Werkwijze

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 14 aug 2005 14:22

Naatjuh schreef:waarom niet? 5,50 voor een paar oorbellen is toch niet duur? :? :wink:
Dat is zeker niet duur. Helemaal niet als je weet dat je voor vrij eenvoudige oorbellen van Dolce Luna 87,50 moet betalen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Naatjuh
Bead Dreamer

Bericht door Naatjuh » zo 14 aug 2005 14:23

Esther schreef:
Naatjuh schreef:waarom niet? 5,50 voor een paar oorbellen is toch niet duur? :? :wink:
Dat is zeker niet duur. Helemaal niet als je weet dat je voor vrij eenvoudige oorbellen van Dolce Luna 87,50 moet betalen.
zet er dan nog maar een 0 achter ;) hihihih

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » zo 14 aug 2005 14:38

Frambiej schreef:
Ja, mar ik denk niet dat iemand er 5,50 voor over heeft ;)
Als je daar bang voor bent, probeer er dan eens € 4,95
voor te vragen, wedden dat het verkoopt Frambiej!!
Afbeelding *SHABBY**

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » zo 14 aug 2005 17:52

Ik denk echt dat je er zeker 5.50 voor krijgt hoor!

Je moet jezelf nooit onderschatten en de kopers ook niet. Als iemand ze mooi vindt (ikke wel *S*) dan willen ze er echt wel voor geven, ik vind het persoonlijk spotgoedkoop!

En als iemand ze niet mooi vindt koopt hij/zij ze toch niet al kosten ze maar 3 euro!!!
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 14 aug 2005 17:56

Als je te goedkoop bent, dan concluderen veel mensen dat het wel niks zal zijn. Stom maar waar.
Kralen make the world go round!

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » zo 14 aug 2005 18:00

Ben ik helemaal met je eens Armande! Dat doe ik zelf ook wel eens moet ik toegeven *S*
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » zo 14 aug 2005 18:08

jullie hebben wel gelijk maar je kan niet in 1 keer van 4 euro naar 15 euro
gaan! als je het dan duurder wilt maken moet het een beetje gestaag gaan, anders valt het te veel op :wink:
Afbeelding *SHABBY**

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » zo 14 aug 2005 18:55

Serena,

Net mijn eerste poging gedaan om een foto te tonen op het forum, dus ik hoo dat het lukt!
Deze ketting heeft me ongeveer EUR 6,90 gekost, en ik ben er ongeveer 1 uur mee bezig geweest. Ik heb hem nu op mijn site te koop staan voor 10 euro.
Volgens jouw methode:
2x 6,90 + 5 = 18,80
of 1,5 x 6,90 + 2,5 = 12,85

Als de ketting te zien is :D , vind je (en jullie) dit een redelijke prijs hiervoor?
Ik ben inderdaad nog niet zo heel lang bezig met verkopen, en ergens volgende maand heb ik mijn eerste party, en ik ben best wel onzeker over wat ik voor mijn sieraden kan vragen. Het is voor mij een hobby, maar het is toch ook wel erg fijn om wat van de investeringen terug te verdienen!
Groetjes,
Christa

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » zo 14 aug 2005 18:55

Hmmmm, de foto staat er wel, maar hij is wat wazig. Voor een betere versie kan je op mijn site kijken onder de www-knop, bij de damessieraden!
Groetjes,
Christa

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » zo 14 aug 2005 18:58

hmm, als ik hem zo zie (hij is niet helemaal duidelijk maar ik
heb wel een idee) dan vind ik dat je er sowiezo minimaal
12,85 voor moet vragen.

mss kan je het gemiddelde nemen?

dus 14,95 ongeveer??
ik weet zeker dat je dat ervoor zal krijgen als
iemand hem mooi vind!
Afbeelding *SHABBY**

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » zo 14 aug 2005 19:14

Dank je wel! Ik zal toch de prijzen van mijn sieraden eens wat beter gaan bekijken, en waarschijnlijk wat aanpassen naar omhoog :D
Groetjes,
Christa

Sieraden 4 You!
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » zo 14 aug 2005 19:21

Ik vond het vooral in het begin ook heel moeilijk om een idee te hebben wat je voor een sieraad kan en moet vragen.
Inderdaad denk ik ook dat als je te goedkoop bent denken mensen dat het niet veel soeps is.

In het begin schatte ik gewoon wat ik ongeveer kwijt was aan mijn sieraad en dan deed ik er 2 of 3 euro bovenop ofzo.
Tegenwoordig heb ik een hele waslijst met wat een hele hoop materialen per stuk of per halve meter (bij draad) kosten en bereken ik de prijs zo precies mogelijk.

Waarschijnlijk staan er op mijn site ook nog wel een aantal sieraden van mijn begintijd die eigenlijk te weinig kosten waardoor ik de kosten er niet of net uit haal.
Maar ja, ik vind het inderdaad ook niet kunnen om ze opeens omhoog te gooien. Dan denk ik straks heeft iemand die ketting of dat horloge zien staan voor 20,95 en nu is ie opeens 25,95 ofzo!

Soms ben ik ook helemaal verbaasd als ik zie wat spullen op andere sites kosten. Dan staat er bijvoorbeeld een horloge (wat heel vol is met allerlei kralen) voor 10 euro ofzo terwijl ik de horlogeklokjes voor minimaal 7,50 (bij vioctoria's jewelry, of mag ik dat niet plaatsen zo?) moet kopen. Dan vraag ik me toch wel af of ze ergens goedkoper materiaal vandaan hebben of dat de prijs gewoon veel te laag ligt...

Heez
Bead Designer

Bericht door Heez » zo 14 aug 2005 20:20

Ik heb vandaag foto;s gemaakt van mijn sieraden, en morgen ga ik ze op eeen site zetten, dus ik kan ze hier dan ook eindelijk showen. Ik zal dan hier ook wel een voorbeeld zetten van wat ik vraag, en de methode van Serena. Ik ben volgens mij ook wat te goedkoop :lol: en er gaat heel veel tijd inzitten, dus je verdient er ook niet veel mee.
oh ja ik bestel ook nooit echt via inet, wel slotjes en zo maar verder niet. Dus ik moet ook nog overal heen toeren 8) Zo binnenkort plaats ik ook mijn voorbeeld.
Ik vind het wel erg interessant om te lezen wat iedereen vraagt.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 14 aug 2005 20:46

Bij de verkoop van mijn sieraden reken in niet alleen de matrialen, maar ook een deel van de kosten van o.a. het huren van webruimte, domeinnaam, aangeschafte programma's die ik heb moeten kopen. (moet wel minstens 150 sets verkopen wil ik 1 programma eruit hebben, maar goed :wink: )
Ook reken ik een deel van de verzendkosten door van de matrerialen die ik opgestuurd moet krijgen etc. etc.

marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » ma 15 aug 2005 08:52

[quote]Dan vraag ik me toch wel af of ze ergens goedkoper materiaal vandaan hebben [/quote

Als je ergens goedkoop materiaal vandaan hebt, is het dan niet handiger om ongeveer de prijs te rekenen die je zou moeten betalen als je het normaal koopt?
Voor jezelf is dat mooi meegenomen en het voorkomt dat mensen denken: hé waarom kan dat zo goedkoop bij de een, terwijl ik er bij iemand anders veel meer voor moet betalen. (ik bedoel dit wel voor hobbyisten)

Vraag me zomaar iets af :roll:

Gesloten