'werkloon'

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 26 sep 2004 15:55

Sarah schreef:Het komt er grofweg op neer dat ik 5.00 tot 10.00 euro optel bij de materiaalkosten en het dan afrond.
prima lijkt mij!
Liefs
Linda

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » ma 25 okt 2004 10:13

Tsja, ik weet ook niet goed wat ik moet vragen. Ik ben nu bezig met een set met swarovski kralen en rijgstrass. De materiaalkosten zijn al zo'n 25 euro. Ik heb er heel veel werk van. Wat is nu een redelijke prijs?

(slijm, slijm) Piep, ik ben heel erg benieuwd naar die oorbellen van je. Pleeeeease.

Groetjes Baukje

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » wo 27 okt 2004 14:07

Miss B schreef:Tsja, ik weet ook niet goed wat ik moet vragen. Ik ben nu bezig met een set met swarovski kralen en rijgstrass. De materiaalkosten zijn al zo'n 25 euro. Ik heb er heel veel werk van. Wat is nu een redelijke prijs?

(slijm, slijm) Piep, ik ben heel erg benieuwd naar die oorbellen van je. Pleeeeease.

Groetjes Baukje
Hangt ook af van de uitstraling. Als het lux en groot of juist heel mooi verfijnt is kan je er best wat meer voor vragen!
Ik zou gewoon wat doen wat mij redelijkt lijkt, en dan kijken hoe mensen erop reageren. Wel meerdere mensen, de een vind nml iets sneller duur dan de ander!

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » wo 03 nov 2004 11:25

Mijn set is heel erg luxe. Hij zou Prinses Maxima niet misstaan (ahum).

Ik heb verschillende mensen gevraagd en heel veel zeggen van: heb je niet een prijs afgesproken dan? Het antwoord is nee :!: Ik wist nog niet hoeveel materiaal ik nodig zou hebben. Maar als iemand dat dan vraagt, voel ik me weer zo stom, want misschien had dat wel gemoeten. Straks vindt die mevrouw het te duur en neemt ze het niet. Maar ze heeft het toch ook zelf uitgezocht uit mijn boekjes.

Mijn moeder zegt 40 euro, kan ik altijd nog zakken. Maar ik weet niet of ik dit wel durf te vragen. Het is de eerste set die ik echt aan iemand verkoop. Ik heb wel vaker iets voor een ander gemaakt, maar telkens voor familie.
Wat een verhaal, moest even mijn hart luchten

Groetjes Baukje

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » wo 03 nov 2004 17:12

Gewoon doen!
Hoog inzetten, als ze bleek word kan je haar altijd nog een "korting" aanbieden!
Maar als iemand iets speciaal laat maken mag het vaak wel wat kosten!
En je materiaal was ook errug duur, dus als ze comentaar heeft kan je vertellen dat je prijs is opgebouwd uit materiaalkosten en een gedeelte arbeidsloon!
Bij Otazu is ze duurder uit!!!

gootje
Bead Intelligent

Bericht door gootje » wo 03 nov 2004 18:20

ik heb laatst een ketting gemaakt, materiaalkosten ongeveer 12.50.
ik was er lang mee bezig geweest, heb lang zitten twijfelen en besloten er 20.00 voor te vragen.
ik vond het een behoorlijk bedrag, ik dacht , die verkoop ik nooit :cry:
die ketting was als eerste weg :shock:
had ik dus echt nooit verwacht :wink:

gootje
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 04 nov 2004 15:09

:-DD

Het is me gelukt. Ik heb zojuist mijn eerste echte bestelling verkocht voor 40 euro. :D Zonder blikken of blozen en mevrouw is niet bleek weggetrokken. Ze vond het helemaal niet raar :!: Ze zei zelf ook al dat het in de winkel veeel duurder is omdat het dan een merkje heeft.
Yes, kan ik weer lekker nieuwe spullen kopen. Ik heb zin in van die vakjesdoosjes voor m'n sluitingen en voor Swarovski (ja, propvol, ahum).
Bedankt voor jullie reacties :!:

Groetjes Baukje

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » vr 05 nov 2004 08:57

GOED ZO!!!!!!
Tof voor je!
En zie je wel, als je speciaal voor iemand iets moois maakt mag het best wat kosten!
Op naar de volgende 40euro!
Geeft zeker wel een goed gevoel?!?!

Groetjes, Martine

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » vr 05 nov 2004 09:32

Hartstikke goed!! Je moet nooit te laag beginnen, per slot van rekening is jouw tijd en creativiteit ook wat waard! (Ja dat moet ik ook nog geregeld tegen mezelf zeggen).

Ik had gisteren een sieradenparty en de helft van de aanwezigen vond het kennelijk te duur. Ik heb ook ook voordeliger dingen erbij (expres) maar nee, dan wel de dure dingen pakken en die dan al "hoeiend" weer neergooien nadat ze de prijs hadden gezien.
pfff
Daar heb ik wel een hekel aan. Als je het er niet voor over hebt, prima, maar gooi er dan niet mee. Er 1 dingetje ook stuk gegaan, 1 plakstrassje eraf. Ik heb niet gezien wie dat heeft gedaan, maar goed, die plak ik er wel weer op.
De andere helft kocht wel, want ze vonden het allemaal erg mooi, dus mijn avond was nog wel goed, afgezien van licht sjacherein.
Kralen make the world go round!

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » vr 05 nov 2004 10:15

Yes, i feel good..... :D Mevrouw is vandaag net nog langs geweest om het laatste geld te brengen (ze had niet genoeg) en ze zei nog weer dat ze er zo blij mee was. Haar dochters vonden het ook supermooi. Misschien zit daar ook nog wel een klant tussen...

Wat kunnen mensen soms toch ook vervelend zijn. Als het zo duur is, dan gooi je er toch niet mee?! Die mensen willen zeker niet laten blijken dat ze niet zulke dure sieraden willen. Dan liever naakt dan namaak. Niet leuk voor jou. Ik hoop voor je dat andere sieradenparty's w?l helemaal geslaagd zijn. Je moet er zelf toch ook plezier aan hebben :!:

Groetjes Baukje

Gesloten