Bericht
door Armande » za 17 sep 2005 09:29
Het valt me trouwens op dat de medewerkers van het postkantoor of agentschap heel slecht zijn geïnformeerd. Ze moeten ook dat boekje doorbladeren en ik heb het echt heel nauwkeurig doorgelezen en het is superlastige materie.
Je hebt aangetekend dus, dat kost 5,75, verzekerd voor een bedrag tot 46 euro. Je hebt pakketpost, tot 1 kilo kost dat 5,50. Weet niet hoe dat verzekerd is. Dan kan je net zo goed aangetekend doen dus voor dat kwartje extra.
Dan heb je aangetekend en verzekerd, tot een bedrag van 450 euro. Dat kost 7,25. Dan heb je ook nog "met waarde-aangifte", dat kost 7,75, ook verzekerd voor 450 euro. Maar ik kan het verschil met de optie van 7,25 niet echt duiden. Iets met een extra zekerheid tijdens het transport, maar dat transport is toch één grote zwarte doos voor de verzender dus schiet mij maar lek hoor.
Dat konden ze me dus ook niet uitleggen bij het postkantoor.
Dan het postagentschapje het dichtste bij mij. Ik wilde daar iets verzekerd verzenden, kon niet volgens de medewerker want daarvoor moest ik naar het hoofdkantoor. Aangetekend kon wel, okay doe dat dan maar.
Paar weken later, zelfde agentschap, andere medewerker: ik heb een doosje dat ik aangetekend wilde versturen (eigenlijk verzekerd maar ik was te lui om naar het hoofdkantoor te gaan). Zegt die muts: als het niet door de brievenbus kan, dan moet het aangetekend en verzekerd.
DUHUH??
Ik leg uit dat haar collega mij heeft gemeld dat dat niet kon maar dat kon dus wel. Het leek mij een onzinnig verschil trouwens want aangetekend is belpost. Of het al dan niet door de brievenbus kan is irrelevant. Maar ik heb al geleerd dat zo'n discussie zinloos is en ik wilde toch wel verzekerd verzenden.
Dus ik ga nou maar naar een ander agentschap, die man komt een stuk intelligenter op me over, die beaamde dat het onzin was van een doosje aangetekend dat dus verzekerd moest. Nou wou ik dat best maar daar gaat het niet om.
Pfff wat een verhaal he. Kan me er best over opwinden want het is erg onduidelijk en het kost een hoop geld.
Kralen make the world go round!