Werkwijze

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » ma 15 aug 2005 10:36

Dat is een goede opmerking Jewel, ik denk dat mensen vaak vergeten dat je niet alleen maar de materiaalkosten kwijt bent! Ik heb idd ook webruimte, domeinnaam, verpakkingen (kadozakjes ed.), stickers van vistaprint, etiketten om de zakjes met kralen van prijsjes te voorzien, dozen om de kralen in te doen, verzendkosten van bestellingen bij webshops, gereedschap, 2 componenten lijm voor het plakken van steentjes ed, tandenstokers bij het plakken van steentje... het is toch behoorlijk wat als je het zo opsomt!

Ik heb het al eerder gezegd in een ander topic, maar ik vind dat het in Amerika veel meer gewaardeerd wordt als je iets handgemaakt hebt. De prijzen daar liggen dan ook veel hoger dan hier. De kunstenaars durven meer te vragen en de mensen zijn ook bereid om meer te betalen!

Ik reken zelf materiaalkosten en uurloon, en daar doe ik nog 10% van het bedrag bovenop. Dan kijk ik naar het geheel en als het er dan supersjiek uitziet met veel Swarovski dan mag er best nog wat bovenop :wink: Maar het ligt er natuurlijk aan wat het voor iets is, oorbellen verdien ik niet zoveel aan omdat ze meestal niet zoveel werk zijn. (mensen kopen ze toch meestal bij een ketting of armand) Bij een mooie ketting kan er best 10 a 15 euro bovenop de materiaalkosten zitten. Maar ja, ik vind zelf dat m'n spullen dat best waard zijn :wink: Ik ga ze niet voor een habbekrats verkopen, dan kan ik ze net zo goed zelf houden. En voordat ik mijn inmiddels enorme kralen en materialen collectie terug heb verdiend :lol: Ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren :wink:

Sieraden 4 You!
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » ma 15 aug 2005 10:58

Als je ergens goedkoop materiaal vandaan hebt, is het dan niet handiger om ongeveer de prijs te rekenen die je zou moeten betalen als je het normaal koopt?
Voor jezelf is dat mooi meegenomen en het voorkomt dat mensen denken: hé waarom kan dat zo goedkoop bij de een, terwijl ik er bij iemand anders veel meer voor moet betalen. (ik bedoel dit wel voor hobbyisten0
Daar ben ik het helemaal mee eens :)

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 15 aug 2005 11:30

dutch_dayz schreef:
Ik heb het al eerder gezegd in een ander topic, maar ik vind dat het in Amerika veel meer gewaardeerd wordt als je iets handgemaakt hebt. De prijzen daar liggen dan ook veel hoger dan hier. De kunstenaars durven meer te vragen en de mensen zijn ook bereid om meer te betalen!

Dat idee heb ik nu ook. Ik heb ook het idee dat daar handgemaakte spullen ook veel beter verkopen. Maar dat is maar een idee, een indruk die ik heb gekregen. Of het daadwerkelijk ook zo is weet ik niet. ben nog nooit in Amerika geweest :wink:

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » ma 15 aug 2005 11:38

Jewel schreef:
dutch_dayz schreef:

Dat idee heb ik nu ook. Ik heb ook het idee dat daar handgemaakte spullen ook veel beter verkopen. Maar dat is maar een idee, een indruk die ik heb gekregen. Of het daadwerkelijk ook zo is weet ik niet. ben nog nooit in Amerika geweest :wink:
Probeer je sieraden eens op ebay.com te verkopen!! Soms zie je bedragen voorbij komen! volgens mij kun je er zo een paar 100 voor vangen!
eyes are the windows of your soul

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 15 aug 2005 12:37

joyas schreef:
Probeer je sieraden eens op ebay.com te verkopen!! Soms zie je bedragen voorbij komen! volgens mij kun je er zo een paar 100 voor vangen!
Met idee liep ik ook al, maar volgens mij moet je daar toch commissie betalen over je verkochte producten? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » ma 15 aug 2005 12:40

ja dat moet ja! klopt,
en ook is het handig als je paypal neemt.
maar als mensen jou betalen met paypal dan
moet jij weer de paypalkosten betalen (niet zo veel hoor)
ebaykosten is ook niet zo veel trouwens,
alleen vantevoren goed de internationale verzending uitzoeken!!
erg belangrijk! ga je het proberen denk je? wel spannend!
Afbeelding *SHABBY**

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 15 aug 2005 12:53

Ik ga het denk ik wel proberen, maar eerst even afwachten hoe marktplaats, speurders en 2dehands het doen.

PayPal heb ik al :wink: En ook een deel van de eventuele kosten is ook al doorberekend in mijn sieraden. 50 cent op een (grote/dure) set ofzo.
Klinkt misschien een beetje lullig, maar iedereen die dus een set koopt, betaald een klein beetje mee aan de PayPal kosten. Maar dat komt omdat je nooit tevoren weet wie er met PayPal gaat betalen.

In mijn winkel kan ik dat wel apart invoeren hoor, maar ik heb er zelf zo'n hekel aan als je iets wilt kopen en dan wordt daar bovenop nog eens van alles extra gerekend :?

