Pas op voor TPG Post!!!
Ja, ik denk dat dat wel werkt...misschien zou de brief op een website gepubliceerd kunnen worden zodat iedereen die last heeft met de bezorging van de TPG de brief kan downloaden en ondertekenen?
En ik weet niet of er dames zijn die meer forums bezoeken, maar er zijn vast nog meer groepen hobbyisten in een andere hoek te bedenken (en ondernemers) die hier last mee hebben. Daar zijn misschien ook wel forums voor.
Het zal wel even duren voordat zo'n consumentenprogramma besluit actie te ondernemen en voordat zij zoveel reacties hebben dat ze tot actie over gaan, maar ik denk dat het wel zal werken.
En ik weet niet of er dames zijn die meer forums bezoeken, maar er zijn vast nog meer groepen hobbyisten in een andere hoek te bedenken (en ondernemers) die hier last mee hebben. Daar zijn misschien ook wel forums voor.
Het zal wel even duren voordat zo'n consumentenprogramma besluit actie te ondernemen en voordat zij zoveel reacties hebben dat ze tot actie over gaan, maar ik denk dat het wel zal werken.
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
Help!
Ik wist niet dat het zo erg was met de post!
Ik was van plan een keer een internetshop te openen met sieraden, maar ik begin nou wel bang te worden...
Dat het met het versturen zo moeilijk is!!!
Maar als je het helemaal dichtplakt is natuurlijk ook duidelijker dat er een waardevolle inhoud in zit, dus is aan de andere kant ook weer niet zo slim.
Ik weet ook niet hoe je het anders moet doen...

Ik was van plan een keer een internetshop te openen met sieraden, maar ik begin nou wel bang te worden...
Dat het met het versturen zo moeilijk is!!!
Maar als je het helemaal dichtplakt is natuurlijk ook duidelijker dat er een waardevolle inhoud in zit, dus is aan de andere kant ook weer niet zo slim.
Ik weet ook niet hoe je het anders moet doen...
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~
Toch kan de TPG kleppen wat ze wil. Als ik mijn pakje aflever bij het postkantoor en de geadresseerde krijgt het niet aangeleverd-WIE HEEFT HET DAN ZOEKGEMAAKT, C.Q. GEJAT?
Er blijft niet zoveel aan gegadigden over. Het wordt tijd dat de TPG eens op onderzoek uitgaat binnen het bedrijf. Het in bescherming nemen van het eigen mogelijk crimineel personeel lijkt mij net zo goed een misdrijf.
Dus leuk, jij betaalt verzekerd transport van je pakje, terwijl de werknemers van de TPG ongestraft kunnen stelen.
Er blijft niet zoveel aan gegadigden over. Het wordt tijd dat de TPG eens op onderzoek uitgaat binnen het bedrijf. Het in bescherming nemen van het eigen mogelijk crimineel personeel lijkt mij net zo goed een misdrijf.
Dus leuk, jij betaalt verzekerd transport van je pakje, terwijl de werknemers van de TPG ongestraft kunnen stelen.
Groeten Ellen
Ik heb er ook nog eens over nagedacht, hoewel er tot nu toe (afkloppen) nog niks is kwijt geraakt. Ik ga aangetekende en verzekerde verzending aanbieden op mijn site. Dat kost dan wel iets meer maar goed. Bij bestellingen boven de 100 euro neem ik die kosten voor mijn rekening.
Ik heb ook begrepen dat het altijd de schuld van de leverancier is als iets niet aankomt, die moet de klant schadeloos stellen. En als leverancier moet je dat dan zien los te peuteren van de TPG. Nou lekker dan.
Nog over mijn verhaal van 8 feb., dat mijn bestelling kapot was aangekomen, ik heb van de webwinkel een nieuwe shipment gekregen vandaag met vervanging van de items die verdwenen waren. Ik had ze gemaild, hoewel het dus niet hun schuld was.
In ruil maar even wat reclame voor ze: http://www.giftsjoy.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ook begrepen dat het altijd de schuld van de leverancier is als iets niet aankomt, die moet de klant schadeloos stellen. En als leverancier moet je dat dan zien los te peuteren van de TPG. Nou lekker dan.
Nog over mijn verhaal van 8 feb., dat mijn bestelling kapot was aangekomen, ik heb van de webwinkel een nieuwe shipment gekregen vandaag met vervanging van de items die verdwenen waren. Ik had ze gemaild, hoewel het dus niet hun schuld was.
