hoe start je een online shop?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » zo 05 aug 2007 19:37

De meeste groothandels eisen behalve kvk ook de btw nummer...ken eigenlijk geen die het niet eist...
Dat lijkt me ook logisch.
Had gelezen dat je na je KvK nummer idd correspondentie ontvangt van de Belastingdienst of gelijk een BTW nummer meekrijgt.

Als het dan nog ff meezit val ik onder de kleine ondernemersregeling...

Enniewees.. weet nog niet eens of het wel gaat lopen... de site...
Laatst gewijzigd door Daantjuhhh op zo 05 aug 2007 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
...zoekt een geldboom

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » zo 05 aug 2007 19:39

Ik sluit me helemaal aan bij de andere dames.
Daarbij komt ook nog, dat de UWV meestal graag helpt, als dat betekent, dat jij een inkomen krijgt en zij dus niet zoveel meer hoeven te betalen.
Als ze zien dat iets misschien de komende tijd niet meteen winstgevend is, zijn ze al minder snel geneigd hier geld en tijd in te steken.
Zou me erop voorbereiden dat die niet altijd makkelijk zijn.

Hoewel jij misschien een erg goede hebt, die wel veel moeite doet :wink:
Veel succes!

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » zo 05 aug 2007 19:43

sam schreef: Daarbij komt ook nog, dat de UWV meestal graag helpt, als dat betekent, dat jij een inkomen krijgt en zij dus niet zoveel meer hoeven te betalen.
Die uitkering was van iemand anders... Ik heb een baan en daarnaast een studie, dus belastingpapieren invullen doe ik toch al...

@ Annelies... Ik neem aan dat jullie een pand naast de woonruimte hadden dan?? Anders betaal je dat toch al mee in je kijk-& luistergeld???
Beetje Duitse praktijken wel trouwens... :?
...zoekt een geldboom

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 06 aug 2007 08:21

Daantjuhhh schreef:...

@ Annelies... Ik neem aan dat jullie een pand naast de woonruimte hadden dan?? Anders betaal je dat toch al mee in je kijk-& luistergeld???
Ook als je gewoon thuis werkt moet je het betalen, en wel hogere bedrag dan kijk&luister geld, wel kan je natuurlijk gewoon invullen dat je niets draait, en dan hoef je dus ook niet te betalen. ;)

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 06 aug 2007 09:01

Weet niet wanneer dit was, maar volgens mij bestaat kijk- en luistergeld toch niet meer :?: en vandaar toch dat buma/stemra gedoe :oops:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » ma 06 aug 2007 10:43

Mar-JoYa schreef:Weet niet wanneer dit was, maar volgens mij bestaat kijk- en luistergeld toch niet meer :?: en vandaar toch dat buma/stemra gedoe :oops:
:oops: Zou best eens kunnen idd... :roll:
Ik luister toch nooit naar de radio en internet en televisie wordt gewoon betaald in abonnement vorm :D
...zoekt een geldboom

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 06 aug 2007 10:55

Wikipedia is (na google) je beste vriend :lol:
Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald.
Weten we wel meteen dat het niet per definitie duitse praktijken geweest hoeven zijn 8)

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » ma 06 aug 2007 11:04

Mar-JoYa schreef:Wikipedia is (na google) je beste vriend :lol:
Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald.
Weten we wel meteen dat het niet per definitie duitse praktijken geweest hoeven zijn 8)
Hmmm... als het vanuit de belastingopbrengsten worden betaald (en dat betaal je dan dus als bedrijf) wat komt de Buma dan nog langs :x
Dat bedoel ik met duits... Daar betalen ze dan geen belasting maar wordt alles apart belast... als je een autoradio hebt zou je die kunnen gebruiken en dus betaal je daar extra voor... enz...
...zoekt een geldboom

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 06 aug 2007 11:07

Omdat dit over de tv programma's van de publieke omroep gaat en Marco op deze manier nog geen centjes krijgt voor het draaien van zijn liedje in de winkel :lol:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 06 aug 2007 11:27

