Verkopen in winkels

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 10 nov 2004 11:40

ja, je hebt helemaal gelijk. ze kunnen geen btw terugvragen want ze hoefden het niet aan je af te dragen. wel moeten zij btw afdragen als een ketting is verkocht.

dat lijkt me prima te doen als je het zo aanpakt:
- je verkoopt bepaald aantal kettingen aan hen voor een bepaalde prijs.
- jij krijgt het geld.
- zij bepalen verder zelf hoeveel ze ervoor vragen enzo, voor jou is de zaak iig afgerond want jij hebt je geld en ben van je kettingen af.

volgens mij moet dat zo prima te doen zijn....
anders bel je toch voor de zekerheid naar de belastingdienst, ik weet niet 100% zeker of ik het goed heb. wie weet heb je ook wel de keuze: je vermeld de btw in de bon, bij je jaaraangifte aan de belastingdienst geef je aan dat je geld via je hobby heb verdiend en dat je zoveel btw heb af te dragen. wie weet kan je het zelf kiezen......
had iig keer met ze gebeld en toen zeiden ze je mag maximaal iets van 1400,- per jaar verdienen met hobby zonder echt bedrijf te zijn. en je mag niet btw vermelden in een factuur als je het ook niet vermeld in je jaaraangifte.....zoiets.....weet niet meer precies want het is alweer een jaar geleden dat ik belde. ;)

succes ermee.

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » wo 10 nov 2004 11:43

Thnx. voor je tips en antwoorden op mijn vragen. Ben al weer wat wijzer :wink:
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » wo 01 dec 2004 14:08

mijne liggen in een kapsalon, en de eigenares houdt er zelf niets aan over, behalve een blik cola light lemon iedere keer dat ik ga :lol:
ipoingtudut

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » wo 01 dec 2004 18:17

Ik zou mijn juwelen ook ergens willen verkopen (als hobby) , handig om een centje bij te verdienen want ik studeer nog. Maar mag je dat in alle soorten winkels verkopen?? bv. een charcuteriewinkel
Ik wou foto's laten maken van mn juwelen en die in zo'n winkel leggen.

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » wo 01 dec 2004 23:03

Ja hoor,volgens mij kan je dat eender waar leggen, al lijkt het misschien grappig, maar overal komen toch vrouwen en vrouwen willen meestal toch juwelen? :wink: Succes ermee!

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » wo 01 dec 2004 23:27

ja ok maar mijn vraag is dus ..
Als die personen van die winkel controle krijgen, kunnen ze er dan iets van zeggen dat daar zo'n fotoalbum ligt?
Als ik daar geen prijzen bij op zet??

groetjes

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 01 dec 2004 23:39

bedoel je over de belasting ofzo?
in ieder geval, het is de keus van de winkel wat ze verkopen....het zijn geen speciale dingen zoals medicijnen ofzo...ik bedoel voor sieraden gelden geen regels dus iedereen moet het kunnen verkopen....
een winkel moet volgens mij tegen de belastingdienst kunnen zeggen dat er iets ligt waarvan de opbrengst niet naar hen gaat....als de belastingdienst al echt gaat zeggen, als ze voor controle komen, van 'goh er liggen daar sieraden, staat dat ook in je boekhouding?'. denk eerder dat ze gewoon in de boekhouding kijken of het beetje realistisch overkomt....
het komt er gewoon op neer dat jij iets verkoopt om je hobby terug te verdienen en dat jij gebruik mag maken van de ruimte van de winkel. desnoods zet je zoiets op papier, als een soort contract....mocht de belastingdienst er ooit naar vragen dan kan de winkel gewoon dat papiertje laten zien.....
volgens mij moet het dus zonder problemen kunnen....

PS: zie net dat je in belgie woont, ik weet niet in hoeverre de regels daar anders zijn dan hier.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » do 02 dec 2004 03:07

Wat is een charcuteriewinkel? :?:

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 02 dec 2004 07:15

dutch_dayz schreef:Wat is een charcuteriewinkel? :?:
Volgens mij een slagerij, of in ieder geval waar ze (luxe) vleeswaren verkopen.

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » do 02 dec 2004 11:19

Dat klopt ja :wink:

Elize
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Elize » do 02 dec 2004 11:53

Zaterdag neem ik de kettingen mee naar een antiek/rommel markt in winterswijk, mijn moeder heeft daar een aantal kramen misschien lukt het om daar wat te verkopen niet geschoten is altijd mis toch.

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » do 02 dec 2004 12:35

Elize schreef:Zaterdag neem ik de kettingen mee naar een antiek/rommel markt in winterswijk, mijn moeder heeft daar een aantal kramen misschien lukt het om daar wat te verkopen niet geschoten is altijd mis toch.
Oh, dat is een goeie!
Ik hoop dat je verkoopt!
Leuk om nieuwe kraaltjes te kopen en goed voor je ego!!!!! :lol:

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 02 dec 2004 22:27

Ja het zit zo, het is de winkel van mijn ouders :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 02 dec 2004 22:32

in nederland kan je eenvoudig met dit soort vragen bellen naar de belastingdienst, anders bel je even om het zeker te maken maar volgens mij moet het kunnen. het komt erop neer dat zij je toestemming geven wat te verkopen vanaf hun ruimte en aangezien je het gewoon doet om je hobby terug te verdienen, moet het volgens mij kunnen.

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 02 dec 2004 22:40

Ja ik denk ook dat ze daar niet veel van kunnen zeggen, toch zeker niet omdat het bij mijn ouders in de zaak ligt en dan is het logisch dat zij er niets op verdienen h? :)
Maar ja , misschien toch het beste om er eerst eens achter te luisteren vooraleer het te doen want je weet maar nooit eh ..

Gesloten