korting gastvrouw

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Tamara
Bead Fan
Contacteer:
korting gastvrouw

Bericht door Tamara » vr 14 okt 2005 10:26

Even een vraagje:

Ik geef zondag een sieraden-party, de gastvrouw krijgt 10% korting van de omzet van de dag!
Stel de omzet is 250,- dan krijgt zij 25,- korting, maar als zij nu voor 20,- wil aankopen, moet ik dan 5,- contant geven, een tegoed-bon geven of is het jammer voor de gastvrouw??
Groetjes, Tamara

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 14 okt 2005 10:28

het is jouw feestje dus jij moet beslissen. ;)
ik zou niet 5,- teruggeven. want een armband die je voor 5,- heeft verkocht heeft, als het goed is, jou minder gekost.

Tamara
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 14 okt 2005 10:32

Dacht zelf ook, niet teruggeven, maar toch ff vragen wat jullie ervan vinden.

Thanks!
Groetjes, Tamara

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 14 okt 2005 10:33

denk dat tegoedbon het beste is....dan is klant blij en komt ze nog een keer, waardoor ze misschien wel voor meer dan 5,- koopt...

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Re: korting gastvrouw

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 14 okt 2005 10:34

Tamara schreef:Even een vraagje:

Ik geef zondag een sieraden-party, de gastvrouw krijgt 10% korting van de omzet van de dag!
Stel de omzet is 250,- dan krijgt zij 25,- korting, maar als zij nu voor 20,- wil aankopen, moet ik dan 5,- contant geven, een tegoed-bon geven of is het jammer voor de gastvrouw??
De gastvrouw besluit om iets voor 20 euro te nemen, en niet iets duurders waar ze zelf een beetje geld bij moet leggen. Jammer voor haar dus. Je zou eventueel (bijvoorbeeld) oorbelletjes er bij kunnen geven, maar geld teruggeven zou ik persoonlijk niet doen. Het is háár keuze. En als ze over die 5 euro valt dan had ze maar iets duurders moeten uitkiezen. Toch? 8)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » vr 14 okt 2005 10:44

In mijn ervaring kiest de gastvrouw altijd voor meer uit dan ze korting krijgt. Jouw sieraden spraken haar aan want anders had ze geen party gegeven, dus geloof me maar, die heeft diverse items waar ze al een oogje op heeft.
Ik heb vaak genoeg gehad dat de gastvrouw de collectie even "afroomde" voor de party nog maar begonnen was. Mij best hoor!

Biancie
Bead Interested

Bericht door Biancie » vr 14 okt 2005 10:53

Het eerste wat in mij opkomt is idd de tegoedbon. Zo verplicht je haar in eerste instantie tot niets maar het is wel een vorm van klantenbinding :D

Enne... veel plezier he ;-)
*~* Beauty is in the eyes of the beholder *~*

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 14 okt 2005 10:58

Armande schreef:In mijn ervaring kiest de gastvrouw altijd voor meer uit dan ze korting krijgt. Jouw sieraden spraken haar aan want anders had ze geen party gegeven, dus geloof me maar, die heeft diverse items waar ze al een oogje op heeft.
Ik heb vaak genoeg gehad dat de gastvrouw de collectie even "afroomde" voor de party nog maar begonnen was. Mij best hoor!

Niet uit ervaring van party geefster, maar wel gezien van andere partyhoudsters>>> volgens mij heeft Armande hier een goed punt :D en anders pech of tegoedbon waarvan de laatste mij slimmer en vriendelijker lijkt :wink: maar geen geld terug....
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Tamara
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 14 okt 2005 11:02

thanks meiden ik weet genoeg!!
het wordt gewoon besteden of niet!
Groetjes, Tamara

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » vr 14 okt 2005 11:04

zou ik ook zo doen: je geeft haar tenslotte 10% korting, geen tegoedbon! Korting krijg je op een hoger bedrag... Bij een tegoedbon zou je de rest nog wel in cash kunnen uitbetalen
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 14 okt 2005 11:47

kralenenquete schreef:zou ik ook zo doen: je geeft haar tenslotte 10% korting, geen tegoedbon! Korting krijg je op een hoger bedrag... Bij een tegoedbon zou je de rest nog wel in cash kunnen uitbetalen
Dat is nou eens een goede uitleg! Zoiets probeerde ik ook te zeggen maar ik wist niet zo snel hoe ik het moest uitleggen. Maar dit bedoelde ik dus ook. :)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gesloten