In ruil maar even wat reclame voor ze: http://www.giftsjoy.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Kralen make the world go round!
Oke ik ben dus ??n van die sorteersters van de TPG en ik kan het niet helpen het toch een beetje voor ze op te nemen,ik hou nou ??nmaal van mijn werk
Ik vind het jammer dat als er iets fout gaat het bedrijf gelijk een slechte naam krijgt,maar ik snap natuurlijk heel goed dat jullie pissig zijn als er pakketjes/brieven niet aankomen of leeg worden gerooft.
Je moet je voorstellen hoe dat gaat: in totaal gaan de brieven door ongeveer 3 machines heen waar ze de kans lopen in vast te lopen.
Daarna gaan ze naar het 'handbedrijf',daar zitten allerlei mensen achter kasten post in vakjes te gooien.
Elke kastengroep heeft zo'n 8 sorteerkasten,dat is dus voor het handbedrijf alleen al (als we 100% bezet zijn) 64 mensen die je als leidinggevende in de gaten moet houden.
Sorteermachine klein heeft zo'n 18 gangen,weer 36 mensen die je in de smiezen moet houden....dan nog niet te vergeten de andere machines (SMG,SMO,SOSMA,B&P).
Het kan heel goed zijn dat brieven zijn vast gelopen tussen de band en zo kappot zijn gegaan en de inhoud gejat is,tussen de band is gevallen of nog bij de TPG ligt.
Soms krijg ik een bak met losse voorwerpen en later lege enveloppen...moet ik dan ruiken wat bij wat hoort
Dan gaat het dus naar 'beschadigde post' en wordt er een plastick zakje omheen gedaan,overigens heb ik nog nooit kralen of id gevonden.
Kan me ook moeilijk voorstellen hoe je dat zomaar pikt,zoals gezecht hebben we het idd druk...gisterochtend hadden hadden we bv een prognose van 40.000 poststukken,en dat is nog weinig...we waren met zijn 6en op handbedrijf pffff
Als je het echt wil kan je natuurlijk altijd proberen te pikken,ik je BH ofzo kijken ze vast niet....maar we hebben wel degelijk controles!!!
Tascontrole bij de vleet,goeiedag in de week van kerst ben ik soms wel 3x op ??n dag gecontroleert...of je voorman loopt langs en vraagt ineens naar je tas,daarnaast hebben we infraroodpoortjes bij de ingang,er lopen ook altijd mensen rond die opletten.
Tja er zijn ook zoveel mensen,je moet het echt eens gezien hebben om te weten hoe groots dat is en hoe moeilijk dat is om te controleren.
Maargoed het is idd erg jammer dat sommigen dit blijken te doen...

Ik vind het jammer dat als er iets fout gaat het bedrijf gelijk een slechte naam krijgt,maar ik snap natuurlijk heel goed dat jullie pissig zijn als er pakketjes/brieven niet aankomen of leeg worden gerooft.
Je moet je voorstellen hoe dat gaat: in totaal gaan de brieven door ongeveer 3 machines heen waar ze de kans lopen in vast te lopen.
Daarna gaan ze naar het 'handbedrijf',daar zitten allerlei mensen achter kasten post in vakjes te gooien.
Elke kastengroep heeft zo'n 8 sorteerkasten,dat is dus voor het handbedrijf alleen al (als we 100% bezet zijn) 64 mensen die je als leidinggevende in de gaten moet houden.
Sorteermachine klein heeft zo'n 18 gangen,weer 36 mensen die je in de smiezen moet houden....dan nog niet te vergeten de andere machines (SMG,SMO,SOSMA,B&P).
Het kan heel goed zijn dat brieven zijn vast gelopen tussen de band en zo kappot zijn gegaan en de inhoud gejat is,tussen de band is gevallen of nog bij de TPG ligt.
Soms krijg ik een bak met losse voorwerpen en later lege enveloppen...moet ik dan ruiken wat bij wat hoort

Dan gaat het dus naar 'beschadigde post' en wordt er een plastick zakje omheen gedaan,overigens heb ik nog nooit kralen of id gevonden.
Kan me ook moeilijk voorstellen hoe je dat zomaar pikt,zoals gezecht hebben we het idd druk...gisterochtend hadden hadden we bv een prognose van 40.000 poststukken,en dat is nog weinig...we waren met zijn 6en op handbedrijf pffff
Als je het echt wil kan je natuurlijk altijd proberen te pikken,ik je BH ofzo kijken ze vast niet....maar we hebben wel degelijk controles!!!
