Belasting; tochj oppassen!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
CarinP
Bead Anonymous
Contacteer:
Belasting; tochj oppassen!

Bericht door CarinP » ma 19 jun 2006 10:17

Ik weet niet hoe dat bedrag van 2000,-- euro ontstaan is maar volgens mij is het toch echt minder nl. ca. 1000 euro. Kan die 2000 uit de gulden tijd komen? Je bent dan niet BTW plichtig en daarvan moet je een schriftelijke verklaring hebben van de Belastingdienst. Die kun je makkelijk aanvragen en/of downloaden.
Je moet wel een goede administratie bijhouden dus bonnetje van inkopen en facturen/bonnen van de verkoop. Bedenk wel dat als je geen copiefacturen kunt overleggen van je verkopen, de Belastingdienst uitgaat van geschatte (lees hoge) bedragen.
Ze maken het wel makkelijker bij de Belasting maar ze zijn niet gek. Er wordt zeer actief gespeurd op allerlei sites (zoals Marktplaats) naar hobbisten die verkopen.

Kralenimpressie
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » ma 19 jun 2006 13:08

Dat is de belasting over je omzet, dat komt neer op ongeveer 7000 euro omzet ofzo, staan meer topics over.

kraal-kaatje
Bead Reader

Bonnetjes?

Bericht door kraal-kaatje » ma 19 jun 2006 18:25

Hmm,
ik krijg nooit bonnetjes van mijn aankopen...

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Re: Bonnetjes?

Bericht door Angelaa » ma 19 jun 2006 18:53

kraal-kaatje schreef:Hmm,
ik krijg nooit bonnetjes van mijn aankopen...
als je iets besteld op internet, krijg je dan nooit een factuur bij je bestelling, ik wel hoor.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

samira
Bead Fanatic

Bericht door samira » ma 19 jun 2006 19:21

Omdat er momenteel een ander topic over de belasting aktief is http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; en dit topic daar min of meer een reactie op lijkt te zijn ... sluit ik deze ... om te vermijden dat we verschillende topics over eenzelfde onderwerp hebben lopen! :wink:
Groetjes Wendy

Gesloten