namaak van jouw ketting
-
- Bead Believer
- Contacteer:
hela dames ,gekke vraag ,ik denk dat we allemaal wel eens ideetjes van elkaar overnemen maar wat doen jullie als je er achter komt dat iemand gewoon jouw kettingen zit na te maken.
Had een tijdje een party lekker verkocht maar er was een vrouwtje die alles van alle kanten zat te bekijken maar echt niets kocht.
Party was voor een stel moeder bij school,nu werd ik de laatste dagen aangesproken door dames die daarbij waren dat dat ene vrouwtje ze dus gewoon na heeft gemaakt en ze op het schoolplein probeerd te verkopen .
Zit me eigenlijk af te vragen wat ik er aan moet doen ,leuk vind ik het zeker niet.Hoe gaan jullie met dit soort dingen om ?Heb inmiddels twee kettingen gezien die wel erg veel overeenkomsten vertonen.
groetjes
Geke
Had een tijdje een party lekker verkocht maar er was een vrouwtje die alles van alle kanten zat te bekijken maar echt niets kocht.
Party was voor een stel moeder bij school,nu werd ik de laatste dagen aangesproken door dames die daarbij waren dat dat ene vrouwtje ze dus gewoon na heeft gemaakt en ze op het schoolplein probeerd te verkopen .
Zit me eigenlijk af te vragen wat ik er aan moet doen ,leuk vind ik het zeker niet.Hoe gaan jullie met dit soort dingen om ?Heb inmiddels twee kettingen gezien die wel erg veel overeenkomsten vertonen.
groetjes
Geke
- joyas
- Bead Professional
- Contacteer:
tja geke, Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee als iemand dat zou willen.Dan wel voor eigen gebruik We hebben natuurlijk geen patent op die kettingen dus iedereen mag dat ook.
Wat ik wel stom vind s dat ze ze uitgebreid staat te bekijken waar jij nog bij staat ook en dan aan hetzelfde netwerk probeert te verkopen, das wel errug triest.
Groetjes
Natasja
Wat ik wel stom vind s dat ze ze uitgebreid staat te bekijken waar jij nog bij staat ook en dan aan hetzelfde netwerk probeert te verkopen, das wel errug triest.
Groetjes
Natasja
Laatst gewijzigd door joyas op di 05 apr 2005 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
eyes are the windows of your soul
dat is wel erg vervelend zeg.
ik had laatst een markt en er stond nog iemand met sieraden en die persoon is 5 keer aan mijn kraam geweest om 1 bepaalde ketting goed te bekijken,en ze zei helemaal niets tegen mij,ik vond dat na de derde keer al niet meer leuk dat ze weer kwam aankakken.
de volgende keer heeft ze misschien ook die ketting op de markt te koop.
ik had laatst een markt en er stond nog iemand met sieraden en die persoon is 5 keer aan mijn kraam geweest om 1 bepaalde ketting goed te bekijken,en ze zei helemaal niets tegen mij,ik vond dat na de derde keer al niet meer leuk dat ze weer kwam aankakken.
de volgende keer heeft ze misschien ook die ketting op de markt te koop.
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Nou ik heb er wel een probleem mee als er iets totaal nagemaakt wordt. Dat je voorbeelden gebruikt voor inspiratie is okay maar doe er een beetje vanjezelf in en je krijgt geen naam dat je een COPYCAT bent. Want die naam blijft langer plakken dan als er iets in de goede zin over je gezegd wordt 
Dus ik zou zeker de betreffende dame even aanschieten en een praatje maken met haar. Er zijn altijd mensen die denken snel even een paar euro's in hun zak te duwen door er met jou ideetjes vandoor te gaan en dat is gewoon niet leuk.
als de andere dames al naar jou toekomen om het te vertellen zal de desbetreffende dame wel blijven zitten met haar kettinkjes
LOL

Dus ik zou zeker de betreffende dame even aanschieten en een praatje maken met haar. Er zijn altijd mensen die denken snel even een paar euro's in hun zak te duwen door er met jou ideetjes vandoor te gaan en dat is gewoon niet leuk.
als de andere dames al naar jou toekomen om het te vertellen zal de desbetreffende dame wel blijven zitten met haar kettinkjes

