Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
-
angela
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door angela » zo 11 dec 2005 23:22
Ik heb vandaag ook mijn eerste kerstmarkt gehad..het eerste uur alleen maar kijkers. Ik dacht ojee krijgt mijn schoonvader toch gelijk

die zei al je moet er vanuit gaan dat je niks verkoopt dan valt het altijd mee. Maar ja ik ben nogal positief en dacht zeker wel wat te verkopen...gelukkig deed ik dat ook en het was een tijdje enorm druk..ik heb voor de eerste keer lekker verkocht vond ik zelf, de kram er in ieder geval dik uit.
Je wordt wel "live"met publiek geconfronteerd, vond ik best spannend. De een vond het allemaal prachtig maar er waren ook mensen die ik iets hoorde mompelen van voor die paar kralen 10 euro..zo zo, nou daar ga ik dus niet eens op in die hebben geen idee denk ik dan maar. Op sommige kettingen verdien ik maar 3 euro ofzo dus ik vind zelf niet echt dat ik duur ben..maar ja zulke mensen moeten er ook zijn het meerendeel was reuze positief. Ik heb dus een hele leuke dag gehad en het smaakte zeker naar meer.

kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!
-
Dootje
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Dootje » ma 12 dec 2005 08:56
angela schreef:Ik heb vandaag ook mijn eerste kerstmarkt gehad..het eerste uur alleen maar kijkers. Ik dacht ojee krijgt mijn schoonvader toch gelijk

die zei al je moet er vanuit gaan dat je niks verkoopt dan valt het altijd mee. Maar ja ik ben nogal positief en dacht zeker wel wat te verkopen...gelukkig deed ik dat ook en het was een tijdje enorm druk..ik heb voor de eerste keer lekker verkocht vond ik zelf, de kram er in ieder geval dik uit.
Je wordt wel "live"met publiek geconfronteerd, vond ik best spannend. De een vond het allemaal prachtig maar er waren ook mensen die ik iets hoorde mompelen van voor die paar kralen 10 euro..zo zo, nou daar ga ik dus niet eens op in die hebben geen idee denk ik dan maar. Op sommige kettingen verdien ik maar 3 euro ofzo dus ik vind zelf niet echt dat ik duur ben..maar ja zulke mensen moeten er ook zijn het meerendeel was reuze positief. Ik heb dus een hele leuke dag gehad en het smaakte zeker naar meer.

Dat is mooi Angela!

Ik doe meestal 2 euro bij de materiaalkosten bij, maar dan nog zijn er mensen die het te duur vinden. Kreeg wel een opmerking van iemand die er ook stond van een kralenwinkel, dat het best wat duurder mocht..

Dat is wel fijn om te horen..
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~
-
Sabrina1981
- Bead Designer
-
Contacteer:
Bericht
door Sabrina1981 » ma 12 dec 2005 10:51
Ik sta aanstaande zaterdag op de kerstmarkt. Ben best wel nerveus. Zal ik wel verkopen, heb ik genoeg sieraden bij mij en ga zo maar door.
Dus ik zal na zaterdag hier een stukje schrijven.
-
Joyce1977
- Bead Lover
-
Contacteer:
Bericht
door Joyce1977 » ma 12 dec 2005 11:52
Wel leuk om te horen dat het bij anderen wel goed is gegaan! Dat geeft wel een beetje moed voor een eventuele volgende keer. Moet dit nog even laten bezinken, haha...
En buiten staan...tja...het kan inderdaad spoken qua weer rond deze tijd. Maar dat het nou uitgerekend zaterdag moest vriezen...daar had ik niet op gerekend!!!

Groetjes, Joyce

-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » ma 12 dec 2005 12:22
Ik heb ook wel eens minder goed verkocht hoor. Ik sta maar op 2 markten en daar verkoop ik altijd heel goed. Ik ga dus nooit meer op een braderie of rommelmarkt staan. Door ervaring weet je waar het wel goed loopt en waar niet.
Mijn zus gaat dan altijd mee en dan hebben we altijd veel lol. Vinden de mensen ook leuker als ze lachende gezichten zien. Op de laatste markt hadden we allebei een rendiergewei op. Dat hadden we vorig jaar ook gedaan en de mensen vonden het hartstikke leuk. Het was maar een heel kleine markt en er stond nog een kraam met sieraden ( vond ik natuurlijk niet zo geslaagd

, was de andere jaren niet) maar die sieraden waren niet zelfgemaakt, waren ook goedkope bij maar toch heb ik heel goed verkocht. Op mijn site kun je een paar foto's zien kijk bij Wat is nieuw.
-
marith
- Bead Designer
Bericht
door marith » ma 12 dec 2005 18:25
Dootje schreef:angela schreef:Ik heb vandaag ook mijn eerste kerstmarkt gehad..het eerste uur alleen maar kijkers. Ik dacht ojee krijgt mijn schoonvader toch gelijk

Dat is mooi Angela!

Ik doe meestal 2 euro bij de materiaalkosten bij, maar dan nog zijn er mensen die het te duur vinden. Kreeg wel een opmerking van iemand die er ook stond van een kralenwinkel, dat het best wat duurder mocht..

Dat is wel fijn om te horen..
sommige mensen willen het liefste gewoon alles voor niks. ik vroeg voor een paar oorbellen 2 euro omdat ik ze eigenlijk zelf niet zo mooi vond(niet dat ze lelijk waren, maar gewoon niet zo mijn stijl en dan vraag je al snel minder) en toen vroeg iemand of ze ze voor 1 euro mocht hebben

sorry hoor maar dat vraag je toch niet als een paar oorbellen maar 2 euro kosten, je hebt toch ook rare mensen op de wereld
xxx
beadies, te leuk om te stoppen!!