online verkopen en bankrekening.

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
emma1
Bead Starter
online verkopen en bankrekening.

Bericht door emma1 » zo 28 aug 2011 13:53

hoi,
ik heb een vraag over bankrekeningen.
op veel sites om zelfgemaakte sieraden te verkopen, vragen ze daar een kleine bijdrage voor. en dan moet je veelal je bankrekeningnummer geven of creditcards gegevens.

doen jullie dan met je eigen (prive) rekeningnummer? want ergens vind ik het onveilig (voor mijn gevoel) om op verschillende internetsites als ETSY`s en TWINKELSTYLE etc. om daar je bankrekeningnummer rond te laten slingeren.

openen jullie daarvoor een extra rekening ? ik verkoop namelijk gewoon heel weinig, dus een zakelijke rekening vind ik te duur worden.

maar als je een betaalrekening opent, kan je dan elk willekeurige bank daarvoor uitkiezen, die dus ook Molly, IDEAl, PAYPAL etc. ondersteunt?

ik heb eens met mijn eigen bank het daarover gevraagd, die begonnen moeilijk te doen, en moest eigenlijk dan een (dure) zakelijke rekening daarvoor openen.

hoe doen jullie dat? ( beetje blonde vraag misschien?) :oops:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: online verkopen en bankrekening.

Bericht door Sandra » zo 28 aug 2011 13:57

De bank zal inderdaad niet willen dat je 'n particuliere gebruik voor zakelijke doeleinden. Als het goed gaat lopen waardoor je eigen bedrijf moet starten moet je beter 'n aparte nemen voor je boekhouding, maar ik begrijp dat het nu nog niet zo ver is. Ik zou me niet veel zorgen maken als je je rekeningnummer door moet geven aan bv etsy. Het lijkt mij dat ze het goed beveiligd hebben en mocht het toch misbruikt worden kun je de incasso laten storneren door je bank.

Gesloten