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Mja, er is natuurlijk wel een verschil tussen 'je laten inspireren door' en 'namaken' en dan nog.. als je het echt puur namaakt maar je houdt het voor jezelf, dan vind ik het nog anders, maar namaken en dan proberen te verkopen aan jouw klanten bij wijze van spreke, dat vind ik niet kunnen.
Ik denk niet dat ik ooit al een ketting echt heb nagemaakt. Wel al gebaseerd op een bestaande ketting maar dan eerder op het ontwerp, en nooit met dezelfde kralen of kleuren... Maar ik zou nooit een ketting kopiëren en dan ook verkopen.
Maar natuurlijk verschillen de meningen hierover
Ik denk niet dat ik ooit al een ketting echt heb nagemaakt. Wel al gebaseerd op een bestaande ketting maar dan eerder op het ontwerp, en nooit met dezelfde kralen of kleuren... Maar ik zou nooit een ketting kopiëren en dan ook verkopen.
Maar natuurlijk verschillen de meningen hierover

- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Zodra jij een ketting maakt rust er automatisch een copyright op. Dat je kan laten registreren maar ook als je dat niet doet wil het niet zomaar zeggen dat mensen jouw werk kwakkeloos na mogen maken. Hier in Nederland wordt er nooit zo'n heisa van gemaakt maar je wilt het geouwehoer niet meemaken van Amerikanen als ze erachter komen dat je iets van hun hebt nagemaakt! Dan heb je echt de poppen aan het dansenjoyas schreef:tja geke, Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee als iemand dat zou willen. We hebben natuurlijk geen patent op die kettingen dus iedereen mag dat ook.
Groetjes
Natasja

Alles bijelkaar veel te veel werk!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Flauw vind ik het aan de ene kant en aan de andere kant is het ook nog een compliment voor jou. Ze kan zelf blijkbaar niks bedenken. Ik zou haar er op aan spreken als ik haar weer zag, zo van"ik hoor dat je mijn ideeen zo mooi vind dat je ze namaakt! Heb je zelf geen fantasie????(wel eng, maar je moet wel voor jezelf opkomen) en dan wel vriendelijk lachend. Die dame wil je er voortaan niet meer bijhebben als je en party geeft. Dat moet je dan ook gewoon zeggen tegen de gastvrouw...wedden dat ze zo afgedaan heeft. (en inderdaad dat de vrouwen naar jou toekomen om het te vertellen zegt al heel wat!)
Groetjes Els,
- miss beady
- Bead Designer
Als anderen al bij jou komen om je te vertellen dat er iemand is die jouw spullen namaakt zegt dat toch ook genoeg. Het wordt blijkbaar niet gewaardeerd dat iemand dit doet.
Eerlijk gezegd zou ik me er niet al te druk over maken, maar hoe moeilijk misschien ook.......ik zou die dame in kwestie wel zeggen dat ik het op zijn zachtst gezegd niet prettig vindt dat ze kettingen maakt die wel erg veel gelijkenis tonen met jouw creaties.
Misschien is ze zich er helemaal niet van bewust (?!?!) dat ze hiermee jou schade toebrengt.
Nu ik dit zo schrijf realiseer ik me overigens wel dat we allemaal al wel eens een poging gedaan hebben om bijvoorbeeld een ketting van Otazu na te maken................zou hij dit weten en wat zou hij daar van vinden?
In ieder geval succes,
Groetjes, Monique
Eerlijk gezegd zou ik me er niet al te druk over maken, maar hoe moeilijk misschien ook.......ik zou die dame in kwestie wel zeggen dat ik het op zijn zachtst gezegd niet prettig vindt dat ze kettingen maakt die wel erg veel gelijkenis tonen met jouw creaties.
Misschien is ze zich er helemaal niet van bewust (?!?!) dat ze hiermee jou schade toebrengt.
Nu ik dit zo schrijf realiseer ik me overigens wel dat we allemaal al wel eens een poging gedaan hebben om bijvoorbeeld een ketting van Otazu na te maken................zou hij dit weten en wat zou hij daar van vinden?
In ieder geval succes,
Groetjes, Monique

