Sieraden in bibliotheek; HET vervolg....

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » vr 17 jun 2005 18:44

Elsje schreef: Als de dames dat voor je willen doen en je zet overal een prijsje bij kan er toch niet zoveel misgaan lijkt mij?(je zou ook nog kunnen overwegen om als de dames goed hun best hebben gedaan voor je ze een cadeautje te geven in de vorm van een kralenboekenlegger(die zou ik ook in de kast leggen) of een armband ofzo)En je e-mailadres op papiertjes erbij voor als iemand meer info wil of andere kleur ofzo...
meestal zijn de medewerkers van de bib wel erg oprechte eerlijke dames hoor.(tenminste dat lijkt hier zo :wink: )
Ja ik heb toch besloten het zo aan te gaan pakken. Ga dan nog wel even langs van te voren om alles te bespreken van hoe en wat. Kan niet wachten tot 8 augustus!!!

Groetjes Ellen

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » za 18 jun 2005 10:21

Oh, leuk Ellen!
Heel veel succes!! :D
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

duitemeyer22
Bead Believer
Contacteer:

Re: Sieraden in bibliotheek

Bericht door duitemeyer22 » do 23 jun 2005 10:15

*Ellen* schreef:Hallo meiden,

al een hele tijd probeer ik mijn sieraden te verkopen. Dit lukt aardig via via, maar ik maak meer dan ik verkoop.
Heb ook winkels benaderd, maar die kopen al ergens anders sieraden in of vinden het te duur :? .

Nou mogen mijn sieraden van 8 augustus tot 19 september in de bibliotheek van Barendrecht liggen. Ik hoop hiermee wat te gaan verkopen en meer bekendheid te krijgen.
Ben zeer benieuwd of ik dit er ook daadwerkelijk mee ga bereiken.

Zit nu alleen te twijfelen over de aanpak. Zal ik de mensen mij laten benaderen als ze iets willen kopen. Of met de dames van de bieb afspreken dat zij ze verkopen voor mij?

Hoi Ellen,

Dat doe ik dus ook in Limburg. Heb sinds 9 mei mijn sieraden op de bibliotheek liggen en dat werkt als een trein. Heb al verschillende sieraden uit de vitrines verkocht aan iemand boven uit zuid-Holland die hier op de camping lagen. Ook ruim 10 workshopklanten, sinds die tijd die bijna elke week iets anders maken. Ze kwamen 1 keer en ze vonden het zo leuk, ze zijn sindsdien niet meer weg te slaan en maken bijna elke week iets nieuws.

Dus een aanrader, doen die expo in de bibliotheek, het werkt echt.
oh ja, de mensen van de bibliotheek bellen me als er iemand iets wil kopen, meestal haal ik het er zelf uit en regel het dan verder. Heb voor bij de balie ook visitekaartjes liggen. Ze willen graag dat ik in het najaar ook workshopjes in de bieb bij ga doen. En officieel zijn die expo's hier in de bieb maar voor een maand, maar toen ik het er uit wou gaan halen vroegen ze of ik het er a.u.b. nog even wou laten liggen vanwege de grote belangstelling. Als dat geen compliment is, weet ik het ook niet meer. Succes he!

Groetjes
Barbara :D :D :D

Twijfel of dit laatste wel goed gaat, maar ben bang dat het eerste zorgt voor weerstand waardoor er minder verkocht wordt...

Hebben jullie hier nog handige tips voor?

Groetjes Ellen
Laatst gewijzigd door duitemeyer22 op do 23 jun 2005 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Kralen make me happy!!!

Afbeelding

Angel1980
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Angel1980 » do 23 jun 2005 10:19

maak in iedergeval anders visite kaartjes, die kosten niet zoveel uit zo'n automaat bijvoorbeeld, misschien wel ergens een gratis actie op internet, heb ik al een paar keer gehad. Maar dan kunnen mensen je visitekaartje pakken en hebben ze alle gegevens die ze nodig hebben. Plus dat ze een jaar later nog je kaartje hebben en dus nog meer kunnen bestellen, en anders vergeten ze je misschien en dat zou natuurlijk zonde zijn.

succes en hou ons op de hoogte.

groetjes angelique
Het is beter zaden van het goede in de harten van de levende te strooien, dan bloemen te leggen op de graven van de doden.

