Klant vindt ketting niet mooi

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
m@rlies

Bericht door m@rlies » ma 22 aug 2005 14:06

Jewel schreef:
sanny schreef:Ik heb wel eens op een sieradenwebsite gelezen; Sieraden kunnen niet te geruild worden in verband met hygiëne :wink: . Nou, dit zou misschien ook een optie kunnen zijn.
Aan zoiets heb ik ook al zitten denken, maar in hoeverre strekt dit dan weer..... (zo blijf je bezig :lol: )

Maar om ook nog even terug te komen op die marktplaats en dergelijke....

Ik adverteer ook met mijn sieraden op marktplaats. Dus als ik een set verkoop via marktplaats, dan ben ik dus als particulier verder niks verplicht aan de koper (zoals je kunt lezen in de bovenstaande link die ik gegeven heb :wink: )
Maar zou ik als particulier een zelfde bestelling via mijn eigen site binnen krijgen, dan zou ik als particulier dus ineens wel plichten hebben ?

Ik denk dat er eigenlijk geen goede wetgeving voor is :lol:

Is er mischien hier een jurist in de zaal???? :gek:
Marktplaats heeft dan zijn eigen voorwaarden gemaakt en ingediend, als daar accoord mee is gegaan mogen zij wel deze regels hanteren.

Zoals ik al zei ben jij wettelijk verplicht de ketting terug te nemen (als mevrouw binnen 7 dagen contact heeft opgenomen en als de ketting in dezelfde staat is) ook al ben je particulier en ook al staat in je voorwaarden van niet.
Het is niet het antwoord wat je wilt horen maar zo is de wet :wink:
Dat mevrouw de ketting een avond heeft gedragen en dan weer terug stuurd is een risico die je loopt, dat heeft bv wehkamp ook.

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » ma 22 aug 2005 14:10

hey char,

ik zou hem door haar laten terugsturen,
en jij stort 12 euro terug op haar rekening.
de portokosten moet ze dan zelf maar betalen!
ja toch?

breng het gewoon op een vriendelijke maar professionele
manier. Ik zou niet zeggen: verkocht = verkocht.

succes!!
Afbeelding *SHABBY**

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 14:19

m@rlies schreef:Het is niet het antwoord wat je wilt horen maar zo is de wet :wink:
Dat mevrouw de ketting een avond heeft gedragen en dan weer terug stuurd is een risico die je loopt, dat heeft bv wehkamp ook.
Maar dan zeg ik weer op mijn beurt: Wehkamp (of andere winkels) verdienen aan hun goederen en kunnen zich dit permiteren. Daarbij hebben dergelijke winkelbedrijven zowel de lusten als de lasten.

Wij als particulieren hebben de lusten, oftewel de voordelen niet die een winkelbedrijf dus wel heeft.
Als het omgekeerd zou zijn, dat wij bijvoorbeeld een klant hebben die niet wil betalen, zijn we ook in de aap gelogeerd. Dan kunnen wij ons als particulier ook niet beroepen op de rechten die een ondernemer wel heeft, want we hebben om te beginnen al geen KvK nummer en/of BTW nummer.

Ik heb trouwens wel even een kleine aanpassing op mijn site gemaakt :wink: Dit staat nu op de beginpagina:
Dit is een particuliere website waar goederen worden aangeboden op basis van 'non-profit'. Lees de voorwaarden.

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 14:22

oke ik gooi nog ff wat hout op het vuur :)
maar wat als die dame weer een mailtje stuurt met dat ze niet tevreden is
wat dan te doen ?
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 14:23

m@rlies schreef: Marktplaats heeft dan zijn eigen voorwaarden gemaakt en ingediend, als daar accoord mee is gegaan mogen zij wel deze regels hanteren.
Als iemand iets via mijn site iets koopt, gaan ze ook akkoord met de voorwaarden. Daar wordt tig keer op geattendeerd.

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » ma 22 aug 2005 14:26

schrikt dat niet af denk je Jewel,
als je zo vaak wordt geattendeerd op de
voorwaarden?

kan me namelijk best voorstellen van wel!
Afbeelding *SHABBY**

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 14:26

coby schreef:oke ik gooi nog ff wat hout op het vuur :)
maar wat als die dame weer een mailtje stuurt met dat ze niet tevreden is
wat dan te doen ?
Niet tevreden met wat??? Very happy

gooi maar hout op het vuur hoor :wink:
Ik hoop dat deze 'discussie' ons allemaal kan behoeden voor eventuele kopers die bijvoorbeeld dus wel iets bestellen om het maar voor 1 avond te kunnen dragen of zo.

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 14:28

als ze het sieraad retour stuurt en alsnog bv kiest voor een ander sieraad
en dan
en dan weer mailt dat het niet in der smaak valt
( alles kan toch :))
wat dan te doen
groetjes coby

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 14:29

Serena schreef:schrikt dat niet af denk je Jewel,
als je zo vaak wordt geattendeerd op de
voorwaarden?

kan me namelijk best voorstellen van wel!
Misschien wel, maar mijn ervaring is ook weer dat mesnen nauwelijks lezen wat er staat, dus van de 2 of 3 keer dat ze het tegen zullen komen, zullen ze het waarschijnlijk 1 of 2 keer over het hoofd zien.

