Iemand ervaring met lievedootjes.nl?
Een hele tijd terug was er eens een topic op het forum van marktplaats over lievedootjes. Ik kan het niet meer terugvinden, maar ik weet nog wel dat ze er niet best afkwamen. De site ziet er trouwens inderdaad niet uit, ze hebben ook een subdomeinnaam, komt allemaal niet erg proffessioneel over.
En ik vind 35 % zelf nogal fors, dan kun je nog beter op ebay gaan staan met je spulletjes. ( daar krijg je waarschijnlijk in elk geval meer bekijks, want ik zag net dat ik de enige bezoeker op de site was...)
En ik vind 35 % zelf nogal fors, dan kun je nog beter op ebay gaan staan met je spulletjes. ( daar krijg je waarschijnlijk in elk geval meer bekijks, want ik zag net dat ik de enige bezoeker op de site was...)
Kralen geven kleur aan het leven!
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Niet doen
Puur en alleen omdat ik het oordeel van de mensen hier best zwaar vind wegen en die zegt op dit moment al heel veel en als ik de intro zie, zou ik al afhaken
Maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
Het klinkt kortaf dat niet doen, maar tjee als ik alle argumenten van de meiden hier lees, zou er bij mij echt geen twijfel meer zijn en zonder dat 35%
die hou ik liever zelf 

Het klinkt kortaf dat niet doen, maar tjee als ik alle argumenten van de meiden hier lees, zou er bij mij echt geen twijfel meer zijn en zonder dat 35%

ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
Ik ben ook net benaderd door lievedootjes. Ik stuur ze een mailtje met dat er op forums wat negatieve dingen over hun staan vermeld, en of ze daarop willen reageren.
Ben benieuwd...
Als ze nou fatsoenlijk reageren, dan ga ik er misschien nog wel eens over nadenken... Je moet toch ergens beginnen, nietwaar?
Ik ben ook benieuwd wat voor eisen zij stellen aan verpakking bij het verzenden etc.
Ben benieuwd...
Als ze nou fatsoenlijk reageren, dan ga ik er misschien nog wel eens over nadenken... Je moet toch ergens beginnen, nietwaar?
Ik ben ook benieuwd wat voor eisen zij stellen aan verpakking bij het verzenden etc.
- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Ik zie net dat 'lievedootjes' zich op dit forum heeft aangemeld, ben benieuwd wat ze te zeggen heeft!
Groetjes Elina
Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
- Sabrina1981
- Bead Designer
- Contacteer:
-
- Bead Reader
Hallo allemaal.
Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Heidi, en “eigenaresse” van Lievedootjes.nl
Via melissa werd ik gewezen en ben daarom eens gaan kijken.
Moet eerlijk zeggen ik word wel aardig onderuit gehaald zonder dat iemand om een verweer woord vraagt
Ben daarom blij dat melissa me heeft gemaild.
Ik zal proberen of vele vragen antwoord te geven, mocht ik toch iets vergeten, roep maar, want ik ben eerlijk en sta 100% achter lievedootjes.
Ik wil dus elke vraag beantwoorden.
Ik zal eerst eens vertelen hoe lievedootjes is ontstaan en over het rumoerige eerste jaar van de site.
Ik ben lievedootjes.nl begonnen omdat ik zelf erg creatief ben en op deze manier mijn producten wilden verkopen.
Terwijl ik bezig was deze site op te zetten bedacht ik me dat ik niet de enige ben die dit wilde en dat veel mensen niet in de gelegenheid zijn een site op te zetten door te weinig tijd, te weinig verstand van websites bouwen etc.
Dus waarom dan niet alles samenvoegen ?
Ik ben dan ook lievedootjes begonnen om de klant een groter aanbod te kunnen bieden en de hobbyist de kans te geven met weinig middellen toch zijn of haar producten te kunnen verkopen.
En dus niet uit het oogpunt even lekker veel winst te maken.
Dit is ook niet mijn inkomen !
De 35 % die er op de artikelen geplaatst word, is om de onkosten te drukken.
Neem een gemiddelde ketting van 15 euro, dan “verdienen” wij hieraan €5,25.
