Ik doe toch iets verkeerd volgens mij

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » di 13 sep 2005 15:54

die metatags moeten tussen je <head></head> tags.

Hoe je het ook bekijkt, ze zijn wel erg belangrijk. En als je ze niet hebt dan krijg je gewoon en minder goed resultaat in de zoekmachines.
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 13 sep 2005 15:54

Ga ik op mijn gemakkie doorlezen :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 13 sep 2005 15:56

CarolineG schreef:die metatags moeten tussen je <head></head> tags.

Hoe je het ook bekijkt, ze zijn wel erg belangrijk. En als je ze niet hebt dan krijg je gewoon en minder goed resultaat in de zoekmachines.
Ga ik als eerste aan werken!
Bedankt voor de tips meiden!

Poeh hé.... het is nogal niet wat allemaal...... Hou geen tijd meer over voor mijn huishouden :lol: Ben alleen maar met m'n sieraden-dingen bezig :oops:

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 13 sep 2005 19:29

Miranda als ik jouw was zou ik niet alleen sets verkopen, maar ook losse oorbellen en armbanden met dezelfde mooie patronen en dan in verschillende kleurencombinaties. Die kosten dan wat minder dan een hele set en mensen kunnen die dan eerst kopen en dan zien ze hoe mooi het is en hoe het wordt verzonden. Als ze dan tevreden zijn kunnen ze besluiten om een hele set te kopen :wink: Misschien is het ook al eerder gezegd maar tis maar een ideetje 8)

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » di 13 sep 2005 20:36

Meta tags zijn niet belangrijk meer, er zijn maar enkele zoekmachines (lees onbelangrijke) die hun zoekresultaten baseren op metatags.
Ik heb wat leesvoer voor je daarover gevonden:
http://www.seo-marketing.be/google-mythe1.php
http://www.websyndicate.nl/index.cfm/me ... roduct/134
http://www.zoekprof.nl/achtergronden/metatag.html
http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fus ... n&id=47270
Groetjes,
Miriam

Kiki
Bead Lover

Ik doe toch iets verkeerd volgens mij

Bericht door Kiki » di 13 sep 2005 21:08

Sinds ik begonnen ben met sieradenpartys is de verkoop omhoog gevlogen. In het begin verkocht ik wat aan familie en kenissen, toen aan collega's. Na de sieradenpartys aan voor mij wildvreemde mensen. Ik deel dan natuurlijk steeds mijn kaartjes uit en via via komen de klanten binnen. In juli en augustus heeft het trouwens bijna stil gelegen; de vakantie denk ik

Veel succes
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » di 13 sep 2005 21:27

irisje schreef:als ik eerlijk mag zijn, ik zou geen eenvoudigere en goedkopere sieraden beginnen maken.
dat doe je dan enkel om je verkoop op gang te trekken, ik vind jou creativiteit te kostbaar om enkel om commerciele redenen andere sieraden te gaan maken!!!
je moet blijven doen waar je nu zo goed in bent!!!
zou ik verschrikkelijk zonde vinden
de mensen die nu iets bij je kopen, weten wel dat het een exclusiviteit is dat ze aangekocht hebben, en als je vanalles begint bij te maken om verkoop te hebben, dan vervalt die exclusiviteit.... :(

Hier ben ik het dus volkomen, helemaal, roerend mee eens! Je bent waanzinnig goed op weg, dus heb geduld meid. Wat je idd zou kunnen doen voor de smallere beurs is wat Miss B zei, losse sieraden. En idd wat hier zoveel wordt voorgesteld: bruidszaken, zaken waar ze avondkleding verkopen/verhuren, de duurdere modezaken en de juwelier (ja echt doen!).
Mooie glossy hand-out maken is misschien nog een optie maar hou het chique, zoals bij je sieraden past.

