korting gastvrouw
Even een vraagje:
Ik geef zondag een sieraden-party, de gastvrouw krijgt 10% korting van de omzet van de dag!
Stel de omzet is 250,- dan krijgt zij 25,- korting, maar als zij nu voor 20,- wil aankopen, moet ik dan 5,- contant geven, een tegoed-bon geven of is het jammer voor de gastvrouw??
Ik geef zondag een sieraden-party, de gastvrouw krijgt 10% korting van de omzet van de dag!
Stel de omzet is 250,- dan krijgt zij 25,- korting, maar als zij nu voor 20,- wil aankopen, moet ik dan 5,- contant geven, een tegoed-bon geven of is het jammer voor de gastvrouw??
Groetjes, Tamara
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Re: korting gastvrouw
De gastvrouw besluit om iets voor 20 euro te nemen, en niet iets duurders waar ze zelf een beetje geld bij moet leggen. Jammer voor haar dus. Je zou eventueel (bijvoorbeeld) oorbelletjes er bij kunnen geven, maar geld teruggeven zou ik persoonlijk niet doen. Het is háár keuze. En als ze over die 5 euro valt dan had ze maar iets duurders moeten uitkiezen. Toch?Tamara schreef:Even een vraagje:

Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
In mijn ervaring kiest de gastvrouw altijd voor meer uit dan ze korting krijgt. Jouw sieraden spraken haar aan want anders had ze geen party gegeven, dus geloof me maar, die heeft diverse items waar ze al een oogje op heeft.
Ik heb vaak genoeg gehad dat de gastvrouw de collectie even "afroomde" voor de party nog maar begonnen was. Mij best hoor!
Ik heb vaak genoeg gehad dat de gastvrouw de collectie even "afroomde" voor de party nog maar begonnen was. Mij best hoor!
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Armande schreef:In mijn ervaring kiest de gastvrouw altijd voor meer uit dan ze korting krijgt. Jouw sieraden spraken haar aan want anders had ze geen party gegeven, dus geloof me maar, die heeft diverse items waar ze al een oogje op heeft.
Niet uit ervaring van party geefster, maar wel gezien van andere partyhoudsters>>> volgens mij heeft Armande hier een goed punt

ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Dat is nou eens een goede uitleg! Zoiets probeerde ik ook te zeggen maar ik wist niet zo snel hoe ik het moest uitleggen. Maar dit bedoelde ik dus ook.kralenenquete schreef:zou ik ook zo doen: je geeft haar tenslotte 10% korting, geen tegoedbon! Korting krijg je op een hoger bedrag... Bij een tegoedbon zou je de rest nog wel in cash kunnen uitbetalen

Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.