Sieraden verkopen op markt met een vraag 11-9

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » zo 11 sep 2005 21:18

Jewel schreef:
Fren schreef:ik Volgens mij hoef je dan ook niet ingeschreven te staan. ..
klopt! geen zorgen over maken... je mag per jaar trouwens iets van 2100 euro aan vergoedingen ontvangen voor je hobby-activiteiten, als beloning en dit hoed je zelfs niet op te geven aan de belasting :wink:

Nou, dat is een pak van mijn hart! Ik wist dit niet! :lol: Bedankt voor de info!
Maar wat ik nu wel graag wil weten is of je zomaar op een markt diddl armbanden of winnie de pooh kettingen mag verkopen. Bedoel dan dat je een ze als hanger in een ketting verwerkt hebt.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 11 sep 2005 21:19

Fren schreef:ook niet als je een website hebt waar je je spullen op verkoopt?
Volgens mij niet..... Op mijn site staat ook dat ik mijn spullen verkoop om op die manier weer nieuwe materialen te kunnen bekostigen. Ik weet niet wat het verschil is om je sieraden te koop aan te bieden op en website of op een advertentiebord in de supermarkt.

Nou, die belastingdienst heeft wel wat beters te doen dan zich druk te maken om de 2 knaak 50 die wij verdienen
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 21:21

Zo, bedankt zeg, voor alle informatie! Heel veel informatie naar aanleiding van 1 vraagje. Hahahaha...
Ik kan straks toch lekker slapen!!! Hahahahaha..

Groetjes!!!!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 11 sep 2005 21:21

MariekeV schreef: Maar wat ik nu wel graag wil weten is of je zomaar op een markt diddl armbanden of winnie de pooh kettingen mag verkopen. Bedoel dan dat je een ze als hanger in een ketting verwerkt hebt.
Volgens mij wel, zoalng je maar duidelijk als je 'eigen creatie' verkoopt en niet het object laten voordoen als een Diddl creatie of disney creatie.
Anders zouden die bedels voor de hobbyist ook niet verkocht mogen worden.

Fren
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 11 sep 2005 21:23

Zo zie je maar Marieke, we denken gewoon veel te moeilijk!! En af en toe wordt het dus ook moeilijk gemaakt door anderen die niets beters te doen hebben... Gewoon niet te druk maken....

Groetjes, fren

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 11 sep 2005 21:23

Fren schreef:Zo, bedankt zeg, voor alle informatie! Heel veel informatie naar aanleiding van 1 vraagje. Hahahaha...
Ik kan straks toch lekker slapen!!! Hahahahaha..

Groetjes!!!!
Ik ook, want ik heb mijn goede daad voor vandaag weer gedaan dan :lol: :wink:

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » zo 11 sep 2005 23:10

Jewel schreef:
MariekeV schreef: Maar wat ik nu wel graag wil weten is of je zomaar op een markt diddl armbanden of winnie de pooh kettingen mag verkopen. Bedoel dan dat je een ze als hanger in een ketting verwerkt hebt.
Volgens mij wel, zoalng je maar duidelijk als je 'eigen creatie' verkoopt en niet het object laten voordoen als een Diddl creatie of disney creatie.
Anders zouden die bedels voor de hobbyist ook niet verkocht mogen worden.
volgens mij mag het ook wel. Je hebt het product toch gekocht? Als je het nou nagemaakt had ofzo en dan verkopen van dit is echte diddl... maar staat er ook echt het merkje van Diddl op dan?

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » ma 12 sep 2005 09:25

Volgens mij mag het niet.
Ik heb bijvoorbeeld een borduurmachine met patroontjes van Disney erin, die mag ik wel borduren, maar niet verkopen. (Hoe krom kan het zijn).
En dat van Swarovski, ik heb wel eens gehoord dat Swarovski niet wil dat hobbyisten de naam Swarovski gebruiken, omdat dat hun merknaam is, of zoiets. Volgens mij kun je dan beter "kristal uit oostenrijk" of swarovski components (zoals Jewel zegt) gebruiken. Het fijne weet ik er ook niet van, maar je moet wel oppassen met het verkopen van bijv. Disneydingen, omdat dat gewoon niet mag.
Groetjes, Nicole.