Maar de kosten die wij hebben zijn ook niet gering. Wij moeten uiteraard de domeinnaam betalen.
Daarnaast betalen we 190 euro per aar voor de webruimte van de winkel.
En dan heb ik het nog niet gehad over de tijd die we erin steken.
De site bijhouden, advertenties plaatsen, producten plaatsen, een heel administratie systeem etc.
Daarnaast staan we ook regelmatig op beurzen wat geld kost uiteraard.
Ook zijn de eerste 20 visitekaartjes gratis.
Als je op onze site komt te staan, dan kun je jouw foto’s doormailen.
Zijn ze te groot, dan verkleinen we ze.
We proberen de foto’s zo snel mogelijk te plaatsen.
Maar omdat ik ook nog een normale baan heb, lukt dat niet altijd de zelfde dag.
Soms is het erg druk en duurt het even, maar hoogstens 2 weken.
Maar vooral als je al op onze site staat,zijn nieuwe artikelen zo toegevoegd omdat weniet een heel administratie bestand voor je moeten maken, wat we wel moeten als je helemaal nieuw bent.
Wanneer we een artikel verkopen voor je, maken wij eerst het geld aan je over EN DE VERZENDKOSTEN, voordat je de ketting verstuurd.
Net zoals je zelf zou doen wanneer je iets verkoopt via de marktplaats ofzo.
De ene keer stuur je het naar ons (wat het meest voorkomt) de andere keer naar de klant rechtstreeks.
Al gelang naar de bestelling.
Wat betreft de verzendkosten.
Helaas kunnen we via dit systeem geen verzendkosten per artikel opgeven.
Het systeem berekend dus automatisch 7 euro verzendkosten, of het product nu met de briefpost mee kan, een pakketje onder de 10 kilo is of zelfs 20 kilo is.
De klant ontvangt dus ook altijd na zijn bestelling direct van ons een mail met de juiste verzendkosten, waarna hij altijd de bestelling nog mag annuleren.
Dit is voor ons ook erg lastig waardoor we nog steeds op zoek zijn naar ee geschikt programma.
En nu even over het rumoerige eerste jaar van lievedootjes.
Vlak na de start ben ik ziek geworden. Dit met een auto ongeluk zorgde al voor veel ellende.
Daar boven op kwamen ook nog eens in korte tijd 3 sterfgevallen.
Al met al dus een flink rotjaar.
Ik heb de site toen tijdelijk uit handen gegeven.
Echter ben ik in mei dit jaar er zelf weer naar gaan kijken, waarna ik er achter kwam dat het een groot zooitje was.
Ik heb toen iemand anders i de arm genomen, die er helemaal niks van bakte.
Hele lelijke achtergronden etc.
Dus heb ik terug genomen in eigen hand.
Helaas heb ik ook een hele tijd moeten vechten om de mails die er waren verstuurd binnen te krijgen op mijn account.
Uiteindelijk heb ik een aantal mails nog terug gevonden, maar vele zijn er ook verdwenen en niet meer te achterhalen.
Het spijt me dan ook dat er producten heel lang op hebben gestaan voor niets.
Uiteraard had dit nooit mogen gebeuren.
Over de reclame.
Stel je werkt als behanger en je komt bij iemand thuis voor een klus.
En die persoon vraagt of je s avonds niet eens de slaapkamer zou willen behangen, uiteraard zwart.
Ik denk niet dat je baas dat erg leuk zou vinden.
Vandaar dat we je vragen om onze bestelbon bij te voegen indien je iets rechtstreeks aan de klant verzend.
Je mag uiteraard gewoon je emailadres vermelden en ook gewoon blijven verkopen via internet, broderies etc.
Je moet het gewoon zien als een uitbreiding van je verkoop.
Daarnaast plaatsen we je naam bij het sierraad als je dat vraagt.
Je mag namelijk je eigen tekst bij het sierraad schrijven als je dat wilt.
Nu zal ik persoonlijk even op jullie berichtjes reageren :
Sharon, mag ik je vragen wanneer je bent benaderd en op welke vragen ik dan geen goed antwoord heb gegeven ?