Op zich kan ik het wel begrijpen....het kan best dat vrolijke, leuke muziek bij een winkel al snel meer kans heb dat klanten vrolijk gaan winkelen, dan als het maar stil is of er hele slechte muziek is (er bestaat ook muziek wat wel 'gratis' gedraaid mag worden, mijn zwager werkt bij blokker en toen zij overstapten op dat soort gratis muziek, gingen meteen alle werknemers een potje maken om desnoods de kosten zelf te betalen, zo erg vonden ze het klinken :lol: en zo overdreven veel geld vraagt buma er dan voor denk ik, anders ga je niet overstappen op gratis muziek). Iig, ik kan me op zich voorstellen dat als een winkel meer verkoop draait wegens goede muziek, de artiest daar ook voordeel van zou moeten hebben. Maar denk niet dat er veel geld naar hen gaat. :?

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » ma 06 aug 2007 11:31

Daantjuhhh schreef:
sam schreef: Daarbij komt ook nog, dat de UWV meestal graag helpt, als dat betekent, dat jij een inkomen krijgt en zij dus niet zoveel meer hoeven te betalen.
Die uitkering was van iemand anders... Ik heb een baan en daarnaast een studie, dus belastingpapieren invullen doe ik toch al...

Ik bedoelde voor Starry Skies, die had het erover, dat ze in de WW zat toch? dacht ik ergens te lezen.
Maar ik zie dat het een oud topic is, dus dat was misschien een beetje onnodige info nu.........

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 06 aug 2007 11:43

Sandra schreef:Op zich kan ik het wel begrijpen....het kan best dat vrolijke, leuke muziek bij een winkel al snel meer kans heb dat klanten vrolijk gaan winkelen, dan als het maar stil is of er hele slechte muziek is (er bestaat ook muziek wat wel 'gratis' gedraaid mag worden, mijn zwager werkt bij blokker en toen zij overstapten op dat soort gratis muziek, gingen meteen alle werknemers een potje maken om desnoods de kosten zelf te betalen, zo erg vonden ze het klinken :lol: en zo overdreven veel geld vraagt buma er dan voor denk ik, anders ga je niet overstappen op gratis muziek). Iig, ik kan me op zich voorstellen dat als een winkel meer verkoop draait wegens goede muziek, de artiest daar ook voordeel van zou moeten hebben. Maar denk niet dat er veel geld naar hen gaat. :?
Muziek heeft zeker invloed, ik loop winkels wel eens uit, puur door de muziek. Die gratis muziek, daar stel ik me een beetje van die foute liftmuziek bij voor :lol:
Hetzelfde geld ook voor onlineshops denk ik, dat je weg zou klikken om de achtergrondmuziek, alleen online kun nog zelf je volumeknop laag zetten :wink: Mijn antwoord op de vraag van het onderwerp = trouwens ook dat je eerst gewoon moet beginnen, zien hoe het loopt en dan kun je altijd nog kvk aanvragen, ik red me prima zonder :D

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » ma 06 aug 2007 12:34

Ja, denk ook dat ik dat maar ga doen..
Maar volgens mij moet je sowieso al je administratie bijhouden.. want de belasting komt kloppen zodra ze er lucht van krijgen toch??

Ben voorlopig alleen maar van plan om sieraden te verkopen.. want ik doe ze toch niet allemaal meer om en ik geef ze ook niet allemaal meer weg ;)
...zoekt een geldboom

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 06 aug 2007 14:31

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=23491" onclick="window.open(this.href);return false;

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » ma 06 aug 2007 15:12

Die had ik al gezien...
dan is het antwoord dus ja en ja... en bij jou ook denk ik...
Weet niet hoe lang jij al bezig bent, maar zijn ze nog nooit bij jou langsgeweest dan?
...zoekt een geldboom

Gesloten