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » ma 12 sep 2005 11:09

Ik heb idd wel eens gehoord van iemand die van een markt is weggestuurd omdat ze Diddl kaarten verkocht, gemaakt met de Diddl plaatjes die je in de winkel kunt kopen. Dat luistert toch best wel nauw en daar moet je wel voorzichtig mee zijn :wink:
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 11:50

Ja, ik weet wel dat het niet zo eenvoudig is.
Maar dat van die swarovski...... je ziet wel eens (op marktplaats bijvoorbeeld) een 'swarovski ketting' aangeboden. Als je het aangeboden product nader gaat bekijken, dan blijkt dat iemand een ketting heeft gemaakt met swarovski kralen/plakstenen.
Maar het produkt wordt aangeboden als "swarovski ketting", wat de indruk wekt dat het product en ontwerp geheel vervaardigd is door Swarovski.
En dat mag dus niet!

Maar ik weet zeker dat ik mijn eigen creaties te koop aan mag bieden en daarbij mag zeggen dat er Swarovski Components in zijn gebruikt.
Want dat is hetzelfde als ik een ouwe eend heb en ik leg daar een Rolls Royce motor in. Dan mag ik ook zeggen dat de motor van Rolls Royce is.
Het enige verschil in deze is dat de hele wereld weet dat een lelijke eend nooit door Rolls Royce gemaakt zal worden, dus niemand zal die link ook leggen en neimand zal denken dat die ouwe eend wel door Rolls Royce gemaakt, maar bepaalde onderdelen komen wel van rolls royce. En dat mag je dan toch vermelden?
Als je maar weet hoe en niet de suggestie wekt dat het product van een bepaalde fabrikant komt.

Met dat borduurwerk is dat heel moeilijk, maar er moeten wel mazen in de wet zitten dat je dit toch kan aanbieden.......

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » ma 12 sep 2005 12:00

Hmmm, ik weet het niet hoor.
Ik heb het stukje waar ik het eens heb gelezen, er maar eens bijgezocht:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1279&i=1333&t=1333
Misschien wordt je daar wata wijzer van. Ik vind het maar een beetje wazig allemaal. :wink:

En over dat borduren, het maakt me niet zo heel veel uit, het meeste geef ik toch weg, maar het is wel een beetje krom dat ze wel patroontjes van Disney in je machine zetten (je kunt ze ook kopen op kaartjes die in je machine kunnen), maar je mag het niet verkopen. :roll:
Groetjes, Nicole.

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » ma 12 sep 2005 18:47

je moet zeggen gemaakt met swarovski en niet swarovski-sieraden :lol:
ipoingtudut

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 19:10

N schreef:Hmmm, ik weet het niet hoor.
Ik heb het stukje waar ik het eens heb gelezen, er maar eens bijgezocht:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1279&i=1333&t=1333
Misschien wordt je daar wata wijzer van. Ik vind het maar een beetje wazig allemaal. :wink:

En over dat borduren, het maakt me niet zo heel veel uit, het meeste geef ik toch weg, maar het is wel een beetje krom dat ze wel patroontjes van Disney in je machine zetten (je kunt ze ook kopen op kaartjes die in je machine kunnen), maar je mag het niet verkopen. :roll:
Ja... nixweiss weet je... als je een creatie maakt met kralen van Kars en je zegt dat je KarsKralen heb gebruikt, is er geen kip die daar moeilijk over doet.

Ik weet wel zeker dat ik mag noemen van welke matrialen mijn sieraden zijn gemaakt en van welke fabrikant ze komen. Het zijn altijd de wereldberoemde merken die daar over mauwen.
Aan de ene kant begrijp ik het wel, want ze zijn natuurlijk bang dat de namaak ook onder hun 'dure' naam verkocht wordt, maar ik heb hier de fabrieksverpakkingen van Swarovsk liggen, inclusief het zwaantje en een sjiek zegel, dan mag ik ook wel vermelden waar ik mijn materialen vandaan heb.

Zolang ik maar niet suggereer dat mijn creatie een creatie van Swarovski is. En als ze het niet willen hebben, moeten ze ons dan maar vertellen hoe we het dan wel mogen omschrijven.

Ze kunnen wat mij betreft de pot op :wink:

Gesloten