Ik heb het nog niet vaak gehad dat mensen mijn ontwerpen namaken maar dat ligt waarschijnlijk aan het materiaal ook.
Omgekeerd krijg ik ook wel eens verzoeken om iets van een ander na te maken. Dan krijg ik foto toegemaild en of ik dat dan kan namaken. Daar begin ik ook niet aan. Ik vind het niet netjes en ik heb er ook geen zin in.
Omgekeerd krijg ik ook wel eens verzoeken om iets van een ander na te maken. Dan krijg ik foto toegemaild en of ik dat dan kan namaken. Daar begin ik ook niet aan. Ik vind het niet netjes en ik heb er ook geen zin in.
Kralen make the world go round!
- Serena
- Bead Fanatic
- Contacteer:
ik denk dat iedereen zich zo op zijn tijd wel laat " inspireren"
zo wil ik bijvoorbeeld ook van sculpey die hello kitty hangers
maken (van tarina tarrantino) maar niet helemaal namaken
en het is ook voor eigen gebruik.
maar als ik dit lees, dat ze ook gewoon aan hetzelfde publiek
kettingen gaan verkopen die ze nog van je nageaapt heeft ook..
nou dat noem ik onder iemands duiven schieten!
vind ik echt niet kunnen! gelukkig werd het wel aan je verteld,
daaruit blijkt inderdaad dat ze het ook niet zien zitten!!
ja ik zou er wat van zeggen hoor!! maar dat ben ik!
zo wil ik bijvoorbeeld ook van sculpey die hello kitty hangers
maken (van tarina tarrantino) maar niet helemaal namaken
en het is ook voor eigen gebruik.
maar als ik dit lees, dat ze ook gewoon aan hetzelfde publiek
kettingen gaan verkopen die ze nog van je nageaapt heeft ook..
nou dat noem ik onder iemands duiven schieten!
vind ik echt niet kunnen! gelukkig werd het wel aan je verteld,
daaruit blijkt inderdaad dat ze het ook niet zien zitten!!
ja ik zou er wat van zeggen hoor!! maar dat ben ik!

- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
nou ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin wel een aantal kettingen gewoon van internetplaatjes heb nagemaakt. omdat ik zelf niet wist hoe het allemaal werkt en het dus handiger vond om het van de pro's af te kijken, m.a.w. dus na te maken, en vervolgens deed ik dan mijn eigen ding ermee... (en natuurlijk is dat dat een REUZECOMPLIMENT voor de bedenker want dan heb ik toch echt een half uur gegoogeld en toch is het jou creatie geworden) En ik vind het eerlijk gezegt ook een beejte een "sport" om zelf achter ingewikkelde rijgpatronen te komen...
alleen moet ik er wel bij zeggen, dat ik geen een van mijn creaties heb verkocht, en alles of zelf heb gehouden of als kadotje weg heb gegeven.
alleen moet ik er wel bij zeggen, dat ik geen een van mijn creaties heb verkocht, en alles of zelf heb gehouden of als kadotje weg heb gegeven.
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
-
- Bead Believer
- Contacteer:
Ik heb haar erover aangesproken omdat ze vanochtend eerst met een ketting liep te pronken en vanmiddag met een stuk of wat kettingen bij verschillende mensen op het schoolplein ging showen .Mevrouw was er niet erg blij mee,ze bleek zelfs al een shop via winkelplein te hebben gemaakt met sieraden die gelijk aan de mijne waren.Daar bleek dat er dus nog een sieradenmaakster is die hetzelfde probleem met dezelfde dame had.
De dame vind dat het haar goed recht is anders hadden we moeten zeggen dat we niet wilden dat zij namaakt.
Tja zo lust ik er nog wel eentje.Heb gezegd dat ik het helemaal niet leuk vind en dat ik het prettiger zou vinden als ze haar sieraden zou aanpassen.
Ik ben nooit te beroerd een ander te helpen,als ze wou weten hoe ik mijn sieraden maak had ik echt wel het een en ander uitgelegd maar dit gaat me echt te ver
groetjes
Geke
De dame vind dat het haar goed recht is anders hadden we moeten zeggen dat we niet wilden dat zij namaakt.
Tja zo lust ik er nog wel eentje.Heb gezegd dat ik het helemaal niet leuk vind en dat ik het prettiger zou vinden als ze haar sieraden zou aanpassen.
Ik ben nooit te beroerd een ander te helpen,als ze wou weten hoe ik mijn sieraden maak had ik echt wel het een en ander uitgelegd maar dit gaat me echt te ver
groetjes
Geke