Tascontrole bij de vleet,goeiedag in de week van kerst ben ik soms wel 3x op ??n dag gecontroleert...of je voorman loopt langs en vraagt ineens naar je tas,daarnaast hebben we infraroodpoortjes bij de ingang,er lopen ook altijd mensen rond die opletten.
Tja er zijn ook zoveel mensen,je moet het echt eens gezien hebben om te weten hoe groots dat is en hoe moeilijk dat is om te controleren.
Maargoed het is idd erg jammer dat sommigen dit blijken te doen...
Grtx Angelique
Ik geloof je graag.
Het gene wat ik uit probeer te leggen is dat TPG zijn verantwoordelijkheid moet nemen en die gene die zendingen kwijt zijn geraakt moet vergoeden. Als het verzonden is en niet aangekomen, moet het toch ergens blijven? TPG maakt zich er met een Jantje Van Leiden van af en dat siert ze niet.

Groeten Ellen
Er staat hierover een artikel in de online AD. Zoals je kunt concluderen ligt de verantwoordelijkheid altijd in de eerste plaats bij de afzender.
Wel of geen buiten-brievenbus en aan-getekende stukken die zoek raken. Met 21 miljoen postzen-dingen per dag gaat er bij TPG wel eens iets mis.
Soms is de Geschillencommissie Post voor de klant de laatste uitkomst.
Kapotte gsm
Iemand verstuurt per aangetekende post een mobiele telefoon. Als de postbode op de stoep staat, zet de ontvanger routinematig zijn handtekening, niet beseffend dat hij daarmee ook tekent voor ?ontvangst in ongeschonden staat'.
Als de ontvanger het pakje open maakt, blijkt de telefoon kapot te zijn. De man wil dat TPG de schade van 100 euro vergoedt. TPG voelt daar niets voor en verwijst naar de algemene voorwaarden, waarbij de aansprakelijkheid van TPG wordt beperkt. Ook blijkt uit onderzoek dat de verpakking niet dusdanig was beschadigd dat daaruit zou kunnen worden afgeleid dat de telefoon kapot was.
Nu de schade niet zichtbaar was, moet de manier van verpakken de oorzaak van de schade zijn. En dat is weer de verantwoordelijkheid van de afzender.
De commissie gaat met TPG mee en oordeelt dat de schade is ontstaan doordat afzender de telefoon onvoldoende goed heeft verpakt. De klacht wordt afgewezen.
Verwisselde etiketten
Bij het verzenden van een aantal kerstpakketten gaat er iets mis. De baliemedewerker verwisselt twee adresstickers waardoor een pakket voor de Verenigde Staten in Japan belandt en omgekeerd. De geadresseerden, familie van elkaar, lossen de fout op door het pakket zelf naar het goede adres te sturen. Maar daarvoor maken zij wel kosten: 10.000 yen respectievelijk $53,25, omgerekend bij elkaar 127 euro. En dat geld wil de Nederlandse gever graag van TPG terug zien.
Volgens TPG ligt de schuld bij de afzender. Om de handen schoon te wassen volgt een opmerkelijk standpunt. Als de loketmedewerker inderdaad een fout heeft gemaakt, is dat geen vergissing als medewerker van TPG Post maar van een willekeurig iemand die kennelijk behulpzaam heeft willen zijn. De afzender blijft altijd zelf verwantwoordelijk voor een juiste adressering. En volgens de algemene voorwaarden bestaat geen recht op schadevergoeding als de schade is ontstaan door onjuiste adressering of een andere aan de afzender toe te rekenen oorzaak.
De commissie is het niet met TPG eens. Hoewel het formeel wellicht niet tot de taken van een loketmedewerker behoort om de etiketten op de pakketten te plakken, als hij dat wel doet, doet hij dat als loketmedewerker.
Daarom krijgt de klager zijn gevraagde 127 euro.
Postbus
In verband met een verhuizing zegt een man met ingang van 31 december zijn postbus op. Omdat de contracttermijn loopt van 1 november tot en met 31 oktober wil de man 75 procent van de vooraf door hem betaalde jaarvergoeding terug zien. Onder verwijzing naar de algemene voorwaarden waarin staat dat bij tussentijdse be?indiging geen geld wordt geretourneerd, weigert TPG dit. ,Maar", zegt de man, "toen ik een contract sloot golden andere voorwaarden waarbij het wel mogelijk was geld terug te krijgen. Een ik heb die nieuwe voorwaarden nooit gezien."
