Hoeveel vragen voor jezelf??

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
looijtje
Bead Interested
Hoeveel vragen voor jezelf??

Bericht door looijtje » do 07 apr 2005 14:39

Ik heb even een brutale vraag, Hoeveel vragen jullie per ketting voor jezelf. Ik hoor best vaak dat ik te weinig vraag. Maar als ik heel veel voor een ketting vraag vind ik mezelf zo'n afzetter. dan krijgen de mensen geen waar voor hun geld. Of denken jullie daar anders over???
Groetjes Janniek

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » do 07 apr 2005 14:47

je moet die ketting vasthouden en denken,
wat zouden mensen hier voor willen uitgeven?
zit er veel werk in?
en zo bepaal je je prijs,
de ene keer is het het dubbele van je materiaalkosten,
de andere keer wat minder of juist wat meer.
je kan ook bij anderen kijken wat zij vragen voor
soortgelijke ontwerpen..

good luck :wink:
Afbeelding *SHABBY**

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » za 09 apr 2005 18:18

Ik reken uit wat ik eraan kwijt ben maar ook hoeveel tijd erin zit. En vervolgens kijk ik ernaar en bedenk dan ook hoeveel ik er zelf voor over zou hebben.
Groetjes Ilona

anirac sivknilk
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door anirac sivknilk » za 16 apr 2005 10:58

meestal bekijk ik de ketting of armband, de materiaal kosten en de tijd die erin zit. Dan bedenk ik een prijs. Vervolgens dwingen mijn ouders me er nog eens 5 euro ofzo bij te doen, en dan zeggen de klanten ook nog dat ik zo goedkoop ben :)
Ik heb meestal minstens 2 keer de materiaalkosten eruit.

Ik denk dat ik mijn vader maar een lijstje ga geven van elk sieraad met de materiaal kosten en de tijd die erin zit, en dan mag hij een prijs bedenken :P

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » za 16 apr 2005 11:59

Het ligt er inderdaad maar net aan wat voor soort ketting het is. Een zwevende ketting met 5 kralen er aan kost je misschien 3 euro om te maken, maar daar kun je makkelijk 7,50 voor vragen bijv.
Ik maak vooral kettingen met metaal en swarovski. De elementjes zijn soms wel 2 euro per stuk en dan komen de plaksteentjes er nog bij. Aan materiaal ben je dan al gauw 30 euro kwijt. Als ik er dan het dubbele voor zou vragen....zou de prijs op 60 euro uitkomen. Veel mensen in mijn omgeving hebben dat er écht niet voor over! :D
Greetz Nessy

Gesloten