9 juni openhuis
zo alles is opgeruimd en ik heb even lekker voor de tv gehangen hahaha....
ik heb in totaal toch nog voor bijna 150 euro verkocht, opzich is dat best veel, maar het is gewoon jammer dat er zoveel mensen niet op zijn komen dagen... en de manier waarop vind ik ook jammer... maar ja
het was een vermoeiende dag en ik denk niet dat ik nog een keer een openhuis ga doen!
bedankt voor jullie lieve reacties!
liefs lieselot
ik heb in totaal toch nog voor bijna 150 euro verkocht, opzich is dat best veel, maar het is gewoon jammer dat er zoveel mensen niet op zijn komen dagen... en de manier waarop vind ik ook jammer... maar ja
het was een vermoeiende dag en ik denk niet dat ik nog een keer een openhuis ga doen!
bedankt voor jullie lieve reacties!
liefs lieselot
- kraaltje
- Bead Producer
- Contacteer:
Ik vind 150 erg veel hoor.pickwick schreef:ik heb in totaal toch nog voor bijna 150 euro verkocht, opzich is dat best veel,
ondanks dat er weinig mensen zijn geweest
Je kunt toch gewoon thuis blijven zitten en dan nog sieraden maken?
Of iets anders doen?
Als ik vragen mag wat was er vermoeid aan.
Als er veel mensen tegelijk komen, of als ze een andere ketting willen
dan dat je al gemaakt hebt.
Ik wil namelijk ook een openhuis doen maar weet niet of ik het wel zou moeten doen daarom deze vragen
ik hoop dat je hier op kunt antwoorden
Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan
dan moet het maar zoals het kan
inderdaad is 150 euro toch een hele mooie opbrengst! Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent over de hoeveelheid mensen die er zijn geweest. Ook de zenuwen die je krijgt van zo'n dag. Jammer is dat. Maar toch nog geprobeerd.
In ieder geval gefeliciteerd met je opbrengst.
Groetjes, francis
In ieder geval gefeliciteerd met je opbrengst.
Groetjes, francis
- dutch_dayz
- Bead Producer
Ik kan natuurlijk niet voor Lieselot spreken, maar ik kan hier uit eigen ervaring wel een antwoord op geven.esther baan schreef: Als ik vragen mag wat was er vermoeid aan.
Ik heb vorig jaar ook voor het eerst een open huis georganiseerd, en er is behoorlijk wat stress aan vooraf gegaan! Omdat ik vond dat ik niet genoeg spullen had, heb ik dagen achter elkaar als een gek sieraden zitten maken. Daarnaast wilde ik een mooi fotoboek presenteren, daar is ook veel tijd in gaan zitten. De kadootjes voor de gasten moesten nog worden ingepakt (twee drijfkaarsjes in de vorm van een bloem, verpakt in cellofaan, met een bedankkaartje eraan). En dan nog al het andere wat erbij komt kijken (inrichting en opstelling van de sieraden, lijst maken van de sieraden zodat ik wist wat verkocht was, kadoverpakkingen regelen, zorgen voor wisselgeld, overal prijskaartjes aanmaken etc). Mijn hoofd stroomde zowat over van de ideeën en de dingen die ik nog allemaal wilde doen/maken. En dan nog het bijbehorende gepieker: komen er genoeg mensen, vinden ze het wel mooi wat ik maak, heb ik genoeg sieraden, zouden de prijzen tegenvallen, is er wel genoeg cake etc! De nacht van te voren heb ik zelfs nog doorgewerkt, omdat ik nog dingen af wilde hebben. Toen het eindelijk voorbij was ben ik echt uitgeput op de bank in slaap gevallen!
Het is voor iedereen natuurlijk anders en ik ben van nature een piekeraar
Nou inderdaad, het is een bult werk.
- Dag inplannen
- Klanten aanschrijven
- Alle sieraden maken en prijzen.
- Weggevertjes maken en inpakken
- Evt. meer reclame maken: persbericht schrijven en briefjes ophangen bijv.
- Huis opruimen
- Aantal meubels uit de kamer verwijderen, tafels neerzetten
- Sieraden uitstallen
- Koffie/thee en versnaperingen klaarzetten.
- (poezen van de sieradentafels jagen)
- De hele dag beschikbaar zijn...
Na zoveel werk mag er wel een paar honderd euro omzet zijn, anders heb je al die uren er nooit uit. Als je het zakelijk benadert natuurlijk. Anders heb je een bult werk aan je hobby.
- Dag inplannen
- Klanten aanschrijven
- Alle sieraden maken en prijzen.
- Weggevertjes maken en inpakken
- Evt. meer reclame maken: persbericht schrijven en briefjes ophangen bijv.
- Huis opruimen
- Aantal meubels uit de kamer verwijderen, tafels neerzetten
- Sieraden uitstallen
- Koffie/thee en versnaperingen klaarzetten.
- (poezen van de sieradentafels jagen)
- De hele dag beschikbaar zijn...
Na zoveel werk mag er wel een paar honderd euro omzet zijn, anders heb je al die uren er nooit uit. Als je het zakelijk benadert natuurlijk. Anders heb je een bult werk aan je hobby.
dutch dayz en armande dat hebben jullie precies goed uitgelegd!!!
daar komt nog bij dat wachten gewoon vermoeiend is... ik ben liever van 11 tot 15 aan een stuk door aan het werk, dan dat ik eerst 3 uur moet wachten en vervolgens een uurtje aan de slag kan...
ik ben zeker blij met de 150 euro!!! maar het is idd de teleurstelling dat er zoveel mensen niet zijn gekomen!
ik heb ook geleerd dat ik de dag niet zo lang moet plannen, ik had het van 11 tot 15 gedaan, maar ik had het beter 2 uur korter kunnen doen en dan s avonds ook nog 2 uurtjes. tusesndoor heb ik geen sieraden gemaakt, want ik had daar beneden geen ruimte meer voor, en ik vond het ook veel zooi geven, want ik wou alles gewoon echt netjes hebben.
ik ben net wakker, dus heb ff lekker uitgeslapen, na een paar dagen stress... ook voor school hoor, maar vooral voor het openhuis.
liefs lieselot
daar komt nog bij dat wachten gewoon vermoeiend is... ik ben liever van 11 tot 15 aan een stuk door aan het werk, dan dat ik eerst 3 uur moet wachten en vervolgens een uurtje aan de slag kan...
ik ben zeker blij met de 150 euro!!! maar het is idd de teleurstelling dat er zoveel mensen niet zijn gekomen!
ik heb ook geleerd dat ik de dag niet zo lang moet plannen, ik had het van 11 tot 15 gedaan, maar ik had het beter 2 uur korter kunnen doen en dan s avonds ook nog 2 uurtjes. tusesndoor heb ik geen sieraden gemaakt, want ik had daar beneden geen ruimte meer voor, en ik vond het ook veel zooi geven, want ik wou alles gewoon echt netjes hebben.
ik ben net wakker, dus heb ff lekker uitgeslapen, na een paar dagen stress... ook voor school hoor, maar vooral voor het openhuis.
liefs lieselot