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » do 23 jun 2005 10:26

ik zou een fotoboekje leggen waarin je sieraden staan, en dan een kaartje van ik ben er die dag van ...uur tot ...uur en ook een gastenboek leggen. snap je?
creatief saxofonistje ;)

*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » vr 19 aug 2005 18:11

Hoi meiden,

Mijn sieraden liggen sinds zaterdag in de bibliotheek en nu al DRIE kettingen verkocht!!! Hartstikke leuk vind ik het en ben er heel blij mee. Wat wel een beetje jammer is dat de dames van de bieb het te veel werk vinden om mn spullen te verkopen. Moet nu dus zelf bij de mensen langs gaan of met de post... Maar ja, ik zie het wel... hopelijk is het geen drempel voor de mensen om toch nog wat te kopen..

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes El

Sieraden 4 You!
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » vr 19 aug 2005 20:36

Leuk dat het goed gaat Ellen!
Wel jammer dat de dames van de bieb het te veel werk vinden. Als jij er prijskaartjes o.i.d. aan hebt zitten kan ik me niet voorstellen dat het afrekenen veel tijd in beslag neemt maar goed, je mag natuurlijk al blij zijn dat je je sieraden daar te koop aan mag bieden.
Hopelijk verkoop je nog een berg sieraden en krijg je zo wat naamsbekendheid in je omgeving!
Wel een leuk idee trouwens, misschien moet ik ook maar eens een bibliotheek opzoeken!

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » vr 19 aug 2005 22:28

Hé leuk Ellen, binnen een week al 3 sieraden. Wacht maar tot iedereen weer terug is van vakantie en de bieb weer op zoekt, dan gaat het vast storm lopen... :D
Groetjes, Melanie

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » za 20 aug 2005 12:10

Leuk joh! maar helaas is het vaak te veel werk.. mijn sieraden liggen sinds vrijdag ook in de bieb om mijn workshops tijdens de culturele dag (over een maand) te promoten!
Succes met de verkoop en kennelijk is het voor veel mensen al geen drempel.
Liefs
Linda

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » do 25 aug 2005 17:40

Leuk dat je zo al wat verkocht hebt!! :D
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » do 25 aug 2005 17:46

te gek voor je dat je in de bieb mag verkopen :lol: :lol:
hoe heb je dat aangepakt? heb je gewoon contact opgenomen en het gevraagd? en hoe doe je dat met vitrines enzo? regel je die zelf?

ik hoop dat je echt veel verkoopt, en veel naamsbekendheid krijgt. heel veel succes.
Groetjes Marit

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » za 15 okt 2005 22:11

Hoi Ellen,

ik was eventjes benieuwd hoe het gaat met de verkoop in de bieb.
Groetjes, Melanie

*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » zo 16 okt 2005 12:12

Vorige week heb ik mijn sieraden uit de bieb gehaald. Heb in totaal 7 kettingen verkocht en verder veel naamsbekendheid. Dit kwam mede doordat de bieb advertenties in de Schakel (plaatselijke krant) hadden gezet.

Helaas dus niet zo super veel meer verkocht, vergeleken met de eerste week. Denk dus toch dat de drempel te hoog is voor mensen als ze niet direct kunnen afrekenen.

Hopelijk onthouden mensen mijn site en gaat de verkoop wat beter lopen.

Groetjes Ellen

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » zo 16 okt 2005 17:53

Hopelijk onthouden mensen mijn site en gaat de verkoop wat beter lopen.
precies, daar moet je het van hebben. En die 7 mensen die wel een ketting hebben gekocht, lopen ook mooi reclame voor je! :D
Groetjes, Melanie

Gesloten