Maar misschien heb je wel gelijk en moet ik die laatste 3 woorden maar verwijderen...
Ja.. die haal ik weg... ik twijfelde daar toch al over :wink:

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 14:32

coby schreef:als ze het sieraad retour stuurt en alsnog bv kiest voor een ander sieraad
en dan
en dan weer mailt dat het niet in der smaak valt
( alles kan toch :))
wat dan te doen
Gewoon zeggen dat je niet aan de gang blijft!
Dat kan in een gewone winkel ook niet hoor, maar blijven ruilen :lol:

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » ma 22 aug 2005 14:34

ik zal haar dan mailen dat ze maar beter langs kan komen om de
kettingen in het echt te bekijken. kan ze ook gelijk die ene terugbrengen!
handig! :wink:
Afbeelding *SHABBY**

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » ma 22 aug 2005 14:34

zo dacht ik er ook over hahaha
ik klop het af heb tot op heden dit niet meegemaakt
zowel prive als via me site niet
groetjes coby

m@rlies

Bericht door m@rlies » ma 22 aug 2005 14:35

Jewel schreef:
m@rlies schreef:Het is niet het antwoord wat je wilt horen maar zo is de wet :wink:
Maar dan zeg ik weer op mijn beurt: Wehkamp (of andere winkels) verdienen aan hun goederen en kunnen zich dit permiteren. Daarbij hebben dergelijke winkelbedrijven zowel de lusten als de lasten.

Wij als particulieren hebben de lusten, oftewel de voordelen niet die een winkelbedrijf dus wel heeft.
Als het omgekeerd zou zijn, dat wij bijvoorbeeld een klant hebben die niet wil betalen, zijn we ook in de aap gelogeerd. Dan kunnen wij ons als particulier ook niet beroepen op de rechten die een ondernemer wel heeft, want we hebben om te beginnen al geen KvK nummer en/of BTW nummer.

Ik heb trouwens wel even een kleine aanpassing op mijn site gemaakt :wink: Dit staat nu op de beginpagina:
Dit is een particuliere website waar goederen worden aangeboden op basis van 'non-profit'. Lees de voorwaarden.
Maar winkels hebben ook weer de nadelen die wij niet hebben: zij moeten btw afdragen ze hebben kosten voor een boekhouder (eventueel) verplichte heffingen waaraan je moet voldoen bij de kvk en zo is er nog wel een lijst.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 22 aug 2005 14:42

m@rlies schreef:
Maar winkels hebben ook weer de nadelen die wij niet hebben: zij moeten btw afdragen ze hebben kosten voor een boekhouder (eventueel) verplichte heffingen waaraan je moet voldoen bij de kvk en zo is er nog wel een lijst.
Maar zij kunnen ook BTW vorderen van de belasting en eventuele heffingen e.d. kunnen zij ook aftrekken van de belasting en aftrekken van hun bruto inkomsten.
Ik zie dat alleen maar als een voordeel, want in mijn geval zou dat dus betekenen dat ik geld toe zou krijgen van de belasting :wink:

Net zoals ze het bedrag af kunnen trekken van klante die niet betalen. dat is inkomstenderving... betaald de belasting een deel aan mee. Maar wij kunnen het wel vergeten.

Daarom zeg ik: als wij de rechten niet hebben, waarom dan wel de plichten?

char
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door char » ma 22 aug 2005 15:19

Serena schreef:hey char,

ik zou hem door haar laten terugsturen,
en jij stort 12 euro terug op haar rekening.
de portokosten moet ze dan zelf maar betalen!
ja toch?

breng het gewoon op een vriendelijke maar professionele
manier. Ik zou niet zeggen: verkocht = verkocht.

succes!!
Nee hoor , Serena, dat ga ik zo echt niet zeggen hoor, zo ben ik niet. Wat dat betreft ben ik een schijthuis en kies ik liever de makkelijkste weg. Ik ga haar vanavond mailen met het voorstel om de ketting terug te sturen en iets anders uit te zoeken. Dat mag dan ook iets goedkopers zijn. Dan ben ik al erg coulant he.
Wil ze dat niet dan zal ik de ketting maar terugnemen om van het gezeur af te zijn. Hopelijk is ie dan nog schoon (er zit een witte katoenen veter in)

Ik heb het trouwens al een keer eerder gehad dat een klant mijn sieraad wilde terugsturen. (en ik maak toch echt mooie dingen hoor, al zeg ik het zelf) Maar toen kwam ze zelf met het voorstel iets anders te nemen.
Uiteindelijk was ze daar erg blij mee en niet veel later heeft een collega van haar ook nog iets besteld.
Hopelijk komt hier ook nog iets goeds uit voort.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gesloten