Waarop TPG weer zegt dat de gewijzigde voorwaarden per nieuwsbrief aan de klanten zijn meegedeeld. Bij de Geschillencommissie maakt de man geen schijn van kans. De commissie oordeelt dat de regels duidelijk zijn. Gelet op het massale karakter van de contracten is het verspreiden van nieuwe voorwaarden per nieuwsbrief eveneens gerechtvaardigd. De klacht is ongegrond.
Foto's zoek
Een aangetekende zending vanuit Nederland naar Slowakije met daarin 22 jaar oude foto's van haar kinderen raakt zoek. De foto's hebben voor de afzender een grote emotionele waarde en daarom wil zij de maximale schadevergoeding van 450 euro. TPG wijst op de algemene voorwaarden waarin staat dat bij een zending in het internationale verkeer de aansprakelijkheid beperkt blijft tot 46 euro. Emotionele schade valt niet onder economische schade.
De werkelijke schade is niet meer dan het bedrag dat gemoeid is met het afdrukken van de foto's.
De commissie stelt vast dat het te betreuren is dat de afzender er niet aan heeft gedacht van de voor haar kennelijke zo waardevolle foto's duplicaten te laten maken. Dat kan voor weinig geld.
TPG kan volgens de commissie volstaan met een vergoeding van 46 euro.
Wel of geen buiten-brievenbus en aan-getekende stukken die zoek raken. Met 21 miljoen postzen-dingen per dag gaat er bij TPG wel eens iets mis.
Soms is de Geschillencommissie Post voor de klant de laatste uitkomst.
Kapotte gsm
Iemand verstuurt per aangetekende post een mobiele telefoon. Als de postbode op de stoep staat, zet de ontvanger routinematig zijn handtekening, niet beseffend dat hij daarmee ook tekent voor ?ontvangst in ongeschonden staat'.
Als de ontvanger het pakje open maakt, blijkt de telefoon kapot te zijn. De man wil dat TPG de schade van 100 euro vergoedt. TPG voelt daar niets voor en verwijst naar de algemene voorwaarden, waarbij de aansprakelijkheid van TPG wordt beperkt. Ook blijkt uit onderzoek dat de verpakking niet dusdanig was beschadigd dat daaruit zou kunnen worden afgeleid dat de telefoon kapot was.
Nu de schade niet zichtbaar was, moet de manier van verpakken de oorzaak van de schade zijn. En dat is weer de verantwoordelijkheid van de afzender.
De commissie gaat met TPG mee en oordeelt dat de schade is ontstaan doordat afzender de telefoon onvoldoende goed heeft verpakt. De klacht wordt afgewezen.
Verwisselde etiketten
Bij het verzenden van een aantal kerstpakketten gaat er iets mis. De baliemedewerker verwisselt twee adresstickers waardoor een pakket voor de Verenigde Staten in Japan belandt en omgekeerd. De geadresseerden, familie van elkaar, lossen de fout op door het pakket zelf naar het goede adres te sturen. Maar daarvoor maken zij wel kosten: 10.000 yen respectievelijk $53,25, omgerekend bij elkaar 127 euro. En dat geld wil de Nederlandse gever graag van TPG terug zien.
Volgens TPG ligt de schuld bij de afzender. Om de handen schoon te wassen volgt een opmerkelijk standpunt. Als de loketmedewerker inderdaad een fout heeft gemaakt, is dat geen vergissing als medewerker van TPG Post maar van een willekeurig iemand die kennelijk behulpzaam heeft willen zijn. De afzender blijft altijd zelf verwantwoordelijk voor een juiste adressering. En volgens de algemene voorwaarden bestaat geen recht op schadevergoeding als de schade is ontstaan door onjuiste adressering of een andere aan de afzender toe te rekenen oorzaak.
De commissie is het niet met TPG eens. Hoewel het formeel wellicht niet tot de taken van een loketmedewerker behoort om de etiketten op de pakketten te plakken, als hij dat wel doet, doet hij dat als loketmedewerker.
Daarom krijgt de klager zijn gevraagde 127 euro.
Postbus
In verband met een verhuizing zegt een man met ingang van 31 december zijn postbus op. Omdat de contracttermijn loopt van 1 november tot en met 31 oktober wil de man 75 procent van de vooraf door hem betaalde jaarvergoeding terug zien. Onder verwijzing naar de algemene voorwaarden waarin staat dat bij tussentijdse be?indiging geen geld wordt geretourneerd, weigert TPG dit. ,Maar", zegt de man, "toen ik een contract sloot golden andere voorwaarden waarbij het wel mogelijk was geld terug te krijgen. Een ik heb die nieuwe voorwaarden nooit gezien."
