sta voor een vraagje voor een party

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Fanny
Bead Fan
Contacteer:
sta voor een vraagje voor een party

Bericht door Fanny » wo 14 feb 2007 16:49

Hallo

Ik heb nu sinds een heel goed jaar de kralenkoorts gekregen en via en zeer goede vriendin (die me ook vooral steunde) een eerste party gehouden in mei. Na een maand mocht ik terug want andere vriendinnen kwamen het te weten en vonden de datum jammer. Ik heb reeds enkele party's gehouden, 4 via haar dus en 1 in een bejaarentehuis. Nu die dame's die het organiseren hebben nooit gevraagd of zij er iets voor kregen, kado,...zoals bij een tupperware dus. Zij deden het om mij een plezier te doen en omdat ze het zelf mooi vonden.
Nu een schoonzus van 1 van die dame's mailt me juist of ik, wanneer ik eventueel bij haar zou komen, iets extra's geef aan haar. Nu op zich vind ik de vraag niet erg maar...wat doen jullie eigenlijk? Nu dat zijn geen arme dame's in december heb ik op 1 party 750€ verkocht! Als ik nu 10% zeg van mijn totale verkoop amaaj!!!!! Dan kan ze ook al gerust gaan shoppen natuurlijk!!!!
Wat doen jullie???? Geven jullie een ketting gratis of.....

Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

Joska
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Joska » wo 14 feb 2007 17:14

Hai hai,

ehhh je doet alleen de verkoop van je sieraden he? je maakt er geen workshop van of wel?
Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen!

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 14 feb 2007 17:37

Je kunt zeggen net als een tupperware party tussen 100-300 euro kun je uitzoeken voor 10 euro
Tussen 300-500 voor 20 euro
Etc
Maar je kunt ook een bedrag vaststellen ongeacht het aantal verkopen
Ook kun je zeggen dat als er iemand bijvoorbeeld een afspraak maakt voor een sieradenparty op deze sieradenparty dat je dan een armband cadeau geeft
het ligt helemaal aan je zelf
Ik doe meestal voor 10 procent van de omzet maar 5% is soms ook al genoeg.
Als 10% van 750 euro er niet uitkan moet je toch echt je prijzen gaan verhogen
Veel succes ermee

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » wo 14 feb 2007 17:46

of gewoon 50% korting geven op een ketting of armband??

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 15 feb 2007 09:16

Of ze mag iets gratis uitzoeken, afhankelijk van hoeveel je hebt verkocht?

Dus bijvoorbeeld:

Tot 50 euro----------> een sleutelhanger/tashangers
50 tot 100 euro------> een armband
100 tot 200 euro-----> een eenvoudige ketting
meer dan 200 euro--> een duurdere ketting

Zoiets?
~Audrey~

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 15 feb 2007 15:06

Vind de hier aangedragen voorbeelden al erg handig, omdat het meteen een grens aangeeft. Misschien is een kadobon voor een vaststaand bedrag ook een idee, mocht iemand niets met sleutelhangers of mobiele telefoonhangers hebben of zo :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Fanny
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Fanny » vr 16 feb 2007 09:18

Bedankt allemaal))))
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb al verschillende ideetjes.
Het is wel leuke dat je iets doet voor hen en zo heb je misschien ook mooie reclame om bij iemand anders te gaan)))

Fanny

LadyBird
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door LadyBird » vr 16 feb 2007 09:28

Wat denk je van het volgende: Geef de gastvrouw een sieraad (dat ze zelf kan uitzoeken) met een waarde van 10% van het bedrag dat er bij jou besteed is.
Makkelijk voor jou èn het is ook in háár belang... dat de gasten zoveel mogelijk aankopen doen!

Zeg er bij dat ze een sieraad kan uitkiezen tot maximaal het bedrag van die 10% over de verkoop. Anders zoekt ze iets uit dat nèt wat duurder is, en voel jij je misschien 'moreel verplicht' om haar dat wat duurdere sieraad tòch te geven.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Re: sta voor een vraagje voor een party

Bericht door Mar-JoYa » vr 16 feb 2007 16:17

LadyBird schreef: Geef de gastvrouw een sieraad (dat ze zelf kan uitzoeken) met een waarde van 10% van het bedrag dat er bij jou besteed is.
Die 10% dat was juist het probleem toch in haar berichtje :?:

Fanny schreef:Nu dat zijn geen arme dame's in december heb ik op 1 party 750€ verkocht! Als ik nu 10% zeg van mijn totale verkoop amaaj!!!!! Dan kan ze ook al gerust gaan shoppen natuurlijk!!!!
Fanny
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

LadyBird
Bead Fan
Contacteer:

Re: sta voor een vraagje voor een party

Bericht door LadyBird » vr 16 feb 2007 18:35

Mar-JoYa schreef:
LadyBird schreef: Geef de gastvrouw een sieraad (dat ze zelf kan uitzoeken) met een waarde van 10% van het bedrag dat er bij jou besteed is.
Die 10% dat was juist het probleem toch in haar berichtje :?:

Fanny schreef:Nu dat zijn geen arme dame's in december heb ik op 1 party 750€ verkocht! Als ik nu 10% zeg van mijn totale verkoop amaaj!!!!! Dan kan ze ook al gerust gaan shoppen natuurlijk!!!!
Fanny
Nou, het maakt wel degelijk 'n aardig verschil of je 10% van de omzet aan de gastvrouw "schenkt" of haar een sieraad ter waarde van 10% van de omzet laat uitzoeken!

Want stel: Je hebt een omzet van € 300,- en je geeft de gastvrouw de gastvrouw daar 10% van, dat kost je dan 30,- netto.
Geef je haar een sieraad ter waarde van € 30,- van ben je alleen maar de inkooppprijs van het sieraad kwijt, dat zal misschien (ongeveer) € 17,- zijn, dus heb je een besparing van: € 13,-

Uiteindelijk heb je in dat geval aan de gastvrouw maar nèt iets meer dan 5 1/2% van de omzet gegeven.
Laatst gewijzigd door LadyBird op za 17 feb 2007 01:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » vr 16 feb 2007 19:02

Daar is over nagedacht! :shock: :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

LadyBird
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door LadyBird » za 17 feb 2007 01:50

Mieke schreef:Daar is over nagedacht! :shock: :D
Inderdaad, niet verder vertellen hoor...Afbeelding

kralie
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralie » za 17 feb 2007 10:10

uuhm, bij die party waarbij je voor 750 euro hebt verkocht, hoeveel mensen waren daar dan wel neit?
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Fanny
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Fanny » za 17 feb 2007 12:58

kralie schreef:uuhm, bij die party waarbij je voor 750 euro hebt verkocht, hoeveel mensen waren daar dan wel neit?
Ze waren dacht ik met 16 dame's.
Maar denk dat ik het ga doen hoe Ladybird het zegt. Normaal gezien ga ik naar een avondje en ik tel pas ht geld thusi. Ik doe dit want ik vond dat raar om het bij hen te doen. Zij deden het om mij een plezier te doen en wilden geen % hebben vann mijn verkoop. Vandaar dat ik het toen zo deed.
Maar als ik het al op een papiertje schrijf wat ik heb ontvangen kan ik wel zien wat en hoe he))))
Allee ik schreef het ooka ltijd op ze maar ik maakte geen rekening van wat ik in mijn doos had. Wel het wisselgeld maar niet wat ik ontving.

Fanny

Gesloten