Joets, Ik geloof niet at er ooit ergens gezegd is dat het een professioneel bedrijf moet zijn toch ? dit is voor mij ook een uit de hand gelopen hobby hoor. En je naam word dus wel degelijk vermeld !
Brennie, Jammer dat we hebben gemaild en daarna dat je nog eens bent benaderd.
Maar dat kan gebeuren.
Ik beantwoord alle mails, maar een vriendin van mij stuurt egelmatig een mailtje naar mensen die ze vind op oa de marktplaats en waarvan ze denkt, dat zijn leuke producten of mooie sieraden etc.
Het kan dus altijd gebeuren dat er iemand word gemaild die al op de site staat.
Daarnaast is dat aantal inmiddels zo aan het groeien dat je niet iedereen uit je hoofd kent uiteraard.
Sorry daarvoor.
Suusje, er komen dagelijks nieuwe sieraden en andere producten bij.
Ik heb alle oude producten verwijderd en ben dus met een schone lei begonnen.
Dus ja kan niet alles op 1 dag erop hebben helaas, maar doe mijn best.
Henie, veel bezoekers is helaas niet helemaal waar.
We hebben sinds maart vorig jaar dat we zijn gestart ruim 17 duizend bezoeker gehad.
Dit is duidelijk op de site te lezen.
En als slot…. De site doet het inderdaad even niet omdat de intro op onze eigen server staat waar we momenteel mee bezig zijn.
Het liefst zouden we de gehele winkel p onze eigen server plaatsen, maar helaas tot op de dag van vandaag hebben we nog niet het juiste programma hiervoor gevonden (tips zijn dus welkom)
Wil je toch even kijken dan kun je via de link http://www.lievedootjes.winkelslim.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; er komen
Ik wacht op jullie reacties
Groetjes Heidi
Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Heidi, en “eigenaresse” van Lievedootjes.nl
Via melissa werd ik gewezen en ben daarom eens gaan kijken.
Moet eerlijk zeggen ik word wel aardig onderuit gehaald zonder dat iemand om een verweer woord vraagt
Ben daarom blij dat melissa me heeft gemaild.
Ik zal proberen of vele vragen antwoord te geven, mocht ik toch iets vergeten, roep maar, want ik ben eerlijk en sta 100% achter lievedootjes.
Ik wil dus elke vraag beantwoorden.
Ik zal eerst eens vertelen hoe lievedootjes is ontstaan en over het rumoerige eerste jaar van de site.
Ik ben lievedootjes.nl begonnen omdat ik zelf erg creatief ben en op deze manier mijn producten wilden verkopen.
Terwijl ik bezig was deze site op te zetten bedacht ik me dat ik niet de enige ben die dit wilde en dat veel mensen niet in de gelegenheid zijn een site op te zetten door te weinig tijd, te weinig verstand van websites bouwen etc.
Dus waarom dan niet alles samenvoegen ?
Ik ben dan ook lievedootjes begonnen om de klant een groter aanbod te kunnen bieden en de hobbyist de kans te geven met weinig middellen toch zijn of haar producten te kunnen verkopen.
En dus niet uit het oogpunt even lekker veel winst te maken.
Dit is ook niet mijn inkomen !
De 35 % die er op de artikelen geplaatst word, is om de onkosten te drukken.
Neem een gemiddelde ketting van 15 euro, dan “verdienen” wij hieraan €5,25.
Maar de kosten die wij hebben zijn ook niet gering. Wij moeten uiteraard de domeinnaam betalen.
Daarnaast betalen we 190 euro per aar voor de webruimte van de winkel.
En dan heb ik het nog niet gehad over de tijd die we erin steken.
De site bijhouden, advertenties plaatsen, producten plaatsen, een heel administratie systeem etc.
Daarnaast staan we ook regelmatig op beurzen wat geld kost uiteraard.
Ook zijn de eerste 20 visitekaartjes gratis.
Als je op onze site komt te staan, dan kun je jouw foto’s doormailen.
Zijn ze te groot, dan verkleinen we ze.
