieuw slot dan rekenen we het materiaal + werk kosten
en als ze een restyling willen dan rekenen we ook materiaal +
werk kosten.

Bij vaste klanten valt het onder de garantie, tenzij het al heel lang geleden gekocht is. Anders reken ik door wat het materiaal gekost heeft en ook het werk.
Ik heb in het begin een keer leergeld betaald door toe te zeggen dat ik iets wel gratis opnieuw zou rijgen (wou niet lullig doen), zonder dat ik al had gezien wat er stuk was.
Toen kreeg ik hem in handen, bleek dat ze de ketting dag en nacht om had gehad, zelfs onder de douche. Dat kan natuurlijk niet. Maar goed beloofd is beloofd dus ik opnieuw rijgen, toen bleek dat er tussen de kralen allemaal SCHIMMEL zat!
Echt goor. Dus dat doen we niet weer. Eerst zien, dan bepaal ik de prijs. Of ik begin er niet aan, zie boven.
Ik heb in het begin een keer leergeld betaald door toe te zeggen dat ik iets wel gratis opnieuw zou rijgen (wou niet lullig doen), zonder dat ik al had gezien wat er stuk was.
Toen kreeg ik hem in handen, bleek dat ze de ketting dag en nacht om had gehad, zelfs onder de douche. Dat kan natuurlijk niet. Maar goed beloofd is beloofd dus ik opnieuw rijgen, toen bleek dat er tussen de kralen allemaal SCHIMMEL zat!

Kralen make the world go round!