reactie van de belasting

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:
reactie van de belasting

Bericht door Kruimeltje » za 04 jun 2005 19:06

ik mag blijven verkopen heb het nu zwart op wit zolang het hobby matig is en ik er niet te veel aan verdien
dus verkoop om de hobby te kunnen blijven uitoefenen

kan het toppic niet meer vinden waarin ik het antwoord zou zetten dus dan maar een nieuwe
Groetjes Kruimel

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » zo 05 jun 2005 09:21

zo, nu ben jij dus helemaal legaal :lol:
ipoingtudut

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Re: reactie van de belasting

Bericht door Melanie » zo 05 jun 2005 09:26

Kruimeltje schreef:ik mag blijven verkopen heb het nu zwart op wit zolang het hobby matig is en ik er niet te veel aan verdien
dus verkoop om de hobby te kunnen blijven uitoefenen

kan het toppic niet meer vinden waarin ik het antwoord zou zetten dus dan maar een nieuwe
Hoe heb je dat met ze voor elkaar gekregen dan, heb je ze het voorgelegd? Heb je wel btw-plicht?
Groetjes, Melanie

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » zo 05 jun 2005 16:01

nee ik heb geen BTW plicht omdat ik hobby matig verkoop dus niet voor winst maar om mn hobby te kunnen bekostigen
en ik heb gebeld en kreeg toen het advies een brief naar de inspecteur te schrijven en dat heb ik gedaan

ben dus idd legaal nu
Groetjes Kruimel

EstherEnzo
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » zo 05 jun 2005 20:04

En waarom heb je die stap ondernomen, had je ractie van de belastingdienst gekregen of vroeg je het jezelf gewoon af? (maw, moeten wij ook actie gaan ondernemen of wanneer moet dat?)
Lekker dwalen tussen de kralen....

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » zo 05 jun 2005 20:47

of je dat doet moet je natuurlijk zelf weten

ik vond het geen prettig idee een winkeltje te hebben en het risico te lopen dat ik een mega aanslag krijg voor geld dat ik niet verdien als ze je controleren en dat kan altijd gebeuren
Groetjes Kruimel

Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Beadiful » zo 05 jun 2005 22:15

Je zegt dat je het zwart op wit hebt....hoe heb je dat dan geregeld? Kost het je wat om dat te regelen? Hoe heb je dat allemaal aangepakt? Het topic hierover kan ik me wel herinneren en maakte me dr destijds ook zorgen over....

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » ma 06 jun 2005 07:05

ik heb de belasting een brief gestuurd met daarin de uitleg dat ik een site heb waar ik zelfgemaakte sieraden verkoop en hoeveel dat is per maand en voor welke bedragen en of ik daar een vrijwaarding voor kan krijgen

en dat heb ik nu gekregen kost niets alleen veel geduld begin februari geschreven en nu antwoord
Groetjes Kruimel

Gesloten