Hebben jullie dit nou ook?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 19 mar 2007 18:45

Komt het niet omdat je via kralen.com een instructie hebt gegeven en dat mensen denken datje nog meer patroontjes hebt?
En ook ik zie het als een compliment en zou er verder niks op de site zetten. Wel zou ik een standaard antwoord geven.
zo iets van'

Gewoon vaak een creatie maken en elke keer wat anders proberen.
Kraaltje hier kraaltje daar, een kleiner kraaltje hier en een groter kraaltje daar. een groene hier en een blauwe daar
Lukt het niet mooi, dan loshalen en opnieuw proberen
Want oefening baart kunst
Veel succes

Groetjes .........
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » ma 19 mar 2007 18:52

Ze zeggen er niet bij waar ze vandaan komen, maar ik heb nu op mijn site gezet dat ze voor meer informatie over sieraden maar kralenboeken en/of tijdschriften moeten kopen en ik verwijs ze door naar kralen.com.

Op zich vind ik het ook niet erg, maar als ze ook echt alleen in het mailtje zetten: het is misschien brutaal maar zou ik het patroon van die en die armband mogen want ik wil hem graag voor mezelf namaken, dan denk ik: goed dat je door hebt dat het brutaal is! Maar die patroontjes heb ik niet eens op de computer staan, dus dan zou ik ze ook op de computer zetten en dat kost best veel tijd ook... Kan misschien nog wel een patronensite beginnen maar dan gaan ze me vast mailen: zou ik misschien dat patroon gratis kunnen krijgen?? :roll:

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 19 mar 2007 18:53

Of anders verwijs je in je mail door naar hekrasier
Daar staan genoeg patronen op en daar kunnen ze ook zien dat niet alles gratis is :lol:
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » ma 19 mar 2007 18:57

kraaltje schreef:Of anders verwijs je in je mail door naar hekrasier
Daar staan genoeg patronen op en daar kunnen ze ook zien dat niet alles gratis is :lol:
goed idee! ik zet het wel bij mijn links!
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 19 mar 2007 19:09

Mmm, ik zou in jouw geval patronen gaan verkopen! Als er zoveel vraag naar is, dan is het zeker de moeite waard!

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » ma 19 mar 2007 19:20

Ja maar dat patroon wat ze wouden kwam toevallig uit een boekje haha!! (heb ik ze ook wel gezegd) :wink: en zulke bijzondere dingen maak ik niet, misschien toch maar eens gaan doen ;)

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 19 mar 2007 19:46

Eliina schreef:Ja maar dat patroon wat ze wouden kwam toevallig uit een boekje haha!! (heb ik ze ook wel gezegd) :wink: en zulke bijzondere dingen maak ik niet, misschien toch maar eens gaan doen ;)
Uit een boekje mag je ook niet kopieren toch? Dan zeg je dat toch gewoon, dat je dat ivm auteursrecht ofzoiets niet mag doorgeven.

Als het om een eigen ontwerp gaat, gaat het erom wat jij zelf voelt: JIJ wilt het misschien niet geven, omdat het jóuw ontwerp is en daar gaat het om. Iedereen voelt dit anders, maar het gaat om jóuw gevoel.

Ik zou ook niet willlen dat iemand bijvoorbeeld mijn schilderij namaakt! Dat vind ik nergens op slaan.

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » ma 19 mar 2007 20:48

nee inderdaad, dat zou ik niet eens mogen scannen en doorsturen, maar goed.. Maar het gaat mij er vooral om dat ze echt zeggen dat ze het patroon willen omdat ze hem voor zichzelf willen maken.

Groetjes Elina

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 20 mar 2007 12:24

Het gaat jou er dus vooral om te uiten dat je het gewoon vervelend en brutaal vindt, dat iemand dat zomaar vraagt, begrijp ik?

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 20 mar 2007 13:14

Ja en ik vraag me af of anderen dat ook hebben en hoe zij dat oplossen.. Want aan de ene kant vind ik het best leuk dat ze het vragen, maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om alles uit te gaan leggen.. Maar sommigen vragen het ook normaal en sommigen vragen het echt op zo'n toon waarbij ik denk hoe durf je het zo te vragen?

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » di 20 mar 2007 18:31

ik begrijp heel goed wat je bedoelt.
het is inderdaad de manier waarop...hoe zeggen de fransen dat toch ...c'est le ton qui fait la musique......of iets dergelijks.
What's life whithout beads

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 20 mar 2007 18:47

Ja inderdaad, echt zo van: Jij vertelt mij nu verdomme hoe je dat armbandje hebt gemaakt, want ik ben te krenterig om hem te kopen, en je moet wel aardig reageren want ja, anders ben je niet aardig voor je klanten, de klant is koning, en ik verwacht wel even dat je wat uurtjes ervoor uit trekt om mij een goed en duidelijk patroontje te geven, zodat ik ze voor mezelf kan maken en kan verkopen op mijn eigen site voor 3x de prijs die jij ervoor biedt. (niet dat het zo is hoor maar ik vond dit ff leuk :roll: )

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 20 mar 2007 19:08

Eliina schreef:Ja inderdaad, echt zo van: Jij vertelt mij nu verdomme hoe je dat armbandje hebt gemaakt, want ik ben te krenterig om hem te kopen, en je moet wel aardig reageren want ja, anders ben je niet aardig voor je klanten, de klant is koning, en ik verwacht wel even dat je wat uurtjes ervoor uit trekt om mij een goed en duidelijk patroontje te geven, zodat ik ze voor mezelf kan maken en kan verkopen op mijn eigen site voor 3x de prijs die jij ervoor biedt. (niet dat het zo is hoor maar ik vond dit ff leuk :roll: )
Nou Elina, zo gaat het echt wel hoor. In mijn geval gaat het niet om patronen maar om kralen en onderdelen. Er komen regelmatig mensen aan mijn kraam (op beurzen) of via mijn site aan me vragen waar ik bepaalde kralen of onderdelen heb gekocht. Dan zie je ze eerst bij je kraam alle kralen tellen en uittekenen op een blaadje of zelfs zonder toestemming foto's maken, en dan gaan ze op jacht naar de kralen bij de andere kramen op de beurs. En als ze dan bepaalde kralen niet kunnen vinden dan komen ze vragen of je die los verkoopt (of vragen dat via mail). En als je dan je adressen niet wilt geven dan ben je een trut of nog erger.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » di 20 mar 2007 20:08

nou ja zeg, waar sommigen de brutaliteit toch vandaan halen...kijk vragen prima....daar staat iedereen vrij in....en nee, is toch ook een antwoord.
What's life whithout beads

kralie
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralie » di 20 mar 2007 20:38

mm, ik heb eigenlijk ook wel eens iemand gemaild. Zij had op haar website supermooie kralen ergens in verwerkt en die wilde ik ook graag hebben. Ik kreeg van haar de naam van de groothandel en nu heb ik ze ook en ik ben eigenlijk superblij ermee. gebruik ze ookergens anders in.
anders had ik die kralen nooit gevonden. vind dat eigenlijk ook wel jammer dat je die info nergens kunt uitwisselen.(groothandel)
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Gesloten