Groothandel bezoeken

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Liza
Bead Reader
Contacteer:
Groothandel bezoeken

Bericht door Liza » ma 20 sep 2004 10:22

Hallo allemaal,

Klopt het dat je voor het kopen via de groothandel een KVK-inschrijvingsbewijs nodig hebt? Hebben jullie goede adressen van groothandels in de Randstad?
Wie weet wat de kosten van een inschrijving zijn bij KVK?
Groetjes van Liza

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 20 sep 2004 10:33

ja je hebt inderdaad een kvk nodig en behalve dat heb je ook een btw nummer nodig. het is dus niet de moeite waard alleen in te schrijven bij de kvk zodat je bij groothandels kan kopen. het kan niet eens, want als je een btw nummer hebt moet je boekhouding bijhouden, belasting afdragen, etc etc.

verder heb ik, en vast ook andere internetshops, al meerdere keren van klanten gehoord dat we bij sommige artikelen zelfs goedkoper zijn dan de groothandel.

dit forum is verder overigens niet bedoeld om samen in te kopen bij groothandel, om klachten van winkeliers te voorkomen mag er ook niet gesproken worden over wat je bij welke groothandel kan kopen, hoeveel je dan minimaal moet kopen, hoeveel het dan kost, etc. ik zal proberen dit allemaal binnenkort duidelijk toe te voegen aan de regels pagina.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » ma 20 sep 2004 10:51

Voor mij is kopen bij de groothandel helemaal niet interessant, want ik hoef geen 100 stuks van 1 soort kraal bijv. Bovendien mag je bij sommige groothandels niet eens inkopen als je als bedrijf niet een bepaald omzet haalt. En die lat ligt soms heel hoog.
Dus ik zou me niet blindstaren op groothandels, bij internetshops kan je alles prima krijgen.
Kralen make the world go round!

moon34
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door moon34 » ma 20 sep 2004 13:43

Armande schreef:Voor mij is kopen bij de groothandel helemaal niet interessant, want ik hoef geen 100 stuks van 1 soort kraal bijv. Bovendien mag je bij sommige groothandels niet eens inkopen als je als bedrijf niet een bepaald omzet haalt. En die lat ligt soms heel hoog.
Dus ik zou me niet blindstaren op groothandels, bij internetshops kan je alles prima krijgen.
Ben het hier helemaal mee eens. Ik heb het er ooit over gehad hier n.a.v. reclame's maar ben helemaal over dat groothandel gedoe over :wink: . Kijk op je gemak eens alle internetshops door en dan denk ik dat je bijna alles al tegenkomt wat daar te krijgen is.
Groetjes Monique

Liza
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Liza » ma 04 okt 2004 09:51

Bedankt voor jullie reacties, ik ben nog maar een beginner en begrijp nu beter hoe die groothandels werken. Nogmaals dank! Liza

Kweep
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kweep » ma 04 okt 2004 10:18

Nog even twee technische toevoegingen aan het verhaal van Sandra. Als je ondernemer wilt worden voor de BTW dan moet je een inschatting doen voor de Belastingdienst hoeveel omzet je gaat halen. Als dit bedrag te laag is krijg je geen eens een btw-nummer en kun je dus niet inkopen bij de groothandels.

Als het bedrag wel hoog genoeg is betekent het dat je ook gelijk ondernemer bent voor de inkomstenbelasting. Als je er dan geen baan naast hebt moet je je ook nog eens verplicht ziekenfonds gaan verzekeren. Als je dan nu particulier verzekerd bent of via ziekenfonds van je man of vriend kost je dat honderden euro's.

Conclusie: niet aan beginnen als je geen ondernemer wilt worden.
Kweep......

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » vr 08 okt 2004 15:23

mijn moeder heeft een bedrijf met haar baas, die zijn dus met zn tweeen, maar zij heeft wel een perskaart etc, kan ik dan ook naar een groothandel met haar? Of moet je dan echt eigenaar zijn zeg maar???

Groetjes Meggie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 08 okt 2004 15:37

nee, de omschrijving in de kvk moet met kralen / hobby te maken hebben. verder vraag ik me af of je in 1x kilo's kralen of honderden dezelfde slotjes wil kopen. ;)

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » vr 08 okt 2004 15:43

he jammer....:(

Nou kijk die slotjes wel, mijn 2 beste vriendinnen maken ook sieraden en dan kunnen we delen......

Groetjes Meggie

moontje
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door moontje » vr 08 okt 2004 17:06

ach ja het zal ongetwijfeld z'n voors en tegens hebben.......
Afbeelding

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » vr 08 okt 2004 18:01

ja daar heb je gelijk in!

Kweep
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kweep » vr 08 okt 2004 19:14

moontje schreef:ach ja het zal ongetwijfeld z'n voors en tegens hebben.......
net zoiets als man of vrouw zijn.... doe je niks aan :D
Kweep......

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » vr 08 okt 2004 22:45

Kweep schreef: net zoiets als man of vrouw zijn.... doe je niks aan :D
NOU??????? :wink:
Groetjes Ellen.

Kweep
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kweep » vr 08 okt 2004 22:47

Ellen schreef:[

NOU??????? :wink:
ja kan wel......maar voor dat geld kun je heel veel kralen kopen....en dan maakt t niet uit of t bij de goothandel of een internetshop is....hahahahhahaha
Kweep......

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » vr 08 okt 2004 23:04

:lol: :lol: :lol: :lol:

Geef mij de kralen maar :D :lol: :roll: :roll:
Groetjes Ellen.

Gesloten