sieraden maken-een aflopende zaak?
Het is nu misschien wel even een mindere periode qua sieraden maar het kan zijn dat die rage er in de zomer ofzo terug is hé!
Ik zit nu zelf ook al enkele maanden dat ik gewoonweg geen zin meer heb om juwelen te maken maar die zin is stilaan aan het terugkomen.
Je doet het toch gewoon voor je plezier en je maakt wat je zelf mooi en aangenaam vindt om te dragen..
Ik zit nu zelf ook al enkele maanden dat ik gewoonweg geen zin meer heb om juwelen te maken maar die zin is stilaan aan het terugkomen.
Je doet het toch gewoon voor je plezier en je maakt wat je zelf mooi en aangenaam vindt om te dragen..
Ik weet wel dat ik vanaf dat ik me kan herinneren altijd met kraaltjes aan het prutsen geweest ben (ben nu nog maar 28, dus dat valt wel mee). Ik gaf ook mijn zakgeld uit aan alles wat met kralen te maken had. Ik weet wel dat er vroeger dus alleen maar rocailles te krijgen waren en verder eigenlijk bitter weinig (ook veel pailletten in blaadjesvorm enzo). Momenteel is voor mijn gevoel sieraden maken een absolute hype (al een paar jaar). Ik hoop gewoon dat de webshops zullen blijven, ook al zal niet meer iedereen met kralen bezig zijn 
Zelf maken is sowieso leuker dan kopen.

Zelf maken is sowieso leuker dan kopen.

Groetjes en kraalplezier van Mieke
- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Ik heb zelf ook de indruk dat de 'hype' over is, op de trein bv zie ik veel minder mensen met zelfgemaakte ringen aan. En mijn collega die in Wallonië woont zegt dat in haar omgeving al twee kralenwinkeltjes gesloten zijn.
Anderzijds: als het elfenatelier een derde filiaal kan openen is dat toch een teken dat er aan belangstelling geen gebrek is he?!
En ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet echt veel meer gemaakt heb, maar mijn kralenvoorraad wegdoen? Nooit! Ik wacht gewoon tot ik terug meer zin krijg.
Anderzijds: als het elfenatelier een derde filiaal kan openen is dat toch een teken dat er aan belangstelling geen gebrek is he?!
En ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet echt veel meer gemaakt heb, maar mijn kralenvoorraad wegdoen? Nooit! Ik wacht gewoon tot ik terug meer zin krijg.
tja, ik blijf het leuk vinden om zelf sieraden te maken. en daar gaat het toch om? tegelijkertijd denk ik dat de hype over z'n piek heen is. toen ik zelf een jaar of drie vier geleden begon vond iedereen het nog leuk en bijzonder. maar het afgelopen jaar leek het wel of ineens iedereen zelf sieraden aan het maken was en party's aan het geven was. bovendien is mijn ervaring dat het iid lastig is om leuke sieraden te verkopen terwijl er ergens anders, h&m ofzo, ze voor de helft zijn. mensen kijken toch echt naar hun portemonnee. zeker toen die lange kettingen in kwamen. ik dacht leuk, ga ik ook eens maken! binnen no time waren ze bij ons op de markt 5 euro, en soms zelf 3 euro. daar is niet tegen op te boksen. maar als je zelf en de sieradenbranche vernieuwend blijft, dan loopt het denk niet spaak. want zeg nou zelf, wat er in de winkels hangt wordt afgekekenvan ons kralenmiepen hoor! zij bereiken er alleen meer en sneller mensen mee.
Groetjes
-
- Bead Professional
- Contacteer:
-
- Bead Professional
- Contacteer:
Ik denk dat het eigen sieraden maken helemaal hoort bij deze tijd omdat je iets unieks maakt voor jezelf. Dat vinden mensen leuk want voor de voordeligheid hoef je het tegenwoordig niet te doen, dat doen de chinezen wel voor je.
Daarom kiezen mensen voor een workshop enzo. Ook als je handgemaakte sieraden aanbiedt, telt dat mee. Het is feitelijk heel simpel: iemand vindt het mooi of vindt het niet mooi en als het binnen een budget past, dan kopen de meeste vrouwen vrij gemakkelijk een sieraad.
Als je iets mooi in goede kwaliteit aanbiedt, dan heb je de meeste kansen.
Degenen die niet goed genoeg of bijzonder genoeg zijn, die vallen vanzelf weg. Heel verstandig om dan ineens de boel te verkopen, dan vang je er nog wat voor.

Als je iets mooi in goede kwaliteit aanbiedt, dan heb je de meeste kansen.
Degenen die niet goed genoeg of bijzonder genoeg zijn, die vallen vanzelf weg. Heel verstandig om dan ineens de boel te verkopen, dan vang je er nog wat voor.
Zal wel meevallen... de hobbywinkel bij ons in het dorp breidt alleen nog maar steeds uit met materialen om zelf sieraden te makenGuzzi schreef:Ik hoop niet dat het een aflopende zaak is om je eigen sieraden te maken. Ben nl. pas begonnen (sinds afgelopen vrijdag).

Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
ik hoop ook echt dat het geen aflopende zaak is hoor
ik beleef er ook heel veel plezier aan.
in utrecht zag ik pas ook nog een winkel verdwijnen. waar ie heen is gegaan weet ik niet, ik gok failliet.
maar als je de prijzen van de kralen in de winkels vergelijkt met de prijzen op internet, dan vragen ze er in de winkels schandalig veel voor. het is natuurlijk begrijpelijk omdat ze ook hun huur moeten betalen, maar aan de ene kant snap ik best dat ze minder omzet draaien omdat ze alles zo duur maken. al is het natuurlijk veel leuker om het in de winkel uit te zoeken.
maar toch blijf ik het veel leuker vinden om eigen originele dingen te hebben en geen dingen waar half nederland al mee loopt, want dan hoef ik het niet meer
dan betaal ik er ook liever iets meer voor hoor!

in utrecht zag ik pas ook nog een winkel verdwijnen. waar ie heen is gegaan weet ik niet, ik gok failliet.
maar als je de prijzen van de kralen in de winkels vergelijkt met de prijzen op internet, dan vragen ze er in de winkels schandalig veel voor. het is natuurlijk begrijpelijk omdat ze ook hun huur moeten betalen, maar aan de ene kant snap ik best dat ze minder omzet draaien omdat ze alles zo duur maken. al is het natuurlijk veel leuker om het in de winkel uit te zoeken.
maar toch blijf ik het veel leuker vinden om eigen originele dingen te hebben en geen dingen waar half nederland al mee loopt, want dan hoef ik het niet meer