We proberen de foto’s zo snel mogelijk te plaatsen.
Maar omdat ik ook nog een normale baan heb, lukt dat niet altijd de zelfde dag.
Soms is het erg druk en duurt het even, maar hoogstens 2 weken.
Maar vooral als je al op onze site staat,zijn nieuwe artikelen zo toegevoegd omdat weniet een heel administratie bestand voor je moeten maken, wat we wel moeten als je helemaal nieuw bent.
Wanneer we een artikel verkopen voor je, maken wij eerst het geld aan je over EN DE VERZENDKOSTEN, voordat je de ketting verstuurd.
Net zoals je zelf zou doen wanneer je iets verkoopt via de marktplaats ofzo.
De ene keer stuur je het naar ons (wat het meest voorkomt) de andere keer naar de klant rechtstreeks.
Al gelang naar de bestelling.
Wat betreft de verzendkosten.
Helaas kunnen we via dit systeem geen verzendkosten per artikel opgeven.
Het systeem berekend dus automatisch 7 euro verzendkosten, of het product nu met de briefpost mee kan, een pakketje onder de 10 kilo is of zelfs 20 kilo is.
De klant ontvangt dus ook altijd na zijn bestelling direct van ons een mail met de juiste verzendkosten, waarna hij altijd de bestelling nog mag annuleren.
Dit is voor ons ook erg lastig waardoor we nog steeds op zoek zijn naar ee geschikt programma.
En nu even over het rumoerige eerste jaar van lievedootjes.
Vlak na de start ben ik ziek geworden. Dit met een auto ongeluk zorgde al voor veel ellende.
Daar boven op kwamen ook nog eens in korte tijd 3 sterfgevallen.
Al met al dus een flink rotjaar.
Ik heb de site toen tijdelijk uit handen gegeven.
Echter ben ik in mei dit jaar er zelf weer naar gaan kijken, waarna ik er achter kwam dat het een groot zooitje was.
Ik heb toen iemand anders i de arm genomen, die er helemaal niks van bakte.
Hele lelijke achtergronden etc.
Dus heb ik terug genomen in eigen hand.
Helaas heb ik ook een hele tijd moeten vechten om de mails die er waren verstuurd binnen te krijgen op mijn account.
Uiteindelijk heb ik een aantal mails nog terug gevonden, maar vele zijn er ook verdwenen en niet meer te achterhalen.
Het spijt me dan ook dat er producten heel lang op hebben gestaan voor niets.
Uiteraard had dit nooit mogen gebeuren.
Over de reclame.
Stel je werkt als behanger en je komt bij iemand thuis voor een klus.
En die persoon vraagt of je s avonds niet eens de slaapkamer zou willen behangen, uiteraard zwart.
Ik denk niet dat je baas dat erg leuk zou vinden.
Vandaar dat we je vragen om onze bestelbon bij te voegen indien je iets rechtstreeks aan de klant verzend.
Je mag uiteraard gewoon je emailadres vermelden en ook gewoon blijven verkopen via internet, broderies etc.
Je moet het gewoon zien als een uitbreiding van je verkoop.
Daarnaast plaatsen we je naam bij het sierraad als je dat vraagt.
Je mag namelijk je eigen tekst bij het sierraad schrijven als je dat wilt.
Nu zal ik persoonlijk even op jullie berichtjes reageren :
Sharon, mag ik je vragen wanneer je bent benaderd en op welke vragen ik dan geen goed antwoord heb gegeven ?
Joets, Ik geloof niet at er ooit ergens gezegd is dat het een professioneel bedrijf moet zijn toch ? dit is voor mij ook een uit de hand gelopen hobby hoor. En je naam word dus wel degelijk vermeld !
Brennie, Jammer dat we hebben gemaild en daarna dat je nog eens bent benaderd.
Maar dat kan gebeuren.
Ik beantwoord alle mails, maar een vriendin van mij stuurt egelmatig een mailtje naar mensen die ze vind op oa de marktplaats en waarvan ze denkt, dat zijn leuke producten of mooie sieraden etc.
Het kan dus altijd gebeuren dat er iemand word gemaild die al op de site staat.
