'werkloon'

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 18 jul 2004 11:55

Hey SayaGadis

Heb je nu ook dingen op marktplaats staan? en zoja hoe kan ik ze vinden ik ben wel benieuwd!! (en je hoeft niet bang te zijn dat ik je ontwerp pik ;-) want ik ben zelf niet van de plaksteentjes ed.. alleen van de hele goedkope kettingen ;-))

Groetjes!

SayaGadis
Bead Believer

Bericht door SayaGadis » zo 18 jul 2004 16:01

Hoi,

Er staan nog wel wat colliers van mij op marktplaats ja. Zoek maar eens op 'Saya Jewelz'.

Groetjes Karin

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 18 jul 2004 16:31

Hartstikke goed hee!
Je hebt me aangespoord om het toch maar weer eens te proberen. Dat was zeker niet de bedoeling? HAHA Maar ik heb vooralsnog alleen mijn gouden oorbellen erop gegooid.
Kralen make the world go round!

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » za 14 aug 2004 23:08

Ik reken nooit zoveel voor mijn kettingen, gewoon omdat het voor mij een hobby is. Ik vind het leuk om er iets aan over te houden, maar de inkoopprijs verdubbelen doe ik zeker niet. Zou ook niet kunnen omdat ik dure kralen zoals swarovski ook heel leuk vind.

Meestal reken ik uit wat het ongeveer gekost heeft en dat rond ik dan 1 of 2 euro af naar boven, soms meer als de prijs meevalt en de ketting er duur uit ziet :wink: Ik geef familie dan ook meestal geen korting omdat er bijna geen korting te geven valt, maar dat snappen ze zelf ook wel. Weggeven aan familie doe ik weer wel, dat is best dom....haha.

En ik sta ook weleens op marktplaats, vind het alleen zo irritant als je zegt bieden vanaf 20 euro, ze 5 euro gaan bieden. Dan hoeft het van mij al niet meer. Maar ik heb zeker toch wel bijna 10 kettingen via marktplaats verkocht, toch lekker meegenomen.
Groetjes Ilona

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » za 14 aug 2004 23:09

O dit is al een heel oud onderwerp, lekker handig van mij :roll:
Groetjes Ilona

piep
Bead Discoverer

Bericht door piep » zo 15 aug 2004 08:32

Nou dat geeft niet hoor, dit onderwerp blijft actueel denk ik. Iedereen die gaat beginnen met verkopen heeft iets aan dit onderwerp.

En verder was het wel handig dat ik nu zie dat er naar een foto van mijn oorbellen was gevraagd, dat was me eerder geheel ontgaan.

Ik zal mijn best eens doen en kijken of het vandaag gaat lukken. Ik heb namelijk net een paar in oranje/padparadscha af.

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » zo 15 aug 2004 11:50

Ik ben ook erg benieuwd naar die oorbellen en meer van je werk, piep!!
Ik hoop dat je het snel laat zien...
groetjes dorith
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Rianne
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Rianne » ma 30 aug 2004 10:11

Hallo allemaal,

Ik was in het begin ook bang om te veel te vragen, waardoor je juist te goedkoop bent. Op zich vond ik dat niet erg, omdat het mijn eerste sieraden waren en dan wil je bepaalde dingen uitproberen, zonder dat het nu echt is voor jezelf om te dragen. Inmiddels ben ik die kettingen allemaal kwijt en dan gaan de prijzen wel omhoog, want nu kwam ik net boven de materiaalkosten uit en dan ga ik zeker het maakloon meetellen.
Houden jullie bij wat je voor bepaalde kralen hebt betaald?

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » ma 30 aug 2004 17:47

Rianne, ik keek even op je site maar je bent wel heel erg goedkoop hoor, hier kan je het toch amper voor maken. Ik snap zeker wel dat je omhoog gaat met je prijs. Ik hou overigens vaak wel bij wat de kralen mij gekost hebben!

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » ma 30 aug 2004 18:51

ik ben het met sharon eens, daar kun je het toch niet voor maken en ik denk ook dat veel mensen je zo goedkoop vinden dat je dus niet uniek bent..... want je kan niet uniek en goedkoop zijn :? :roll:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Sarah
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sarah » zo 12 sep 2004 15:30

Ik heb ook net een site gemaakt en wil ook wat gaan proberen te verkopen (eerste bestelling meteen binnen!). Ik vind het bepalen van de verkoopprijs ook erg lastig. Ik wil gaan proberen een beetje standaardprijzen te hanterenvoor bepaalde technieken, tenzij de gebruikte materialen ineens veel duudrer uitvallen dan gemiddeld. Dus een gehaakte ketting met voordelige kralen voor 10 euro ofzo... Geketteld kost me veel meer tijd dan haken, dus ik dacht 15-20 euro?

Hoe dan ook, ik ben er nog niet uit wat ik precies ga doen...

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 12 sep 2004 15:49

Ik zou gewoon per sieraad de prijs bepalen, dat doe ik tenminste wel. Kralen kunnen zo verschillend van prijs zijn, zelfs al lijken ze op elkaar. Vergeet ook niet de standaard materialen mee te rekenen. Ik reken zo'n 2 euro basisprijs voor een standaard geregen ketting: draad, slotje, kalotjes, verlengkettinkje en knijpkraaltjes. Kettelstiften komen ook vrij duur uit, daar verkeek ik me eerst op.
Kralen make the world go round!

Sarah
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sarah » zo 26 sep 2004 10:06

Willen jullie eens op mijn site kijken en me laten weten wat je zo op het eerste gezicht van de prijzen vindt?

Ik ben heel benieuwd...

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » zo 26 sep 2004 11:03

Tja voor zover ik er over kan oordelen lijken de prijzen mij best redelijk. Ik kan er niet zo goed over oordelen omdat ik niet weet wat de materialen jouw gekost hebben.

Sarah
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sarah » zo 26 sep 2004 11:07

Het komt er grofweg op neer dat ik 5.00 tot 10.00 euro optel bij de materiaalkosten en het dan afrond.

Gesloten