Waarop TPG weer zegt dat de gewijzigde voorwaarden per nieuwsbrief aan de klanten zijn meegedeeld. Bij de Geschillencommissie maakt de man geen schijn van kans. De commissie oordeelt dat de regels duidelijk zijn. Gelet op het massale karakter van de contracten is het verspreiden van nieuwe voorwaarden per nieuwsbrief eveneens gerechtvaardigd. De klacht is ongegrond.
Foto's zoek
Een aangetekende zending vanuit Nederland naar Slowakije met daarin 22 jaar oude foto's van haar kinderen raakt zoek. De foto's hebben voor de afzender een grote emotionele waarde en daarom wil zij de maximale schadevergoeding van 450 euro. TPG wijst op de algemene voorwaarden waarin staat dat bij een zending in het internationale verkeer de aansprakelijkheid beperkt blijft tot 46 euro. Emotionele schade valt niet onder economische schade.
De werkelijke schade is niet meer dan het bedrag dat gemoeid is met het afdrukken van de foto's.
De commissie stelt vast dat het te betreuren is dat de afzender er niet aan heeft gedacht van de voor haar kennelijke zo waardevolle foto's duplicaten te laten maken. Dat kan voor weinig geld.
TPG kan volgens de commissie volstaan met een vergoeding van 46 euro.
Kralen make the world go round!
Bepaalde verantwoordelijkheid voor de verzender kan ik echt wel begrijpen. Maar wanneer je zorgt voor deugdelijke verpakking (en ik zou zo zeggen dat wanneer je een envelop volledig dichttapet zoals ik las dat een paar mensen hier doen) en zorgt voor luchtkussenfolie om je spulletjes te beschermen, vind ik dat TPG post haar verantwoordelijkheid moet nemen.
Ferretangel: ik kan best begrijpen dat het bij de sorteercentra een heksenketel is en dat de welwillende medewerker of leidinggevende niet ALLES in de gaten kan houden. Ik begrijp uit jouw verhaal dat er controles zijn, maar dat het niet te doen is alle sorteerders in de gaten te houden. Dan vind ik dat er nog meer of anders gecontroleerd moet worden zodat de controle nog optimaler wordt. Gewoon iedereen bij binnenkomst en vertrek helemaal strippen, als het ware (niet letterlijk, hoor, maar je snapt wel wat ik bedoel). Of met video-bewaking de (verdachte) medewerkers in de gaten houden.
Ik heb heel wat baantjes gehad waarbij ik in elke baan wel eens in aanraking ben gekomen met nieuwe collega's die hun handen niet thuis konden houden. Dat zijn dan nog diegenen die gesnapt zijn. Er zullen er vast meer zijn geweest die ze niet hebben kunnen pakken. Maar in het algemeen zijn er overal altijd mensen die nu eenmaal moeilijk van een ander zijn spullen af kunnen blijven. Zo re?el moet TPG Post gewoon zijn en daar moeten ze op voorbereid zijn.
Heeft TPG post dan misschien ook een anonieme kliklijn of iets dergelijks? Dat werkt bij grote bedrijven vaak prima...dat collega's een verdachte collega aan kunnen geven die vervolgens weer in de gaten kan worden gehouden door het bedrijf (bijv. met voorgenoemde video bewaking of extra controle).
Weet je...dat er bij 21 miljoen (of zo?) poststukken per dag wel iets mis kan gaan, is helaas niet te voorkomen. Maar dat er bij zoveel mensen zo vaak iets mis gaat en dan ook alleen bij die poststukken waar voelbaar iets anders in zit dan papier, is gewoon verdacht en ronduit frustrerend. Dat kan gewoonweg geen toeval meer zijn. Blijkbaar moet TPG post haar controle systeem nog waterdichter maken dan het is.
Ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt het voor jezelf, je collega's en je werk moet opnemen, maar de frustratie die er hier uit komt, betreft alleen maar de grijpgrage medewerkers van TPG Post en het feit dat TPG het controlesysteem nog niet waterdicht heeft gekregen. En, ik denk ook het feit dat bij navraag en ervaringen blijkt dat er niet heel af en toe iets mis gaat, maar dat het best vaak mis gaat. En daarvoor vind je bij TPG Post geen luisterend oor.