Daarnaast is dat aantal inmiddels zo aan het groeien dat je niet iedereen uit je hoofd kent uiteraard.
Sorry daarvoor.
Suusje, er komen dagelijks nieuwe sieraden en andere producten bij.
Ik heb alle oude producten verwijderd en ben dus met een schone lei begonnen.
Dus ja kan niet alles op 1 dag erop hebben helaas, maar doe mijn best.
Henie, veel bezoekers is helaas niet helemaal waar.
We hebben sinds maart vorig jaar dat we zijn gestart ruim 17 duizend bezoeker gehad.
En als slot…. De site doet het inderdaad even niet omdat de intro op onze eigen server staat waar we momenteel mee bezig zijn.
Het liefst zouden we de gehele winkel p onze eigen server plaatsen, maar helaas tot op de dag van vandaag hebben we nog niet het juiste programma hiervoor gevonden (tips zijn dus welkom)
Wil je toch even kijken dan kun je via de link http://www.lievedootjes.winkelslim.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; er komen
Groetjes Heidi
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Goed dat je het hier zelf uit komt leggen. Ik snap dat je die 35% rekent, maar ik kan me voorstellen dat mensen ze dan liever op marktplaats of marktplaza of speurders zetten. Daarnaast spreekt de vormgeving van de site me echt niet aan, dus kan me ook voorstellen dat dat mensen tegen houdt. Misschien was het handig geweest om de uitleg al eerder ( meteen toen je tegen de problemen aanliep) te mailen aan je clienten, maar dat is nu spoiled milk...
Succes met het opnieuw op poten zetten in ieder geval.
Succes met het opnieuw op poten zetten in ieder geval.
-
- Bead Reader
mag ik vrgen wat je aan het uiterlijk niet aanspreekt ?
tips zijn natuurlijk altijd welkom
helaas kan ik niet alles zelf veranderen op de site
daarom zoeken we ook een ander systeem
Toen de problemen begonnen heb ik alles uit handen gegeven omdat we hoofd er absoluut niet naar stond
helaas kwma ik te laat er achter dat alles zwaar verwaarloosd was......
helaas kan ik niet alles zelf veranderen op de site
daarom zoeken we ook een ander systeem
Toen de problemen begonnen heb ik alles uit handen gegeven omdat we hoofd er absoluut niet naar stond
helaas kwma ik te laat er achter dat alles zwaar verwaarloosd was......
- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Als je op de beginpagina komt, zie je de welkomsttekst. De letters wiebelen enorm voor mijn ogen word er bijna duizelig van. Dus zou ik een ander lettertyp nemen en géén achtergrondkleur voor de letters nemen. (misschien de tekst zwart of een rustigere kleur maken?)Lievedootjes schreef:mag ik vrgen wat je aan het uiterlijk niet aanspreekt ?
Ik vind iig altijd dat het om de eerste indruk gaat.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
Volgens mij heb ik eerder een teller op je site gezien en nu dus niet meer, of ik heb niet goed gekeken.....Lievedootjes schreef: Henie, veel bezoekers is helaas niet helemaal waar.
Groetjes Heidi
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Drukke layout veel informatie op allerlei plaatsen op het schermLievedootjes schreef:mag ik vrgen wat je aan het uiterlijk niet aanspreekt ?
Kleurgebruik ; de kleuren komen op mij heel druk en schreeuwerig over en de kleuren combineren niet zo goed met elkaar. De achtergrond van je banner is anders als de achtergrond van de tekststukken
Lettertypes: in het middenstuk ( witte letters op groene achtergrond) worden 2 verschillende lettertypes gebruikt die ik niet echt bij elkaar vind passen en daarnaast zijn de letters in het linker en rechter rijtje weer anders.. . Het lijkt ook alsof er nog een extra stukje om de witte letters staat in een andere kleur groen als de achtergrond, alsof het met een markeerstift lichtergemaakt is en toen de tekst over dat vlak gezet is
Deze dingetjes

En dan nog heel persoonlijk, maar een arm-sieraad vind ik een armband en een hals-sieraad een ketting

En nog een