Kleine bedankjes...

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Zina
Bead Intelligent
Contacteer:
Re: Kleine bedankjes...

Bericht door Zina » vr 02 dec 2011 10:05

Ja die oorbellen heb ik geprobeerd, maar dat wil niet echt verkopen.
Zelfs voor kinderen niet :?: :shock:

Ow dat is wel goedkoop :oops: Een engeltje kost me 0,60 cent om te maken. Dus dan houd ik er 3 keer niks aan over.

Ik doe er los mobielstraps, sleutelhangers en kettingen bij. Dan kunnen mensen zelf kiezen wat ze willen.
Altijd aan het kralen...

Algante
Moderator

Bericht door Algante » vr 02 dec 2011 10:13

Zina schreef:Ja die oorbellen heb ik geprobeerd, maar dat wil niet echt verkopen.
Zelfs voor kinderen niet :?: :shock: .
Ik ook :shock:
Zina schreef:Ow dat is wel goedkoop :oops: Een engeltje kost me 0,60 cent om te maken. Dus dan houd ik er 3 keer niks aan over.
:oops: Ik was uitgegaan van die € 0,26. Toch duurder uitgevallen, zeker (ook) door de strasskroon en het slotje?
Zina schreef:Ik doe er los mobielstraps, sleutelhangers en kettingen bij. Dan kunnen mensen zelf kiezen wat ze willen.
Klinkt goed! Ik ga straks even naar de (Haagse) Markt, ben benieuwd of er al veel Kersterigs ligt.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

meikje
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door meikje » vr 02 dec 2011 14:19

Ik vraag zelf voor de engeltjes 3.25 euro en dat loopt erg goed. Ik heb ze wel iets anders dan jij geen strass rondellen

Afbeelding

Vicky P
Bead Lover

Bericht door Vicky P » vr 02 dec 2011 18:41

bij een kostprijs van 60 cent moet je bedenken wat je er aan wilt verdienen..je doet er ook zag ik een sleutelhanger of mobielstrap bij..hmmm...ik zou zelf aan prijs denken van rond 2,50 tot 2,95
zonder dat, dus alleen het engeltje als hanger, zou ik minder vragen...eerder 1,95

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » vr 02 dec 2011 21:02

Ik doe het denk ik zo;
engeltje 1,50
engeltje met mobielstrap 1,75
engeltje met sleutelhanger 2,-
engeltje met korte ketting 5,-
engeltje met langer ketting 6,-

Is dat een beetje redelijk?
Altijd aan het kralen...

Vicky P
Bead Lover

Bericht door Vicky P » za 03 dec 2011 05:07

dat vind ik toch wel heel schappelijke prijzen...als jet het niet verkoopt om de prijs dan weet ik het niet meer....dan moeten mensen maar wat in de winkel kopen waarbij ik me afvraag of ze dan niet duurder uit zijn.

Algante
Moderator

Bericht door Algante » za 03 dec 2011 09:32

Vicky P schreef:dat vind ik toch wel heel schappelijke prijzen...
Helemaal mee eens. Ik zei het al eerder, ik kan heeel slecht prijsbepalen, zit nog een beetje in 100% x de inkoop en dan 10% er af, maar dat is mss beter geschikt voor in- en doorverkoop, niet voor zelfgemaakt moois. En dan nog vind ik het moeilijk. Ik denk altijd: "Wat zou ik er zelf voor over hebben?". Ben ook rommel-, vlooien- en (Haagse) markten gewend, dat is een hele aparte wereld. Maar ik denk dat Kerstmarkten daar ook onder vallen.

Ik heb één keertje op de Vlaggetjesdagmarkt in Scheveningen gestaan en ze waren dol op me. Had ook heel schappelijke prijsjes, waarschijnlijk zelfs té schappelijk :D
Maar wel een heel leuke dag gehad.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » za 03 dec 2011 15:17

Ja ik houd wel van schappelijke prijsjes :D

Ik bereken het altijd een beetje zo;
Wat zou ik er zelf voor over hebben?
Wat kost het in de winkel? En daar ga ik dan net onder zitten.
Wat is mijn inkoop? Nou vind ik dat erg moeilijk, want sommig materiaal heb ik in een partij gekocht voor een prikkie, dus wat moet je er dan voor vragen? Ik ga meestal iets onder de nieuwprijs zitten.
Komen de prijs en hoe het eruit ziet overeen? En dan ook rekening houdend met wat de mensen vooral niet zien! Zo zegt Swarovski de meeste mensen niks. Ze zijn nog net kundig genoeg om zoetwaterparel van nep te onderscheiden, maar ik kom maar weinig mensen tegen die echt weten waar het van gemaakt is. Zo heb ik laatst een ketting gemaakt met onder meer witte koraalkralen. Als je dat er niet bij zet, zien de mensen het echt niet. En dan kunnen mensen wel eens denken dat je duur bent.

Soms maak ik een (vind ik zelf dan) supermooie ketting. Daar kan ik wel 15,- euro voor vragen. Terwijl mijn inkoop dan maar 5 euro is. Maar soms heb ik ook een ketting waar 8 euro materiaal in zit, daar vraag ik dan ook 15,- voor. Omdat ik dan van te voren inschat wat de mensen zien.

Ik houd vaak mijn prijzen wat gelijk en in verhouding, dan hebben mensen sneller het gevoel dat ze een koopje hebben.

En het belangrijskte voor mij, ik moet mijn hobby betaalbaar houden. Ik zal er uiteindelijk nooit winst op gaan maken, want mijn inkoop is zo hoog in vergeleken met de 'winst'. Maar dat is ook niet mijn doel. Dus ik ben blij als ik mijn geld weer terug heb en dan koop ik er net zo hard weer materiaal voor in haha.

Ik heb echt enorm veel zin in de aanstaande markt! We gaan verkleed in Dickensstijl!!! :-DD Vet cool! Dat heb ik al heel lang willen doen :D Ik beloof foto's van de markt te plaatsen als we er geweest zijn :wink:
Altijd aan het kralen...

Gesloten