29 juli waarschijnlijk open huis

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 30 jul 2006 14:44

Lotjelot schreef: maar ik vind het zo moeilijk om er een prijs bij te bepalen.
:idea: heel veel tips te vinden via zoekfunctie, zijn al veel topics over geweest :idea:

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... rkoopprijs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... rkoopprijs" onclick="window.open(this.href);return false;
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 30 jul 2006 15:31

Er zij inderdaad veel topics waar je info kan vinden maar ik zal het even samenvatten.

1. Hoeveel materiaal gebruik je? Ga niet enkel je kralen tellen maar hou ook rekening met andere dingen. Verzendkosten bijvoorbeeld, kosten van opbergen, maar soms moet je ook bijvoorbeeld een verpakking kopen van 100 kralen waar je er maar 20 van gebruikt en die je ee afschuwelijke kleur vindt. Om daar rekening mee te houden doe ik de prijs van van materiaal X1.25. Dan heb ik de kosten er een beetje uit.
2. Hoeveel werk zit in je juweel? Je kan ervoor kiezen om per uur te rekenen bijvoorbeeld 2.50 per uur. Maar dat vind ik zelf veel te weinig, let op als jij daar mee akkoord gaat geen probleem, maar het is wel jammer voor iemand die er graa gmee verder wil komen en dus nooit kan concurreren dan. In Amerika tellen ze soms wel meer dan 50 dollar per uur. Je kan ook gewoon achteraf beslissen hoeveel je voor je werk wil.
3. Je betaalt natuurlijk ook voor internet, je website, enveloppen, postzegels, vervoer naar kralenwinkels, telefoonkosten, gereedschap, werkruimte,... Zoiets moet je er bij rekenen als is het maar een euro ofzo per ketting. Die kosten heb je ook allemaal voor het maken van een juweel maar tellen mensne vaak niet mee.
4. Heb je een echt unieke ketting gemaakt? Dan kan je daar best nog een beetje bijdoen, hetzelfde voor luxematerialen. Swarovski, zilver, edelstenen,... hebben een andere uitstraling dan glas.
5. Pak je het juweeltje in? Reken dan die prijs er ook alvast bij.

Ik denk dat ik hier enkele dingen genoemd heb waar niet iedereen aan denkt maar die ik wel belangrijk vind.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 30 jul 2006 15:51

zo hee, dat ging goed dus! voor herhaling vatbaar dus. ;) veel plezier met geld uitgeven! :lol:

Lotjelot
Bead Starter

Bericht door Lotjelot » zo 30 jul 2006 16:48

Bedankt voor de tips ladies!!
Ik zal mijn licht er nog eens over laten schijnen :wink:
Afbeelding

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » ma 31 jul 2006 12:18

Ik was gisteren zo benieuwd dat ik al een sms-je naar Elke had gestuurd en toen ze terugstuurde dat ze voor 420 euro had verkocht viel ik bijna van mijn stoel :lol:
Ik denk dat dat toch wel heel erg veel is , niet? (het kan maar een gedacht zijn)
En dan bedenken dat ik dat niet mag doen van mn moeder :cry:
Ik denk dat ik toch nog eens ga pushen :oops:

Happy
Bead Believer

Bericht door Happy » ma 31 jul 2006 18:26

Wow das veel verdiend! Super! gefeliciteerd hoor :D
Greets!
Femke

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 01 aug 2006 10:56

Wat een prachtresultaat Elke, proficiat!

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » di 01 aug 2006 18:32

echt geweldig goed verkocht zeg! :shock: Doe zo voort :wink: :)

Fieke, waarom vindt je moeder het geen goed idee? Als je dat weet, kan je misschien tegenargumenten verzinnen? :wink:

Enneuh, Elke, ik ben eigenlijk benieuwd naar hoe je inventaris eruit ziet (of beter, welke info er in te vinden is), want als je gewoon je prijs aan het juweel hangt, moet je toch niets meer opzoeken? Of denk ik nu te simpel? :oops: :D

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 01 aug 2006 19:03

Ik heb een kralen en een juweleninventaris. Bij de kralen (en andere materialen) staat een naam van de kraal, prijs die ik betaalde, prijs die ik reken, waar ik die gehaald heb, kleur, winkel,...
En bij juwelen staat een bestelnummer het materiaal dat niet basis is en prijs. Op die manier kan ik goed opzoeken waar ik iets gekocht heb.

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » wo 02 aug 2006 13:21

Madelief schreef: Fieke, waarom vindt je moeder het geen goed idee? Als je dat weet, kan je misschien tegenargumenten verzinnen? :wink:

Ze vindt dat dat te opdringerig is, dat je de mensen die komen pusht om iets te kopen..
Weet jij tegenargumenten?
Ik heb al n paar keer gezegd dat ze niet verplicht zijn om iets te kopen maar mn moeder vindt dat als ze zelf naar zoiets gaat, ze zich toch beetje verplicht voelt om iets te kopen..

Ik ga eens alles hier beneden laten rondslingeren, misschien wordt ze het dan heel erg beu en mag ik het wel doen 8)

annemiek
Bead Interested

Bericht door annemiek » wo 02 aug 2006 13:29

Ik ben ook van plan om het bv in november een keer te gaan doen, maar ik maak er ook goedkope mobielhangers bij, dat als ze zich verplicht voelen om iets te kopen, dat ze dan niet duur uit hoeven te zijn!

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 02 aug 2006 13:55

Ik heb eerder het idee dat wie niks wil kopen gewoon niet komt hoor. Wie wel komt doet dat al uit interesse.

Nog een vraagje: denken jullie dat het te snel is om eind november weer open huis te doen?

annemiek
Bead Interested

Bericht door annemiek » wo 02 aug 2006 14:42

Ik denk het niet, is juist een leuke tijd om het te doen, iedereen heeft dan kadootjes nodig voor sinterklaas en kerst, of ze willen zelf voor de feestdagen mooie sieraden.

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » wo 02 aug 2006 14:44

Haematodipsia schreef:Ik heb eerder het idee dat wie niks wil kopen gewoon niet komt hoor. Wie wel komt doet dat al uit interesse.

Nog een vraagje: denken jullie dat het te snel is om eind november weer open huis te doen?
Gewoon proberen, denk! Andere mensen vragen, buurtbewoners, collega's of vrienden..
Misschien verdien je dan niet zoveel, maar het is allemaal toch mooi meegenomen.. :) P.S. En een hele goeie tijd, net voor de sinterklaas, anders voor de kerst. Dan zijn er altijd wel mensen die iets moois willen kopen voor een familielid, en misschien zichzelf nog even willen verwennen.

groetjes, fren

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » wo 02 aug 2006 14:51

Fieke, misschien als tegenargument gebruiken dat mensen alleen maar komen uit interesse... als ik niet van plan ben om geld op te doen, ga ik niet naar een beurs ofzo hoor! :wink: Mensen die naar zo'n open huis komen, hebben dat ook. En daar komt nog bij dat je geen woekerprijzen vraagt, dus als mensen zich dan al verplicht voelen om te kopen, zal je hen niet hun laatste cent uit hun zakken jagen! En je kan op je uitnodiging plaatsen dat ze niet verplicht zijn om iets te kopen ofzo, net zoals je een winkel mag binnenwandelen om alleen te kijken :wink:

Gesloten