Marktplaats heeft dan zijn eigen voorwaarden gemaakt en ingediend, als daar accoord mee is gegaan mogen zij wel deze regels hanteren.Jewel schreef:Aan zoiets heb ik ook al zitten denken, maar in hoeverre strekt dit dan weer..... (zo blijf je bezigsanny schreef:Ik heb wel eens op een sieradenwebsite gelezen; Sieraden kunnen niet te geruild worden in verband met hygiëne. Nou, dit zou misschien ook een optie kunnen zijn.
)
Maar om ook nog even terug te komen op die marktplaats en dergelijke....
Ik adverteer ook met mijn sieraden op marktplaats. Dus als ik een set verkoop via marktplaats, dan ben ik dus als particulier verder niks verplicht aan de koper (zoals je kunt lezen in de bovenstaande link die ik gegeven heb)
Maar zou ik als particulier een zelfde bestelling via mijn eigen site binnen krijgen, dan zou ik als particulier dus ineens wel plichten hebben ?
Ik denk dat er eigenlijk geen goede wetgeving voor is
Is er mischien hier een jurist in de zaal????
Zoals ik al zei ben jij wettelijk verplicht de ketting terug te nemen (als mevrouw binnen 7 dagen contact heeft opgenomen en als de ketting in dezelfde staat is) ook al ben je particulier en ook al staat in je voorwaarden van niet.
Het is niet het antwoord wat je wilt horen maar zo is de wet

Dat mevrouw de ketting een avond heeft gedragen en dan weer terug stuurd is een risico die je loopt, dat heeft bv wehkamp ook.