zakelijke rekening??

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:
zakelijke rekening??

Bericht door Jolanda van soest » vr 03 feb 2006 19:58

pff zit met een vraag en miss dat jullie hem wel kunnen beantwoorden :wink: .
Omdat ik nu dus ingeschreven sta bij de kvk wil ik ook een aparte rekening hebben. Nu is mijn vraag: zou ik gewoon een aparte priverekening kunnen openen of moet ik een echte zakelijke rekening openen ( met alle kosten vandien...) Ben nl bij de bank geweest vandaag en die zeggen -natuurlijk- : zakelijke rekening openen want dat moet van de belastingdienst ( heb op de site gekeken maar ik kon het echt niet vinden :evil: )
MAAR....dat kost ongeveer 20 euro per maand en dan alle transacties, die kosten ook zo'n 6 cent per stuk.... Als ik nu een groot bedrijf ben, maar ik doe 1 tot 2 workshops of party's in de week.
Kunnen jullie me raad geven ?????????????????????????????(mag ook via pb als je dat prettiger vindt :D )
Groetjes van jolanda

Schanulleke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Schanulleke » vr 03 feb 2006 20:11

Hoi Jolanda,

Mijn vriend zit naast me en die weet nogal wat van het MKB cq een eigen zaak beginnen en volgens hem is heel verstandig om een aparte rekening te openen, voor je eigen (boekhoud)gemak. Dit hoeft echt geen zakelijke bankrekening te zijn dat kan best een priverekening zijn. Hou dan echter wel rekening met de voorwaarden van hiervan o.a. dat er regelmatig een bepaald bedrag op moet binnenkomen. Een bank met lage kosten voor haar rekeningen is de Argenta bank, is een Belgische bank maar is ook actief in NL en online te vinden.
Namasté,
Schanulleke

"Leven is het meervoud van lef"

angela
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door angela » vr 03 feb 2006 21:16

Ik heb idd ook een aparte rekening geopend en bij de postbank betaal je een bedrag per jaar, maar niet zoveel als jij opnoemde hoor. Het is idd veel handiger om je uitgave en inkomsten op 1 rekening te hebben.
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

brides
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door brides » vr 03 feb 2006 21:42

hoi hoi
ik heb ook een zakelijk rekening en ik heb de rabo bank zijn ook een aantal kosten aan verbonden maar niet zoveel

en zijn ook verschillende zakelijke rekeningen

daar moet je ook eens over infomeren en zeggen dat je gewoon de goedkoopste wilt hebben

welke bank ben je geweest als ik vragen mag

groeten van brides
groeten van brides

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » vr 03 feb 2006 23:31

Nou, dat je een zakelijke rekening moet hebben is echt niet waar hoor! Ik werk op een accountantskantoor dus ik weet waar ik het over heb. Misschien bied een zakelijke rekening wat meer mogelijkheden of extra's, maar als je het niet nodig hebt zou ik gewoon een prive rekening nemen, scheelt een hoop geld.

Ik heb een tijdje geleden ook overwogen een aparte rekening erbij te nemen, puur om gemakkelijker te kunnen zien wat er in en uit gaat wat betreft mijn sieradenhobby. Maar omdat ik het puur als hobby heb en niet zakelijk of als onderneming raadde de bankadviseur het af. Het kost alleen maar geld: eenmalig openingskosten, jaarlijkse pasbijdrage e.d. Ik doe het nu zo, dat ik alle inkomsten laat binnen komen op een slapende spaarrek. die ik nog had, maar dus niks mee deed. Derden kunnen namelijk ook geld overmaken naar een spaarrek. nummer. Wist ik eerst ook niet hoor :wink: .
Groetjes, Melanie

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 04 feb 2006 07:19

Gewoon bij de Postbank gaan. Kost niet veel, is zelfs goed te doen als je bijna geen drol verkoopt en het voornamelijk voor de lol doet :wink: .
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 04 feb 2006 08:18

Ik heb gewoon een rekening genomen bij de SNS bank, die was voor mij het goedkoopste en ik wou er ook internet bankieren bij.

Je betaald eenmalig 12.50 voor je digipas en als je een rekening wil zonder bankpasje betaal je geloof ik verder niets meer. voor een rekining met pasje is het geloof ik 4 of 5 euro per jaar.

Bij de Rabo bank vroegen ze ongeveer 24 euro per jaar voor een rekening, ik geloof met internet bankieren maar weet het helaas niet meer zeker.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Debby
Bead Lover

Bericht door Debby » za 04 feb 2006 11:12

als je het wilt doen, raad ik jou ook de postbank aan :lol:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 04 feb 2006 11:14

ik weet niet welke rekening je nu heb, maar als je een aparte gewone neemt, zou ik abn of rabo nemen, die zijn lekker snel. en als je een zakelijke toch leuker vindt, neem dan postbank, die hebben een tariefvrij pakket en zolang het nog redelijk rustig is, hoef je weinig tot niets te betalen.

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » za 04 feb 2006 12:08

Ik was gewoon al bij de rabobank en heb er zeg maar gewoon een lopende rekening bij genomen voor de sieraden. Het is voor mij ook gewoon een hobby maar met een extra lopende rekening is het allemaal veel overzichtelijker. Ik geloof dat ik 2,45 euro in het kwartaal betaal.

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » za 04 feb 2006 12:09

Bij ABN-AMRO zakelijk betaal je het eerste jaar niets. :)
Groetjes, Nicole.

nathalie_25
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » za 04 feb 2006 19:14

Ik heb postbank en ABN allebei zakelijk, maar dat is echt niet zo duur hoor!

Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » za 04 feb 2006 20:51

bedankt allemaal voor jullie reacties :D zoveel had ik er niet verwacht en ben er echt mee geholpen!!!!
als je geld overmaakt naar een rekening van de postbank, gaan daar 5 dagen overheen toch ?? of is dat tegenwoordig ook al niet meer zo???
Ik ga kijken of ik op de site van de ABN tarieven zie staan en anders neem ik een "gewone" prive rekening erbij!! Ik ben nl bij de rabo geweest omdat ik daar al 2 andere rekeningen heb, maar het ging allemaal zo klungelig ze konden me niet eens de tarieven vertellen :shock: .

Bedankt allemaal, jullie horen wel wat het is geworden :D enne tips blijven welkom natuurlijk :D
Groetjes van jolanda

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » za 04 feb 2006 20:54

Jolanda van soest schreef:....als je geld overmaakt naar een rekening van de postbank, gaan daar 5 dagen overheen toch ?? of is dat tegenwoordig ook al niet meer zo???
mwah...5 dagen duurt het meestal niet, maar 2 à 3 dagen moet je volgens mij wel incalculeren. Succes!
Groetjes, Melanie

Gesloten