Laat je plezier in je werk niet bederven door deze topic, hoor...waarom zou jij niet gewoon een keigoede medewerker zijn die het naar zijn zin heeft in een leuke werkomgeving? Daar doen onze ervaringen en onze frustratie hopelijk niets aan af.
Ik vind het wel heel fijn dat je een kijkje in de keuken van TPG Post hebt gegeven en er blijk van hebt gegeven dat TPG Post in elk geval wel controleert. Dat idee krijg je als klagende klant namelijk absoluut niet.
Ferretangel: ik kan best begrijpen dat het bij de sorteercentra een heksenketel is en dat de welwillende medewerker of leidinggevende niet ALLES in de gaten kan houden. Ik begrijp uit jouw verhaal dat er controles zijn, maar dat het niet te doen is alle sorteerders in de gaten te houden. Dan vind ik dat er nog meer of anders gecontroleerd moet worden zodat de controle nog optimaler wordt. Gewoon iedereen bij binnenkomst en vertrek helemaal strippen, als het ware (niet letterlijk, hoor, maar je snapt wel wat ik bedoel). Of met video-bewaking de (verdachte) medewerkers in de gaten houden.
Ik heb heel wat baantjes gehad waarbij ik in elke baan wel eens in aanraking ben gekomen met nieuwe collega's die hun handen niet thuis konden houden. Dat zijn dan nog diegenen die gesnapt zijn. Er zullen er vast meer zijn geweest die ze niet hebben kunnen pakken. Maar in het algemeen zijn er overal altijd mensen die nu eenmaal moeilijk van een ander zijn spullen af kunnen blijven. Zo re?el moet TPG Post gewoon zijn en daar moeten ze op voorbereid zijn.
Heeft TPG post dan misschien ook een anonieme kliklijn of iets dergelijks? Dat werkt bij grote bedrijven vaak prima...dat collega's een verdachte collega aan kunnen geven die vervolgens weer in de gaten kan worden gehouden door het bedrijf (bijv. met voorgenoemde video bewaking of extra controle).
Weet je...dat er bij 21 miljoen (of zo?) poststukken per dag wel iets mis kan gaan, is helaas niet te voorkomen. Maar dat er bij zoveel mensen zo vaak iets mis gaat en dan ook alleen bij die poststukken waar voelbaar iets anders in zit dan papier, is gewoon verdacht en ronduit frustrerend. Dat kan gewoonweg geen toeval meer zijn. Blijkbaar moet TPG post haar controle systeem nog waterdichter maken dan het is.
Ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt het voor jezelf, je collega's en je werk moet opnemen, maar de frustratie die er hier uit komt, betreft alleen maar de grijpgrage medewerkers van TPG Post en het feit dat TPG het controlesysteem nog niet waterdicht heeft gekregen. En, ik denk ook het feit dat bij navraag en ervaringen blijkt dat er niet heel af en toe iets mis gaat, maar dat het best vaak mis gaat. En daarvoor vind je bij TPG Post geen luisterend oor.
Laat je plezier in je werk niet bederven door deze topic, hoor...waarom zou jij niet gewoon een keigoede medewerker zijn die het naar zijn zin heeft in een leuke werkomgeving? Daar doen onze ervaringen en onze frustratie hopelijk niets aan af.
Ik vind het wel heel fijn dat je een kijkje in de keuken van TPG Post hebt gegeven en er blijk van hebt gegeven dat TPG Post in elk geval wel controleert. Dat idee krijg je als klagende klant namelijk absoluut niet.
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
jeetje........er is bij mij ook een pakje zoek geraakt
had de spullen ruim 10 dagen geleden besteld, maar vond het erg lang duren.....dus een voorzichtig mailtje gestuurd naar de webshop...
volgens hun is het dus verstuurd....zij gaan ook meteen contact opnemen met TPG....
enne...wat dat betreft een superservice
, ze hebben ook meteen een nieuw pakje opgestuurd......dat vind ik zo ontzettend tof
maar alles bij elkaar is het gewoon heel erg vervelend, ook voor hun, zij lijden er dus verlies op
......bah
ik hoop dat het pakje alsnog boven water komt zodat ik het dan ook weer naar hun terug kan sturen
gootje
had de spullen ruim 10 dagen geleden besteld, maar vond het erg lang duren.....dus een voorzichtig mailtje gestuurd naar de webshop...
volgens hun is het dus verstuurd....zij gaan ook meteen contact opnemen met TPG....
enne...wat dat betreft een superservice


maar alles bij elkaar is het gewoon heel erg vervelend, ook voor hun, zij lijden er dus verlies op

ik hoop dat het pakje alsnog boven water komt zodat ik het dan ook weer naar hun terug kan sturen

gootje



groetjes gootje
Hypocritie ten top.Armande schreef:Er staat hierover een artikel in de online AD. Zoals je kunt concluderen ligt de verantwoordelijkheid altijd in de eerste plaats bij de afzender.
