post post post waar blijft het allemaal

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
@nneke
Bead Intelligent

Bericht door @nneke » vr 16 sep 2005 23:08

Fairy schreef:Nou, ik snap dat dus gewoon niet :?

Wisten jullie dat één miljoen makkelijk in een broodtrommeltje past? :lol:
Nu dus wel................... :lol: :lol: :lol:
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » za 17 sep 2005 07:16

Ik verstuur wekelijks een 50-tig tal pakketten. Rembours of garantiepost. En je wilt niet weten wat daar allemaal van kwijt raakt!
Of nog erger dat wat niet kwijtraakt maar waar je gewoon geen geld voor krijgt van TPG!!!!!!!!!!!

Moet je inderdaad ook TIG formulieren invullen als je na 2 maanden nog steeds het remboursbedrag niet hebt, en dan gaan ze de klant een brief sturen, net als die brief van jouw Eelke, of ze het pakketje wel gehad hebben, terwijl dat nou juist is wat wel is gelukt, voor de verandering!

Het duurt dan al met al, zo'n 4 maanden voor je uiteindelijk je geld hebt, om van kwijtgeraakte pakketjes maar niet te spreken... TPG is echt een hele foute organisatie!
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 17 sep 2005 08:40

HOihoi,

he jeetje das ook irri dat je dan zo lang moet wachten en zoveel moeite moet doen om gewoon dat geld wat van jou is te krijgen.

hier in de regio zijn ze bezig een postdienst op te zetten van de hameland.. (sociale werkvoorziening). maar dat is dan alleen in de regio.. als het zover is zal ik voor de post hier in de regio dit zeker gaan proberen.. is dan nog neit zo massaal en misschien geven die meer om de pakjes van de verstuurders.. En ze zeggen ong 10% goedkoper te zijn.. dus ben heel benieuwd..

En misschien dat ze als het goed ging ook door heel nederland willen gaan... ik hoop het ;-)

maar verder zijn er niet echt verzendmogelijkheden die kwa prijs ook nog een beetje leuk zijn ofwel??

Groetjes!!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 09:12

Nee ik heb wel eens gekeken voor verzending door een koerier, m.n. naar het buitenland, maar dat is echt niet te betalen. Je kan nl. niet verzekerd verzenden naar Amerika en ik had een keer een bestelling van $ 350. Het is gelukkig goed gegaan maar ik had me dus helemaal niet kunnen indekken. Aangetekend kan wel maar dan krijg je nooit het hele bedrag terug.
Kralen make the world go round!

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 17 sep 2005 09:16

Das raar want ik verstuurde mijn draken altijd verzekerd naar Amerika. En er wordt gewoon uitbetaald ook als er iets goed fout gaat met het pakketje (zoals een platgewalstedoos met een draakje in 1000000 stukkies) En ook pakketten met waarden van een heleboellllll dollars
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 09:20

Volgens mij is dat inmiddels dan ook veranderd. Een heleboel van dat soort service dingen zijn aangepast. Misschien ook vanuit Amerika want daar accepteren ze geen verzekerder verzendingen uit het buitenland, was het verhaal. Vanuit angst voor terrorisme ofzo?

Bij het postkantoor wisten ze het ook niet trouwens. Daar heb ik dus (zg.) aangetekend en verzekerd verzonden, dat kostte me zo'n 22 euro. Een paar dagen later kreeg ik een brief van het distributiecentrum van TPG dat het dus niet kon. Ik kreeg een paar opties wat ik dan wel wilde (al dan niet aangetekend) en ik kreeg het verschil met wat ik had betaald retour. Al die tijd hadden ze mijn pakje in depot gezet, heel fijn, nog langer wachten voor de klant. Ik heb maar aangetekend gedaan en het is allemaal goedkomen wel.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 17 sep 2005 09:29

Ik heb mijn laatste draken ongeveer 2 jaar geleden verzonden. Dus misschien niet uptodate. Maar ik betaalde rond de 28 euro voor zo'n pakket. een rib uit je lijf in ieder geval.

groetjes Ria

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 09:29

Het valt me trouwens op dat de medewerkers van het postkantoor of agentschap heel slecht zijn geïnformeerd. Ze moeten ook dat boekje doorbladeren en ik heb het echt heel nauwkeurig doorgelezen en het is superlastige materie.

Je hebt aangetekend dus, dat kost 5,75, verzekerd voor een bedrag tot 46 euro. Je hebt pakketpost, tot 1 kilo kost dat 5,50. Weet niet hoe dat verzekerd is. Dan kan je net zo goed aangetekend doen dus voor dat kwartje extra.
Dan heb je aangetekend en verzekerd, tot een bedrag van 450 euro. Dat kost 7,25. Dan heb je ook nog "met waarde-aangifte", dat kost 7,75, ook verzekerd voor 450 euro. Maar ik kan het verschil met de optie van 7,25 niet echt duiden. Iets met een extra zekerheid tijdens het transport, maar dat transport is toch één grote zwarte doos voor de verzender dus schiet mij maar lek hoor.
Dat konden ze me dus ook niet uitleggen bij het postkantoor.

Dan het postagentschapje het dichtste bij mij. Ik wilde daar iets verzekerd verzenden, kon niet volgens de medewerker want daarvoor moest ik naar het hoofdkantoor. Aangetekend kon wel, okay doe dat dan maar.

Paar weken later, zelfde agentschap, andere medewerker: ik heb een doosje dat ik aangetekend wilde versturen (eigenlijk verzekerd maar ik was te lui om naar het hoofdkantoor te gaan). Zegt die muts: als het niet door de brievenbus kan, dan moet het aangetekend en verzekerd.
DUHUH??
Ik leg uit dat haar collega mij heeft gemeld dat dat niet kon maar dat kon dus wel. Het leek mij een onzinnig verschil trouwens want aangetekend is belpost. Of het al dan niet door de brievenbus kan is irrelevant. Maar ik heb al geleerd dat zo'n discussie zinloos is en ik wilde toch wel verzekerd verzenden.

Dus ik ga nou maar naar een ander agentschap, die man komt een stuk intelligenter op me over, die beaamde dat het onzin was van een doosje aangetekend dat dus verzekerd moest. Nou wou ik dat best maar daar gaat het niet om.

Pfff wat een verhaal he. Kan me er best over opwinden want het is erg onduidelijk en het kost een hoop geld.

allema
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door allema » za 17 sep 2005 09:35

ik heb tot nu toe maar 1 keer gehad.
en daar hadden ze me pakketje opengemaakt en er een stel bedels uitgehaald en toen weer opge stuurt naar degene waar het naartoe moest :?
hangers heeft ze ook nooit meer terug gezien :?

groetjes sharon

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 17 sep 2005 09:36

het verschil tussen aangetekent 7,25 en 7,75 is dit.

7,25 is maar tot 45 euro verzekerd. En 7,75 kan je aangeven of je extra waarde laat verzekeren dus zeg maar 150 euro en dat geef je ook aan op het formuliertje dat je extra waarde tot 450 euro kiest. en dan krijg je dus ook het totale bedrag vergoed wanneer er iets fout gaat. Op die manier verstuur ik voor mijn shop en pomp altijd net de waarde wat omhoog dan van als het fout gaat ik ook wel een beetje van mijn waardevolle tijd heb vergoed.

groetjes Ria

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 09:39

Nee dat is niet waar Ria. Aangetekend voor 5,75 is tot 45 euro verzekerd. Bij zowel 7,25 als 7,75 is het verzekerde bedrag tot 450 euro maximaal (voor dat bedrag dan). Dat moet je aangeven inderdaad. Ik zeg altijd 450 euro, heb het nog niet bij de hand gehad dat een verzekerd pakketje kwijt raakt.

Van de TPG site:

verzekerd "kenmerken"
* Verzending van goederen met meer dan uitsluitend materiële waarde;
* Geregistreerd vervoer;
* Verzendbewijs;
* Handtekening voor ontvangst;
* Vergoeding van materiële schade tot maximaal de aangegeven waarde (met een maximum van EUR 5.400,-);
* Via een streepjescode wordt de zending in het proces zo veel mogelijk gevolgd.
* Vergoeding overige schade is € 46,-

Met waarde-aangifte: Kenmerken:

* Verzending van geld, cheques, sieraden en andere kostbaarheden;
* Geregistreerd vervoer met persoonlijke overdracht tijdens transport;
* Verzendbewijs;
* Handtekening voor ontvangst;
* Vergoeding van materiële schade tot maximaal de aangegeven waarde (met een maximun van EUR 5.400,-);
* Via een streepjescode wordt de zending in het proces zo veel mogelijk gevolgd.

Voor hogere bedragen dan 450 euro moet je bijbetalen trouwens.
Laatst gewijzigd door Armande op za 17 sep 2005 09:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 09:40

Ik heb even mijn tarievenboekje erbij gepakt.

In mijn boekje van 2005 staat dat je aangetekende pakjes met een waarde-aangifte tot € 5400,- gewoon kan versturen. Zowel binnen Europa als buiten Europa. Zelfs is er de mogelijkheid om een handtekening retour te vragen, ook bij zendingen buiten de EU

En het kan wel kloppen dat ze bij het postkantoor het zelf niet (meer) weten, want het postkantoor heeft in principe niets meer te maken met TPG post.
Daarom heb ik ook dat boekje wat ik altijd meeneem als ik een pakje ga versturen, want dan laat ik ze lezen hoe ik het wil versturen. Anders weten ze weer niet waar ik het over heb :?
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 09:43

Nou zie je wel hoe verwarrend het is, als je al het boekje mee moet nemen naar het postkantoor! :shock: En ik vind het belachelijk dat ze het daar niet weten.
Je kan inderdaad wel met waarde-aangifte versturen geloof ik ja, naar het buitenland, maar dat wil niet zeggen dat het ook verzekerd is voor dat bedrag.

Gemiddeld gaat gewoon aantekenen ook altijd goed, want dat volgt een ander traject. En iemand moet er toch voor tekenen. Als het mis gaat, dan valt na te gaan wie er voor ontvangst heeft getekend.
Handtekening retour kan je ook doen, dat kost nog 1 euro extra.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 17 sep 2005 09:45

Armande schreef: maar dat wil niet zeggen dat het ook verzekerd is voor dat bedrag.
Die suggestie wordt in ieder geval wel gewekt zoals het hier staat.
Maar het is inderdaad en ramp met die lui hoor.... :x
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » za 17 sep 2005 09:47

Ja maar staat het er ook letterlijk? Aan indrukken heb je niks als het gaat om je geld terug krijgen. :evil:

Het is gewoon erg dat het zo vaag is, terwijl het behoorlijk duur is allemaal.

Gesloten