de wettelijke regels m.b.t. aansprakelijkheid verzending

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 18 nov 2006 12:40

Het is alweer duurder... 6,45.
Bij kleinere bedragen moet je gewoon de gok nemen, het is niet redelijk dat mensen 6,45 moeten betalen voor een bestelling van 10 euro. Bovendien, dat hoort gewoon bij het ondernemerschap, dat je risico loopt. Over het algemeen is verkopen via internet al best veilig want je verzendt pas als het betaald is. Dus daar loop je geen risico mee, daar neemt de koper het risico. Dus als verkoper heb je het risico voor verzending, nou dat is dan zo. Ook bij mij raakt er wel eens wat kwijt, nou jammer dan. Dan verzend ik het opnieuw. Ik vind het belangrijk dat mijn klant tevreden is.
Mocht dat vaak gebeuren bij dezelfde persoon, dan wordt het wat anders. Dan moet je afspraken gaan maken over aangetekende verzending. Dit heb ik één keer bij de hand gehad, dit ging in goed overleg.

cleo3-3
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door cleo3-3 » za 18 nov 2006 15:11

nu vraag ik me af of deze wet of regeling ook van kracht is in Belgie????
groetjes hilde

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 18 nov 2006 19:07

Ik zei het ook maar van wat als..... En ik denk dat ik hier bij het postagentschap(in rotterdam) best wel een vinkje kan krijgen van ze hoor ;) Maarja alle post wordt al nu in Zevenbergen verstuurd en dat is een origineel postkantoor en zijn ze niet zo makkelijk.

Maarja hoe dan ook ben je als bedrijf genaaid als de TNT weer is niet doet waar ze voor betaald worden.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 18 nov 2006 20:36

Armande schreef:Ook bij mij raakt er wel eens wat kwijt, nou jammer dan. Dan verzend ik het opnieuw. Ik vind het belangrijk dat mijn klant tevreden is.
Ik vind het ook belangrijk dat mijn klanten tevreden zijn, maar omdat ik van ieder sieraad maar 1 exemplaar maak kan ik het 9 van de 10 keer niet opnieuw maken als het kwijt is, omdat ik het materiaal dan niet meer heb. Wat zou jij in zo'n geval dan doen Armande?
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 18 nov 2006 21:14

Sieraden raak ik niet vaak kwijt, ook omdat het bedrag al snel boven de 100 euro is en dan verzend ik sowieso aangetekend.
Mocht het toch voorkomen, dan bied ik aan om iets soortgelijks te maken.

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » zo 19 nov 2006 20:08

kun je een envelop ook aangetekend verzenden?
en kost dat dan ook 6.20 ?
groetjes Annemarie :-)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 19 nov 2006 22:30

Ja en ja. ;) Komt er gewoon op neer dat als iets niet door brievenbus past je het als pakket moet versturen, en dat als je tracking en/of aangetekend bij post wil, je er pakketsticker op plak ipv postzegels.

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » zo 19 nov 2006 22:39

wel jammer dat je niet gewoon een envelop voor iets meer
verzekerd kan versturen
als ik normaal op een envelop met een sieraad 2 of 3 postzegels moet plakken 0.78 of 1.19 is het wel heel erg duur als je dan 6.20 moet gaan betalen.
groetjes Annemarie :-)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 19 nov 2006 22:47

Tja, het komt er bij beiden op neer dat het persoonlijk afgeleverd moet worden en dat er iemand thuis moet zijn...dus op zich snap ik het wel...

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 20 nov 2006 13:24

Heeft 1 van jullie het wel eens gehad dat iets aangetekend verzonden was, en toch kwijtraakte?
En krijg je dan gemakelijk te geld terug van de TPG/TNT?

Ik heb het er wel eens over met de dame van het postkantoor, maar dit ging over verzekerd verzenden naar het buitenland. Toen raadde zij me aan om dit niet te doen, want het is hardstikke duur en je moet alsnog afwachten of je je geld wel terug krijgt.
~Audrey~

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 20 nov 2006 20:27

Als je echt kan aantonen dat het pakketje nooit is aangekomen of zo kapot is dat de produkten ook kapot zijn krijg je zonder problemen je geld terug. Heb ik namelijk gehad met een draakje dat ik had gemaakt dat naar Amerika moest maar onderweg de gehele wereld heeft gezien. In Arabie hebben ze nog wel lief kleine geurzeepjes en badzout toegevoegd aan mijn pakketje alleen was het draakje in 100.000 stukjes. Plus het heeft 3 maanden geduurd dat het aankwam maar had ondertussen wel al het geld vergoedt gekregen ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 18 jan 2007 14:07

even een schopje voor vicky stellwag :wink:
~Audrey~

Kiki
Bead Lover

de wettelijke regels m.b.t. aansprakelijkheid verzending

Bericht door Kiki » do 18 jan 2007 23:01

DMBijoux schreef:Ik zeg maar wat ;) maar als je gewoon een formuliertje maak met de namen van je personen die je verstuurd en de persoon achter de balie vinkt die lijst aan en zet er een stempel op dan heb je een bewijs van verzending. Ik laat altijd alle pakketjes op het postkantoor hier behandelen. Heb geen zin in geneuzel met postzegels ;)
Ik wil niet vervelend doen Ria, maar een bewijs van verzending van wat dan? Ik neem niet aan dat ze controleren wat erin zit...... En hier op het postkantoor heet dat gewoon 'aangetekend verzenden' dus betalen
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » do 18 jan 2007 23:59

DMBijoux schreef:Ik zeg maar wat ;) maar als je gewoon een formuliertje maak met de namen van je personen die je verstuurd en de persoon achter de balie vinkt die lijst aan en zet er een stempel op dan heb je een bewijs van verzending. Ik laat altijd alle pakketjes op het postkantoor hier behandelen. Heb geen zin in geneuzel met postzegels ;)
Ik heb dat ook al eens gevraagd op het postkantoor maar daar beginnen ze niet aan. Moet je het maar aangetekend verzenden. :roll:
groetjes Sannie.

Gesloten