Hoe zit dat nou?
Als je een patroon koopt of een boekje met patronen, en je maakt daar iets uit na, mag je het dan nog wel verkopen?
Je kunt natuurlijk niet zo maar iemands creatie kopiëren als die daar geen toestemming voor gegeven heeft. Maar als je de patronen te koop aanbied, mag het wel of zie ik dat nou verkeerd?
Ik ben wat in verwarring want ik heb hier thuis boekjes en in die ene staat bijv. dat de modellen niet gebruikt mogen worden voor commercieel gebruik. Waarvoor is het boekje dan nog, alleen om te kijken?
Je kunt natuurlijk niet zo maar iemands creatie kopiëren als die daar geen toestemming voor gegeven heeft. Maar als je de patronen te koop aanbied, mag het wel of zie ik dat nou verkeerd?
Ik ben wat in verwarring want ik heb hier thuis boekjes en in die ene staat bijv. dat de modellen niet gebruikt mogen worden voor commercieel gebruik. Waarvoor is het boekje dan nog, alleen om te kijken?
Groetjes, Melanie
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Ja kado geven is een optie 
Maareh om niet lullig te doen tegen de auteurs van die boekjes maar die halen ook gewoon hier en daar hun inspiratie weg! en doen net of ze het wiel hebben uitgevonden

Maareh om niet lullig te doen tegen de auteurs van die boekjes maar die halen ook gewoon hier en daar hun inspiratie weg! en doen net of ze het wiel hebben uitgevonden

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
-
- Bead Dreamer
- Contacteer:
-
- Bead Brilliant
- Contacteer:
En als je het uitbrengt als boek, dan is het toch logisch dat heel veel anderen het gaan maken. Daar is het toch een patronenboek voor
Commercieel gebruik vind ik het pas als je er heel veel dezelfde maakt en dat verkoopt met vette winst
Maar patronen uit een boekje los verkopen vind ik wel weer wat raar

Maar patronen uit een boekje los verkopen vind ik wel weer wat raar

Kralenkip....
Nee ik bedoel ook niet het verkopen van de patronen, maar de sieraden die je er mee hebt gemaakt.sanny schreef:De patronen mag je niet te koop aanbieden, want die heb je niet zelf gemaakt. Daar is auteursrecht op. Maar de kettingen zelf mag je wel verkopen, want je gaat natuurlijk niet vertellen dat het uit dit of dat boekje komt

Groetjes, Melanie
Re: Hoe zit dat nou?
Zoiets staat ook op mijn patronenMelanie schreef:

Dus het is ook niet bedoeld voor mensen die webshops geven, daar geld mee verdienen en mijn patroon/idee gaan zitten uitwerken

Maar als jij als particulier een ketting hebt gemaakt van mijn ontwerp en die verkoop jij 1 of 2 keer, dan is dat geen punt hoor.
Maar het is gewoon een soort waarschuwing/veiligheidje die ik heb ingebouwd om die slimme zakenmensen niet op verkeerde ideeën te brengen..... ik heb nameljk al eens eerder mijn neus gestoten en heb daar veel van geleerd

Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!