Lieve groet van Fairy

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 14 sep 2005 00:25

Fairy schreef: Wat je idd zou kunnen doen voor de smallere beurs is wat Miss B zei, losse sieraden. En idd wat hier zoveel wordt voorgesteld: bruidszaken, zaken waar ze avondkleding verkopen/verhuren, de duurdere modezaken en de juwelier (ja echt doen!).
Die losse sieraden liggen dus net in de planning. Ik heb op mijn site de knoppen er al voor staan.
Maar dat bedoel ik ook met wat goedkoper, maar wel met dezelfde uitstraling zoals mijn andere sieraden. Misschien wel wat eenvoudiger, zodat ze ook gedragen kunnen worden als je bijvoorbeeld op verjaardagsvisite gaat :wink: En verkopen zonder de luxe sieradenbox. Daardoor kan ik mijn prijs ook al een stuk lager houden.

Mijn zus zegt het trouwens ook iedere keer van die bruidshuizen...... Het wordt tijd dat ik de stoute schoenen aantrek!

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 14 sep 2005 00:38

Goed idee van die mooie dozen. Het zal idd een stuk in prijs schelen!
En doen hoor, van die bruidshuizen. :D

Lieve groet van Fairy

Sofieke
Bead Fanatic

Bericht door Sofieke » wo 14 sep 2005 07:18

Jewel, een neen heb je al, een ja kan je krijgen hé. Ik zou het echt proberen!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 14 sep 2005 08:17

Sofieke schreef:Jewel, een neen heb je al, een ja kan je krijgen hé. Ik zou het echt proberen!
Ja inderdaad..... ik ga trouwens veel tips proberen (maar wel op mijn gemak, anders draai ik door)
Behalve de bruidsbeurzen..... een stand huren op een bruidsbeurs kost vaak honderden, zo niet duizenden euro's. Dat is misschien leuk voor later.
Ik ga naar de juwelier.... was ik al van plan, ook om eens te vragen wat het kost als ik regelmatig een taxatierapport willen laten maken. En dan vooral van de grotere stukken. Bij ons op het winkelcentrum zit een juwelier die dus ook gelijk Swarovski dealer is, dus die kan een goede inschatting maken.
Ik ben net begonnen met iets eenvoudiger rijgwerk, maar wel in dezelfde stijl, wat ik tegen een leuke prijs kan aanbieden, inde hoop daarmee in de loop ter tijd het vertrouwen van klanten te winnen.
Nou.... ik ga mijn best doen iig. :wink:

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » wo 14 sep 2005 09:21

Hoi Miranda,

Toevallig kwam ik net in een plaatselijk krantje een advertentie tegen van een bruidsbeurs met de lokale bruidskledingzaak, fotograaf, autoverhuurbedrijf etc.. Een stand daar (of je sieraden uitlenen voor de modeshow en je kaartje geven aan de gasten bijvoorbeeld) zal vast niet zoveel kosten als een stand bij een grote bruidsbeurs, toch?

Misschien is er bij jou in de buurt ook wel een keer zoiets?
Groetjes,
Christa

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 14 sep 2005 09:32

Ja.... vroeger werd er inderdaad wel eens zoiets georgeniseerd voor de lokale bedrijven/winkels.
Ik zal de krant eens in de gaten houden :wink:

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » wo 14 sep 2005 09:51

Nou de ervaring heeft mij geleerd dat ook kleine locale marktjes en braderien enzo nog flink wat kunnen kosten. Beetje geld uit de zak klopperij volgens mij.

Nog even on-topic: het is ook een kwestie van geduld hoor Miranda. Ook niet mijn sterkste kant trouwens maar hoe lang bestaat je site nu? Het duurt even voordat mensen je weten te vinden en dat de reclame via via gaat.

Het is echt een goed idee om bijv. ook oorbellen apart te verkopen, dan kunnen mensen wat uitproberen voor ze een hele set kopen. Ik heb dat volgens mij al eens eerder in één van jouw topics gezegd. Als het dan goed bevalt, dan komen ze wel terug.
Kralen make the world go round!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 14 sep 2005 12:20

Ja, die plaatselijke marktjes weten ook hun kraamprijzen wel.

Maar ik moet ook wat meer geduld hebben.... en dat heb ik niet :oops:
Ik ben sinds een maand of 3 officieel online en open, dus zo lang is dat nog niet eigenlijk.

Gesloten