nieuw sieraden!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
lieke
Bead Reader
Contacteer:
nieuw sieraden!

Bericht door lieke » wo 07 jul 2004 17:24

:lol: hoe kan je het beste een sieradenlijn opstarten? en hoe kan je het beste aan iemand verkopen aan sieraden betreft?
Groetjes lieke
en wil graag wat verkopen en zoek naar sieradenadressen die leuk zijn!

Patty
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Patty » wo 07 jul 2004 17:46

ik weet niet hoe je het beste kunt beginnen, maar bij mijzelf is het begonnen in mijn familie-vrienden-collega kringen. Die zagen wat ik maakte en wat ik droeg en zo kreeg ik wat opdrachten. Doordat zij het verder vertelde (jaja mond op mond reclame) kreeg ik steeds meer opdrachten, werd ik steeds enthousiaster :D en ben ik ook steeds meer gaan maken. Ik heb nu 2 mensen die mijn creaties regelmatig meenemen naar werk en vrienden en zij verkopen het meeste voor mij. Daarnaast heb ik sindskort mijn sieraden op een site staan. Die site moet ik nog verder uitwerken, maar ik wil uiteindelijk ook via die site mijn sieraden gaan verkopen.
Zo ben ik begonnen, maar er zijn hier vast meer mensen die je hun ervaringen kunnen vertellen....

lieke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door lieke » wo 07 jul 2004 21:18

:lol: en zou je me daarin nog wat meer antwoord kunnen geven?
Groetjes lieke

lieke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door lieke » vr 09 jul 2004 11:57

ik zou graag wat informatie daar over willen hebben
Over hoe je een sieradenlijn opstart want heb ik al gedaan maar niemand wil iets van me kopen heel af en toe wel hoe komt dat?
Ik kan je pas over een week weer mailen volgende week weer antwoord geven de 22 dan ben ik pas terug van vakantie!
Groetjes lieke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 09 jul 2004 13:22

De reden waarom mensen niks kopen kan zijn dat de materialen keuze die jij maakt om je sieraden mee te maken niet hun smaak is. HEt kan zijn dat mensen gewoon op dat moment geen centen hebben om uitte geven. Je kan te duur of te goedkoop zijn, En het kan gewoon zijn dat je sieraden er nog niet aan toe zijn om verkocht te worden, en hier bedoel ik mee dat je misschien nog maar een beginner bent en je sieraden er niet netjes uitzien?? en je beter je tijd kan spenderen aan het verbeteren van de technieken die je kent. ipv je in het verkopen van sieraden te storten.

Ik wil niet zeggen dat dat zo is maar het zijn mogelijkheden waarom je je sieraden nietverkoopt!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » vr 09 jul 2004 13:47

Ik verkoop nu na 2 jaar ook aardig wat. In het begin liep het nog niet zo omdat mijn sieraden gewoon toen nog niet zo goed in elkaar zaten en nog niet zo mooi waren (vind ik zelf) als nu. Het ligt er ook aan of de mensen de waarde er van inzien. Ik heb kettingen van rond de 50 euro met swarovski en alles, die wil niemand hebben, maar als het een otazu zou zijn dan staan ze er voor in de rij, bij wijze van.

Je moet gewoon een beetje het goede moment er voor uitkiezen. Eens wat laten zien op verjaardagen, dan zijn er altijd familieleden of vrienden die wel interesse hebben. Ik verkoop ook aardig wat op mijn werk en ik heb thuis voor vrienden en familie ook een keer een party gegeven en hun mochten dan weer iemand meenemen. Daarna waren er nog meer mensen die ook zo'n party bij hun thuis wilden.