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » vr 19 aug 2005 18:23

Even een kleine update van mij:
Gisteren ineens drie kettingen tegelijk verkocht. Een opdracht voor een buurvrouw, die ook nog even mijn voorraad wilde zien om een cadeautje voor een collega uit te zoeken. En daarna nog aan de moeder van een vriendin, die langskwam om wat voor die vriendin op te halen en ook wel eens wilde zien wat ik gemaakt had. Ze hadden geen van beide ooit mijn site gezien, en ik heb ze een prijs gevraagd voor de kettingen die ongeveer was uitgerekend volgens de 'hobby-methode' van Serena.
Die prijzen waren meteen accoord, en ik heb van zowel de buurvrouw als van de moeder van die vriendin nog wat extra's gekregen omdat ze het zo goedkoop vonden.

Het kan dus best, wat meer vragen! :D :D :D

En nu ga ik dus voortaan meer vragen dan ik eerst deed :D
Groetjes,
Christa

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » vr 19 aug 2005 19:00

jeej!!! ik ben zo blij voor je muis!
nu kan jij weer mooi nieuwe leuke kralen kopen
om je hobby voort te zetten! :D
Afbeelding *SHABBY**

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » ma 22 aug 2005 17:45

Dank je wel, Serena!

En wat dat nieuwe kralen kopen betreft, ik wilde het eerst niet doen omdat ik al zoveel geïnvesteerd heb en eerst wat terug wilde verdienen voor ik weer wat nieuws zou kopen. Maar toen zei mijn man dat ik wel voorraad nodig had om mooie dingen te kunnen blijven maken, en dat investeren nodig is voor je wat terug ziet :D

Toch fijn, als je man achter je hobby staat :lol:
Groetjes,
Christa

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » ma 22 aug 2005 17:57

wat lief zeg!!
maar hij heeft wel gelijk hoor!

ga zo door!

groetjes,
Serena
Afbeelding *SHABBY**

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » di 20 mar 2007 23:53

Om eens even een oud topic te heropenen ;)

Er staan al wel veel tips in zeg.
Aangezien ik in de nabije toekomst ook wil gaan verkopen ben ik hier wat aan het rondsneupen.
Voor mij is het wel moeilijk om te bepalen wat materiaal nou per stuk kost, want meestal weet ik niet eens meer waar ik het gekocht heb :oops:
En bij de ene zaak zijn kralen duurder dan bij een ander.

Ik heb ook al websites van sommigen gezien met kettingen van boven de €50 die ik volgens mij voor de helft van het geld kan maken, maak kennelijk geven mensen het er dan wel aan uit.
Ikzelf geef niet zo heel veel meer uit dan €20 aan een sieraad.
Dus eigenlijk ben ik nu wel heel duur bezig he ;)

Heb ook al mensen gezien die een 'uurloon' berekenen, maar als ik het uurloon reken wat ik van me baas krijg, dat lukt natuurlijk nooit he...

Moet er echt iets op verzinnen denk ik, want er is een zaak die wel wat creaties van mij zou willen hebben :lol:

grt. Danielle
...zoekt een geldboom

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 21 mar 2007 05:55

het is verschillende wat mensen erop verdienen willen he...het is ook een groot verschil of het echt je baan is, of alleen een hobby.
Ik prijs vaak mijn spullen aan op mijn gevoel....ik weet altijd wel wat ongeveer de kosten zijn...en dan ga ik eens rondkijken op internet en in winkels wat gangbare prijzen zijn. Gebruik ik aparte materialen, of fimo spullen, dan prijs ik wel wat meer, maar dat is omdat er dan gewoon meer uren werk aanzitten.
Ik reken geen uurprijs, en hanteer ook echt geen grote marges.
Voor mij is het hobby.....en ik wil mijn spullen betaalbaar houden voor anderen....ik verkoop liever sneller iets meer, zodat ik ook meer maken kan.
Of ik goed zit met mijn prijzen, tja, dat weet je nooit...zolang ik er zelf maar achter sta. Nu zondag sta ik op een beurs en wil ik wel eens goed opletten hoe mensen reageren op mijn prijzen...mijn duurste ketting is 20 euro....de goedkoopste 10....
What's life whithout beads

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 21 mar 2007 06:16

Ik prijs mijn materialen de prijs die ik er van de leverancier voor moet vragen. Daarom begrijp ik niet dat mensen die bij dezelfde leveranciers inkopen dezelfde materialen voor een lagere prijs kunnen aanbieden via hun shop of op beurzen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Fluffie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Fluffie » wo 21 mar 2007 08:52

Eigenlijk doe ik het precies hetzelfde als Vicky.Mijn kettingprijzen zitten ook in de marge van jouw prijzen.Als je uurloon moet gaan rekenen is het toch ook geen hobby meer?Ik hoef er ook geen bergen geld aan te verdienen,het is leuk als je er extra aan overhoudt.Aan het ene iets meer,aan het ander iets minder..Ik kan er weer leuke spulletjes voor terugkopen en daar gaat het mij om.. :wink:
Groetjes Anja

Gesloten