Gaat dit lukken?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Fluffie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Fluffie » vr 02 mar 2007 23:46

Eliina schreef:
Fluffie schreef:Als je een beetje rondkijkt,kan je heus iets moois maken voor 18 euro en dan verdien je er ook nog aan! :wink: Zie het als een uitdaging!
Nou dat kan echt niet hoor. Misschien wel 18 euro aan materiaal, maar dan komen toch ook de maakkosten erover. Je kan natuurlijk ook acrylsteentjes gebruiken, maar dat word natuurlijk niks. Maar ze kan dan inderdaad beter naar de sixx ofzo gaan..
Nou zeg...echt waar en dan ook nog met swarovski's.Maar ja...wat reken je voor "maakkosten"?Ik werk nooit met acryl,alleen swarovski en ik zeg je dat het echt kan!En dat je er dan ook nog aan verdient.(misschien kopen jullie heel duur in?)
Groetjes Anja

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » za 03 mar 2007 02:01

Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoeveel strass, het formaat van de steentjes (de grotere zijn aardig aan de prijs) en wat voor ornamentjes je gebruikt.

Ik heb bijvoorbeeld eens een ketting gemaakt met 4 ornamentjes, waar 12 stuks 4 mm simili in gingen. Afgewerkt met een veter, en die ging voor 15 euro weg. Qua steentjes kostte het ongeveer 1,50 en de ornamentjes waren ook niet zo duur.

Een andere ketting had ik met iets prijzigere ornamentjes gemaakt, en grotere similistenen, namelijk 1x ss39 en 5x ss29 en dan nog een paar kleintjes, afgewerkt met silverplated jasseron. De ketting kostte dan ook bijna 13 euro aan materiaal, alleen al 8 euro voor steentjes + ornamentjes, en dan nog jasseron, ringetjes, mooi slotje eraan. Die ging dus zeker niet voor 18 euro weg :wink:

Dus ja, het hangt er gewoon af wat voor materiaal je gebruikt! Ornamentjes heb je van goedkoop tot heel duur. Je kunt er veel van gebruiken of weinig (en dan afwerken met veter, waxkoord, jasseron etc) en qua steentjes is het ook afhankelijk van aantallen en formaten.

Maar als de betreffende klant denkt voor 18 euro een volle strassketting te krijgen met veel steentjes en veel mooie ornamentjes, tsja dan kan ze inderdaad beter bij een bijouxzaak gaan kijken :wink:

Jose86
Bead Believer

Bericht door Jose86 » za 03 mar 2007 11:22

Fluffie schreef:
Eliina schreef:
Fluffie schreef:Als je een beetje rondkijkt,kan je heus iets moois maken voor 18 euro en dan verdien je er ook nog aan! :wink: Zie het als een uitdaging!
Nou dat kan echt niet hoor. Misschien wel 18 euro aan materiaal, maar dan komen toch ook de maakkosten erover. Je kan natuurlijk ook acrylsteentjes gebruiken, maar dat word natuurlijk niks. Maar ze kan dan inderdaad beter naar de sixx ofzo gaan..
Nou zeg...echt waar en dan ook nog met swarovski's.Maar ja...wat reken je voor "maakkosten"?Ik werk nooit met acryl,alleen swarovski en ik zeg je dat het echt kan!En dat je er dan ook nog aan verdient.(misschien kopen jullie heel duur in?)
Nou voor werktijd had ik er nog niet een bij gerekend..
Ik had een voorbeeld laten zien van een ketting met 3 ornamenten en dat vond ze te weinig ze wilde er meer.. Een echte bling bling zeg maar.. En het liefst wilde ze dat ik en met jasseron afmaakte.. Had haar al voorgesteld met een veter of lint af te werken omdat het anders gewoon echt niet haalbaar was maar dat vond ze niks en wilde echt niet meer uitgeven..

Nou helaas, ik heb het niet gedaan.. Ik kan dat gewoon nioet maken.. Straks gaat ze tegen iedereen reclame maken dat ik voor €18,00 kettingen maak dan kan ik natuurlijk niet in een keer met mijn prijs omhoog dus ik maak geen uitzonderingen (behalve voor bekenden natuurlijk :wink: )

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 04 mar 2007 17:57

Ach je hebt er van die beknibbelaars bij. Ik heb gewoon mijn prijs en ik bepaal wat iets kost. Als iemand mij zoiets vraagt, dan mail ik gewoon terug dat ik iets dergelijks voor xx bedrag kan maken (dan hou ik het hoog aan) en meestal hoor ik er dan nooit meer wat van.
Je moet niet te graag willen, er komen ook wel klanten die wel normaal geld over hebben voor iets handgemaakts. Sommige mensen hebben ook geen benul wat iets kost. Ik krijg wel eens van die verzoeknummers, bijv dan sommen ze een rij aan edelstenen op (ook doodleuk van die dure zoals aquamarijn en lapis lazuli) en dan moet dat een ketting worden met 10 mm edelsteen kralen. Mja, als ik dan terug mail dat dat kan voor een paar honderd euro, dan hoor ik er ook niks meer van. :P

Trouwens, al dat gezoek naar de goedkoopste materialen, dat kost me ook tijd. Dat is dan dubbelop: maaktijd en zoektijd. Ik dacht het niet.
:lol:

Gesloten