Er zijn ook altijd wel braderien en dat soort dingen waar je kunt gaan staan. Als je echt goed wilt verkopen (wat bij mij niet echt de bedoeling is, ik wil het namelijk allemaal graag zelf houden ;-)) moet je niet afwachten tot een ander eens zegt goh wat mooi, kan ik wat kopen. Je moet het eigenlijk uit jezelf al een beetje aanbieden. Dat werkt het beste vind ik.
Groetjes Ilona

lieke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door lieke » vr 09 jul 2004 16:37

Wat ook was ik heb wel een eigen sieradenlijn opgezet maar ik had afbeelding van sayila omdat toen iedereen zat te zeuren van sieradenpagina om me foto,s en toen dacht ik maak net ongeveer het zelfde maar toen zeiden ze tegen dat niet mog en toen zeiden dat ik relamce maakt voor iedereen ik deei vroeger wel eens relamce maakte op een andere site ik wist toen niet echt dat ik verkeerde bezig was maar dat zie ik nu wel wat in maar kan je misschien wat tips geven ? misschien ben ik er nog niet aan toe dat weet ik niet ik ga avond op vakantie dus ik weet niet of ik je dan kan nog mailen en anders wat het pas over 12 dagen ongeveer
Groetjes lieke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 09 jul 2004 17:23

Ik ken de geschiedenis van het andere forum. En ik denk zelf dat je er nog niet aan toe ben om je te richten op het verkopen maar dat is mijn mening.

Iedereen wil tegenwoordig maar gelijk centen verdienen met sieraden maken maar de meeste vergeten dat je dit bent begonnen als een hobby en zodra je van je hobby je werk moet gaan maken gaat de LOL er merendeels wel vanaf want je hebt dan wel dat je ieder seizoen minstends een nieuwe collectie in elkaar moet hebben gezet, dus je moet alle modetrends op de voet volgen zodra je gaat denken ohhh dan kijk ikwel wat die meiden op het kralen.com forum neerzetten voor foto's dan ben je al veel te laat want 7 van de 10 haalt hun inspiratie uit boekjes of bij andere grote sieraden makers als Dolce Luna, Otazu, Eggplant etc vandaan. En ben je alweer te laat met je eigen nieuwe lijn. Je moet zorgen dat je boven op de nieuwe onderdelen zit die er bij een groothandel binnen komen en dan bedoel ik niet bij de pipoos de nieuwste blauwe zakjes met hangers kopen ;)

Maar zoals ik al zei Lieke misschien moet je je eerst concentreren op het sieraden in elkaar zetten en ontwerpen voordat je je stort op een eigen sieraden lijn. En probeer gewoon je kettingen bij vrienden en familie te verkopen als eerste en als dat echt storm loop kan je altijd verder gaan kijken naar mogelijkheden in winkels om daar je sieraden te gaan verkopen of op markten en braderies.

En ik zou trouwens ook wel eens jou sieraden willen zien, en dan bedoel ik niet de sieraden zoals jij ze ook ongeveer maak maar degene die jij echt zelf heb gemaakt.

In ieder geval een hele fijne vakantie.

groetjes Ria

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » vr 09 jul 2004 17:40

Ik vind mijn hobby door het verkopen juist leuker. Doordat ik afentoe eens wat verkoop heb ik weer geld om nieuwe dingen te kopen en alleen van mijn salaris lukt dat toch niet zo snel als nu. En ik verkoop echt geen honderden kettingen, het gaat inderdaad meer om de hobby, het maken van een mooie ketting waar je trots op kunt zijn. Maar ik vind verkopen toch wel een leuke bijkomstigheid!
Groetjes Ilona

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 09 jul 2004 17:59

Ja dat is ook leuk en op die manier blijft het ook leuk niet als je elke keer een hele lijn neer moet zetten :) op die manier bedoel ik het.

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 09 jul 2004 18:51

ipv dit verplaatsen naar 'overig' kan ik het eindelijk verplaatsen naar een topic waarbij het past: sieraden verkopen. ;)

Marlies/Hex-sieraden
Bead Interested
Contacteer:

sieradenparty`s

Bericht door Marlies/Hex-sieraden » zo 22 aug 2004 18:34

Wat ook een idee is is een sieradenparty, het zit net zo inelkaar als een tupperwareparty en er komen mensen die wel geintereseerd zijn in sieraden en ook wel wat geld willen uitgeven.
Ik ben begonnen bij een bekende en via, via bij ook anderen.
Hex

Gesloten