Wel of geen buiten-brievenbus en aan-getekende stukken die zoek raken. Met 21 miljoen postzen-dingen per dag gaat er bij TPG wel eens iets mis.
Soms is de Geschillencommissie Post voor de klant de laatste uitkomst.
Kapotte gsm
Iemand verstuurt per aangetekende post een mobiele telefoon. Als de postbode op de stoep staat, zet de ontvanger routinematig zijn handtekening, niet beseffend dat hij daarmee ook tekent voor ?ontvangst in ongeschonden staat'.
Als de ontvanger het pakje open maakt, blijkt de telefoon kapot te zijn. De man wil dat TPG de schade van 100 euro vergoedt. TPG voelt daar niets voor en verwijst naar de algemene voorwaarden, waarbij de aansprakelijkheid van TPG wordt beperkt. Ook blijkt uit onderzoek dat de verpakking niet dusdanig was beschadigd dat daaruit zou kunnen worden afgeleid dat de telefoon kapot was.
Nu de schade niet zichtbaar was, moet de manier van verpakken de oorzaak van de schade zijn. En dat is weer de verantwoordelijkheid van de afzender.
De commissie gaat met TPG mee en oordeelt dat de schade is ontstaan doordat afzender de telefoon onvoldoende goed heeft verpakt. De klacht wordt afgewezen.
Verwisselde etiketten
Bij het verzenden van een aantal kerstpakketten gaat er iets mis. De baliemedewerker verwisselt twee adresstickers waardoor een pakket voor de Verenigde Staten in Japan belandt en omgekeerd. De geadresseerden, familie van elkaar, lossen de fout op door het pakket zelf naar het goede adres te sturen. Maar daarvoor maken zij wel kosten: 10.000 yen respectievelijk $53,25, omgerekend bij elkaar 127 euro. En dat geld wil de Nederlandse gever graag van TPG terug zien.
Volgens TPG ligt de schuld bij de afzender. Om de handen schoon te wassen volgt een opmerkelijk standpunt. Als de loketmedewerker inderdaad een fout heeft gemaakt, is dat geen vergissing als medewerker van TPG Post maar van een willekeurig iemand die kennelijk behulpzaam heeft willen zijn. De afzender blijft altijd zelf verwantwoordelijk voor een juiste adressering. En volgens de algemene voorwaarden bestaat geen recht op schadevergoeding als de schade is ontstaan door onjuiste adressering of een andere aan de afzender toe te rekenen oorzaak.
De commissie is het niet met TPG eens. Hoewel het formeel wellicht niet tot de taken van een loketmedewerker behoort om de etiketten op de pakketten te plakken, als hij dat wel doet, doet hij dat als loketmedewerker.
Daarom krijgt de klager zijn gevraagde 127 euro.
Postbus
In verband met een verhuizing zegt een man met ingang van 31 december zijn postbus op. Omdat de contracttermijn loopt van 1 november tot en met 31 oktober wil de man 75 procent van de vooraf door hem betaalde jaarvergoeding terug zien. Onder verwijzing naar de algemene voorwaarden waarin staat dat bij tussentijdse be?indiging geen geld wordt geretourneerd, weigert TPG dit. ,Maar", zegt de man, "toen ik een contract sloot golden andere voorwaarden waarbij het wel mogelijk was geld terug te krijgen. Een ik heb die nieuwe voorwaarden nooit gezien."
Waarop TPG weer zegt dat de gewijzigde voorwaarden per nieuwsbrief aan de klanten zijn meegedeeld. Bij de Geschillencommissie maakt de man geen schijn van kans. De commissie oordeelt dat de regels duidelijk zijn. Gelet op het massale karakter van de contracten is het verspreiden van nieuwe voorwaarden per nieuwsbrief eveneens gerechtvaardigd. De klacht is ongegrond.
Foto's zoek
Een aangetekende zending vanuit Nederland naar Slowakije met daarin 22 jaar oude foto's van haar kinderen raakt zoek. De foto's hebben voor de afzender een grote emotionele waarde en daarom wil zij de maximale schadevergoeding van 450 euro. TPG wijst op de algemene voorwaarden waarin staat dat bij een zending in het internationale verkeer de aansprakelijkheid beperkt blijft tot 46 euro. Emotionele schade valt niet onder economische schade.
