Dat is een goede opmerking Jewel, ik denk dat mensen vaak vergeten dat je niet alleen maar de materiaalkosten kwijt bent! Ik heb idd ook webruimte, domeinnaam, verpakkingen (kadozakjes ed.), stickers van vistaprint, etiketten om de zakjes met kralen van prijsjes te voorzien, dozen om de kralen in te doen, verzendkosten van bestellingen bij webshops, gereedschap, 2 componenten lijm voor het plakken van steentjes ed, tandenstokers bij het plakken van steentje... het is toch behoorlijk wat als je het zo opsomt!
Ik heb het al eerder gezegd in een ander topic, maar ik vind dat het in Amerika veel meer gewaardeerd wordt als je iets handgemaakt hebt. De prijzen daar liggen dan ook veel hoger dan hier. De kunstenaars durven meer te vragen en de mensen zijn ook bereid om meer te betalen!
Ik reken zelf materiaalkosten en uurloon, en daar doe ik nog 10% van het bedrag bovenop. Dan kijk ik naar het geheel en als het er dan supersjiek uitziet met veel Swarovski dan mag er best nog wat bovenop

Maar het ligt er natuurlijk aan wat het voor iets is, oorbellen verdien ik niet zoveel aan omdat ze meestal niet zoveel werk zijn. (mensen kopen ze toch meestal bij een ketting of armand) Bij een mooie ketting kan er best 10 a 15 euro bovenop de materiaalkosten zitten. Maar ja, ik vind zelf dat m'n spullen dat best waard zijn

Ik ga ze niet voor een habbekrats verkopen, dan kan ik ze net zo goed zelf houden. En voordat ik mijn inmiddels enorme kralen en materialen collectie terug heb verdiend

Ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren