Ik doe toch iets verkeerd volgens mij

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
iedje
Bead Lover

Bericht door iedje » di 13 sep 2005 11:46

Ik denk eerlijk gezegd dat het gedeeltelijk met de prijs te maken heeft.
Begrijp me niet verkeerd want WIJ vinden je niet te duur, er zit een hoop werk in en ook de kralen zijn niet goedkoop, maar men koopt niet zo makkelijk een ketting van +/- 100 euro.
Als ik jou was zou ik vragen bij bruidsmodezaken en avondkledingwinkels of je daar reclame mag maken, voor bijzondere gelegenheden is dit nl. echt wel wat!
Het zijn gewoon geen alledaagse sieraden :) wat overigens niet betekent dat je iets verkeerds doet!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 13 sep 2005 11:57

iedje schreef: Het zijn gewoon geen alledaagse sieraden :) wat overigens niet betekent dat je iets verkeerds doet!
Maar misschien is het wel verstandig om ook wat 'eenvoudige' stukken te maken ?
Iets wat je sneller kan dragen en wat voordeliger is :doubt:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » di 13 sep 2005 12:23

Ja dat is natuurlijk ook een goed gedacht, jouw sieraden vind ik echt prachtig maar het zijn inderdaad niet de doordeweekse sieraden dat de mensen dragen. Ja zoals men hier zegt , ga eens kijken bij bruidskledijwinkels ofzo..
Enkele simpelere dingen maken kan natuurlijk ook goed zijn voor de "gewone" mensen of om door de week te dragen..

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » di 13 sep 2005 12:28

Ook ik denk niet dat het aan de kwaliteit van je werk ligt, want de kettingen zien er super uit! Te duur? Nee, zeker niet als je nagaat met wat voor materialen je werkt en hoeveel tijd erin gaat zitten!

Wel lijkt het ook mij een goed idee om met een folder of met een aantal van je sieraden naar bruidskledingzaken/ winkels voor galakleding te gaan. Jouw sieraden zijn zoiets unieks en aparts, dat koop je niet zo snel via een website en ook niet even tussendoor voor bij je spijkerbroek.

Misschien zou je eens kunnen informeren wat het kost om met een stand op de Love & Marriage beurzen te staan? Of wellicht wil een bruidsmodezaak bij jou in de buurt wel een keer een modeshow organiseren en daarbij jouw sieraden gebruiken?

Daarnaast zou je, zoals je zelf al zegt, ook wat eenvoudigere en daardoor ook goedkopere sieraden kunnen maken. Vergelijk het met Karl Lagerfeld die met veel succes een lijn voor de H&M gemaakt heeft :D

In ieder geval succes! Niet te snel opgeven; je sieraden zijn zo uniek dat ze het verdienen om verkocht te worden!
Groetjes,
Christa

irisje
Bead Believer

Bericht door irisje » di 13 sep 2005 12:39

als ik eerlijk mag zijn, ik zou geen eenvoudigere en goedkopere sieraden beginnen maken.
dat doe je dan enkel om je verkoop op gang te trekken, ik vind jou creativiteit te kostbaar om enkel om commerciele redenen andere sieraden te gaan maken!!!
je moet blijven doen waar je nu zo goed in bent!!!
zou ik verschrikkelijk zonde vinden
de mensen die nu iets bij je kopen, weten wel dat het een exclusiviteit is dat ze aangekocht hebben, en als je vanalles begint bij te maken om verkoop te hebben, dan vervalt die exclusiviteit.... :(
zoals de meeste hier noemen, het zijn echte sieraden voor een trouwpartij, een jubileum, ga maar zo een zaken opzoeken.....die zullen vast en zeker je sieraden naar waarde schatten!!!
je mag niet opgeven als de eerste winkels het niets vinden é, je hebt soms maar één goeie winkel nodig die volledig in je gelooft!!!
komaan meid, en hou ons op de hoogte hoor!!!

Sofieke
Bead Fanatic

Bericht door Sofieke » di 13 sep 2005 12:43

ja, van die trouwbeuren enzo! Of ook eens naar de gewone kledingwinkel stappen!

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 13 sep 2005 12:55

er zijn ook heel vaak bruidsmodeshows hier in Nederland. Misschien kun je er eens naar toe bellen of je daar misschien met een kraampje kan gaan staan? daar komen veel mensen heen om te kijken naar jurken enzo..

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

brides
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door brides » di 13 sep 2005 12:57

heel veel reclame maken bv flijers uitdelen of op hangen en kaartje bij naglestudio's kapsalon enz

werkt altijd

:wink:
groeten van brides

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » di 13 sep 2005 14:00

Jewel schreef:
iedje schreef: Het zijn gewoon geen alledaagse sieraden :) wat overigens niet betekent dat je iets verkeerds doet!
Maar misschien is het wel verstandig om ook wat 'eenvoudige' stukken te maken ?
Iets wat je sneller kan dragen en wat voordeliger is :doubt:

dat zou ik ook doen

je maakt supermooie dingen(ben naar je site geweest) :applaus2:
maar veel mensen kopen gewoon een ketting voor een bepaalde kleur of als een extra folieke en dan geven ze natuurlijk niet zo veel centen uit

dus misschien toch een paar goedkopere modellen er tussen zetten :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » di 13 sep 2005 14:18

Hallo Jewel/Miranda,

ik zou als ik jouw was even iets geld uitgeven aan wat reclame op Google!
Adwords, helpt heel goed om mensen naar je site te krijgen.

En dan misschien nog een tip... Moet je echt niet kwaad opvatten maar het is mijn persoonlijke mening. En wie ben ik *S*

Je site ziet er echt mooi uit, maar ik denk dat mensen er een beetje door worden afgeschrikt. Je kan het beter recht/toe-recht/aan doen en wat strakker en lichter omdat dat bewezen beter werkt voor verkopen. Ik weet dat je onwijs veel moeite hebt gedaan maar ik zou voor lichtere kleuren kiezen in combinatie met je mooie gouden knoppen. Dat is uitnodigender dan de donkere kleuren nu, hoe chique ook!
Ik heb zelf een aantal goedlopende verkoopsites en weet een beetje hoe het werkt, ook als ik bij mezelf naga weet ik dat ik dat "professioneler" over vindt komen...
Hopelijk komt dit een beetje goed over... wil niet betweterig zijn of negatief zijn over je kundigheid want die staat voor mij buiten kijf!

En ik zou echt blijven doen wat je het beste doet en geen consessies doen aan prijzen of ontwerpen want op den duur zullen mensen je weten te waarderen en komt dat ook tot uitdrukking in de verkoopcijfers. Ik ga liever voor kwaliteit voor iets meer geld dan voor kwantiteit voor minder *S*
Als ik jou was zou ik grote sieradenmerken aanschrijven om jouw creaties onder de aandacht te brengen, naar mijn mening ben je een groot talent en maak je echt hele mooie en originele sieraden! Weet zeker dat je ster rijzende is!
En stuur ze mails, dat is niet zo eng als bellen of ergens naartoe gaan, dan gaat dat vast iets makkelijker *S*. Je zult verbaasd staan hoe mensen reageren, ze zitten echt te springen om nieuwe dingen!

Groetjes
Caro

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 13 sep 2005 15:30

Hé Caroline,

Ik vat je suggestie zeker niet verkeerd op. Nee hoor, helemaal niet :wink:
Wat jij zegt over mijn site, had ik zelf ook al (een beetje) aan gedacht. Aan de ene kant vind ik het wel allemaal bij elkaar passen en aan de andere kant....

Ik ga ermee aan de slag..... niet gezegt dat ik het direct verander, want het moet in mijn ogen niet minder gan worden, maar ik ga er zeker eens over nadenken en eens wat proberen. :wink:

Ik stel je opmerkingen alleen maar op prijs hoor. Zeg maar gerust wat je vindt. Ik sta wat dat betreft altijd open voor de mening/suggesties/tips/opmerkingen van andere. Ik ben ook niet alles-wetend. als dat zo was, kwam ik met een kwartje de wereld rond :lol:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Bling-Bling
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Bling-Bling » di 13 sep 2005 15:32

Hoi,

Allereerst mijn complimenten voor je mooie sieraden !
Ik heb even in de bron van je site gekeken en ik kan geen metatags vinden, kan je deze ergens in je programma wat je gebruikt, toevoegen ?
Niet alle ZM gebruiken metatags maar er zijn er wel bij die ze nog wel gebruiken.
Misschien heb je iets aan mijn tip ....... en aan de vele die je al hier gekregen hebt.

Succes met je verkoop ........... komt vast wel goed maar heeft echt even tijd nodig ! :D
Groetjes Do

CarolineG
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door CarolineG » di 13 sep 2005 15:34

Goede tip Do!

metatags zijn wel een must om gevonden te worden door bijvoorbeeld Google!
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » di 13 sep 2005 15:34

Allereerst wil ik zeggen dat ik je site heel mooi vind, maar wie ben ik.
Dan denk ik toch dat het een goed idee is om toch iets goedkopere sieraden te maken. Als je een sieradenwinkel hebt verkopen ze ook niet alleen dure/goedkope sieraden, maar meestal voor elk wat wils. Al is het alleen maar om toch wat geld binnen te krijgen voor nieuwe materialen. Als mensen eenmaal bij je gekocht hebben zullen ze algauw een "duur" sieraad op hun verlanglijstje zetten. Ook vind ik het een goed idee om eens bij wat bruidswinkels binnen te stappen. Loop eens een dure kledingwinkel binnen en vraag naar de "baas" (heel belangrijk), en bied wat van je sieraden aan.
Ik denk dat het allemaal best goed gaat komen. Maar...............geduld is een schone zaak :wink: :lol:
groetjes Sannie.

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » di 13 sep 2005 15:37

CarolineG schreef:Goede tip Do!

metatags zijn wel een must om gevonden te worden door bijvoorbeeld Google!
wat zijn metatags dan?
ipoingtudut

Gesloten