Sieraad op maat gemaakt
Hoe doen jullie dat als je voor een klant een sieraad op maat maakt. Ik heb nu nl. klant die een ketting gezien heeft op mijn site, maar die wil ze dan in herfstkleurtjes. Ik heb afgesproken eerst een concept te maken en haar dan een foto te sturen voor wel/niet akkoord. Wat nou als ze het niet mooi vind en hem toch niet neemt, heb ik al het werk voor niks gedaan.
Vragen jullie voor maatwerk bijv. een aanbetaling?
Vragen jullie voor maatwerk bijv. een aanbetaling?
Groetjes, Melanie
Ik doe het zo, dat ik ze eerst zelf de kralen uit laat zoeken, dan weten ze tenminste hoe dat er uit ziet. Dan kun je een bedragje aan laten betalen. Maar het is inderdaad een risico dat ze het toch niet mooi vind en dan moet je toch het geld terug betalen wat ze vooruit betaald heeft. Eigenlijk heb ik het nooit gehad. Vooral niet omdat ze natuurlijk de kralen al zelf uitgezocht hebben en in jouw geval ook het patroon al. Veel succes 

groetjes Sannie.
Ik doe dat soort dingen tamelijk uit de losse pols, ik denk dat ik bof dat mijn intuitie goed werk doet bij dat soort dingen.
Ik vraag eerst goed door over wat men precies wil, bij bruidsopdrachten vraag ik wel altijd een foto van de jurk. Dan kom ik met een voorstel, ik rijg het bijv. maar maak het niet af. Stuur dan een foto en vaak zit ik dan al goed. Soms nog wat kleinigheidjes.
Als iemand een soort kralen wil die ik eerst nog moet bestellen, dan vraag ik wel een aanbetaling, iets van 10 a 15 euro.
Ik heb nog maar 1 keer gehad dat het mis ging, diegene reageerde niet meer op mijn mailtjes enzo. Toen heb ik de ketting gewoon afgemaakt en op de site gezet.
Ik vraag eerst goed door over wat men precies wil, bij bruidsopdrachten vraag ik wel altijd een foto van de jurk. Dan kom ik met een voorstel, ik rijg het bijv. maar maak het niet af. Stuur dan een foto en vaak zit ik dan al goed. Soms nog wat kleinigheidjes.
Als iemand een soort kralen wil die ik eerst nog moet bestellen, dan vraag ik wel een aanbetaling, iets van 10 a 15 euro.
Ik heb nog maar 1 keer gehad dat het mis ging, diegene reageerde niet meer op mijn mailtjes enzo. Toen heb ik de ketting gewoon afgemaakt en op de site gezet.
Ik laat ze ook zelf de kleuren uitkiezen, dan kan daar iig achteraf nooit geen gezeur over zijn, want ze hebben het zelf zo uitgekozen. Natuurlijk adviseer ik wel als je van een 'foto-kleuren' kaart kiezen, omdat dan de kleuren natuurlijk kunnen afwijken of een hele andere indruk kunnen geven.
Als het nodig mocht zijn en ik heb het op voorraad, stuur ik een kleurmonster toe.
Ik laat ze niet aanbetalen, maar ik ben dan ook niet bang dat ze het niet nemen of dat ik ermee blijf zitten.
Wanneer men kiest voor een heel nieuw model, dan maak ik meestal eerst een proefstuk die ik laat zien voordat ik het hele sieraad afmaak.
Als het nodig mocht zijn en ik heb het op voorraad, stuur ik een kleurmonster toe.
Ik laat ze niet aanbetalen, maar ik ben dan ook niet bang dat ze het niet nemen of dat ik ermee blijf zitten.
Wanneer men kiest voor een heel nieuw model, dan maak ik meestal eerst een proefstuk die ik laat zien voordat ik het hele sieraad afmaak.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
-
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik laat ze nooit aanbetalen, ik zeg altijd maar zo, als ze het toch niet kopen, zet ik het gewoon weer te koop. Zeg ik er zelfs altijd bij, dat ze er niet aan vast zitten. En verder ga ik op mijn gevoel af.
Het is nog maar één keer gebeurt dat iets op een foto anders was overgekomen dan in het echt en dat de klant het daarom niet mooi vond voor zichzelf, maar die heeft toen haar buurvrouw er blij mee gemaakt en bij mij wat nieuws bestelt
.
Maar ik kan me indenken dat het anders is als je geen ruime voorraad kralen hebt en je er speciaal kralen voor moet kopen.
Het is nog maar één keer gebeurt dat iets op een foto anders was overgekomen dan in het echt en dat de klant het daarom niet mooi vond voor zichzelf, maar die heeft toen haar buurvrouw er blij mee gemaakt en bij mij wat nieuws bestelt

Maar ik kan me indenken dat het anders is als je geen ruime voorraad kralen hebt en je er speciaal kralen voor moet kopen.
Ik heb een aardige voorraad wel, maar als ik idd speciaal kralen moet kopen ga ik denk ik maar een aanbetaling vragen.
En als het sieraad niet genomen wordt, kan het idd wel op de site voor verdere verkoop, maar in dit geval zijn er ook nog speciale wensen qua lengte. Dus dan heb je geen standaard maat ketting meer.
En als het sieraad niet genomen wordt, kan het idd wel op de site voor verdere verkoop, maar in dit geval zijn er ook nog speciale wensen qua lengte. Dus dan heb je geen standaard maat ketting meer.
Groetjes, Melanie
Ik denk dat je daar best afspraken over kunt maken. Zeker als het afwijkende maten zijn. Ik heb een klant die altijd kettingen nodig heeft van 35cm. Met haar heb ik de afspraak dat ze eigenlijk de ketting altijd neemt, nu is het nooit voorgekomen dat ze het niet mooi vond hoor. Maar ze heeft dus een hele dunne hals en een hele vreemde kleurencombinatie smaak. Dat verkoop je dus nooit meer en dat begrijpt ze ook wel, gelukkig

groetjes Sannie.