De werkelijke schade is niet meer dan het bedrag dat gemoeid is met het afdrukken van de foto's.
De commissie stelt vast dat het te betreuren is dat de afzender er niet aan heeft gedacht van de voor haar kennelijke zo waardevolle foto's duplicaten te laten maken. Dat kan voor weinig geld.
TPG kan volgens de commissie volstaan met een vergoeding van 46 euro.
Groeten Ellen
TPG post blijft ten alle tijden beweren dat er bij hen absoluut geen fouten worden gemaakt, zelfs niet bij de baliemedewerker die de pakjes verkeerd geadresseerd heeft...........flauwekul, overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, klaar. Alleen als er steeds op de zelfde plaats spullen verdwijnen vind ik wel dat ze zich zelf eens goed achter de oren moeten krabben en al die mensen helpen, in plaats van die defensieve houding van "aan ons ligt het niet".tinus schreef:Euh, dat laatste begrijp ik niet goed.....
Leg uit!!!!!!
Groeten Ellen
Ik denk niet de TPG zegt dat ze geen fouten maken, maar dat ze er niet aansprakelijk voor zijn.....
Kijk, ik baal ook van de verdwenen pakketjes enzo, maar ja, kan je TPG alles laten vergoeden?
Nee, dan word spullen verzenden 10 zo duur.
Bovendien is niet ieder mens te vertouwen. Sommigen zullen beweren niks ontvangen te hebben terwijl dat wel zo is, of iets verstuurd te hebben terwijl dat niet zo is.
Maar het blijft zwaar balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk, ik baal ook van de verdwenen pakketjes enzo, maar ja, kan je TPG alles laten vergoeden?
Nee, dan word spullen verzenden 10 zo duur.
Bovendien is niet ieder mens te vertouwen. Sommigen zullen beweren niks ontvangen te hebben terwijl dat wel zo is, of iets verstuurd te hebben terwijl dat niet zo is.
Maar het blijft zwaar balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Bead Believer
- Berichten:289
- Lid geworden op:vr 08 aug 2003 23:01
- Locatie:in ieder geval in Nedreland
ik word er simpel van, vandaag bericht gekregen dat er weer een envelop niet aangekomen is terwijl de envelop al op 15 februari in de bus gedaan is op het postkantoor.
Wat gaat er nu steeds mis?
Ik had de envelop goed dichtgeplakt met naar mijn doen teveel plakband en tape. Voldoende porto erop en zelfs bij het postkantoor in de bus gedaan en niet in een bus op de hoek van de straat. En weer gaat het mis!!!!
Om gek van te worden!!! ARGHHHHH!!!!
els
Wat gaat er nu steeds mis?
Ik had de envelop goed dichtgeplakt met naar mijn doen teveel plakband en tape. Voldoende porto erop en zelfs bij het postkantoor in de bus gedaan en niet in een bus op de hoek van de straat. En weer gaat het mis!!!!
Om gek van te worden!!! ARGHHHHH!!!!
els
Als mensen iets bij jou bestellen, of verwachten van je dat je een dienst verleent tegen betaling dan verwachten ze ook dat je dat goed doet. En dat doe je dan ook naar beste kunnen.tinus schreef:Ik denk niet de TPG zegt dat ze geen fouten maken, maar dat ze er niet aansprakelijk voor zijn.....
Kijk, ik baal ook van de verdwenen pakketjes enzo, maar ja, kan je TPG alles laten vergoeden?
Nee, dan word spullen verzenden 10 zo duur.
Bovendien is niet ieder mens te vertouwen. Sommigen zullen beweren niks ontvangen te hebben terwijl dat wel zo is, of iets verstuurd te hebben terwijl dat niet zo is.
Maar het blijft zwaar balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind ook dat de TPG dat moet gaan doen. Moet je eens kijken wat er al verdwijnt onder ons, kralofielen. Bedenk dan ook es wat er dan al niet moet verdwijnen bij andere pakjes die mensen hebben besteld.
TPG MOET er wat aan gaan doen, niet alles financieel afhandelen, maar mensen het vertrouwen gaan geven dat hun verzonden goederen ook daadwerkelijk aan komen.
Dus eens goed het eigen personeel screenen.
Niet zeggen dat het niet aan henzelf ligt, maar ook eens kijken waar de boel spaak loopt.
Groeten Ellen