Sorry ben een beetje laat.
Er bestaat inderdaad zoiets als intelectueel eigendom en creatief eigendom.
Dat deze mevrouw beide niet heeft blijkt, anders hoefde ze niet jouw werk te kopieeren.
Ik zou haar er alsnog op aanspreken dat het strafbaar is om dingen na te maken.
Kijk maar naar het kopieeren van cd's of dvd's. en kleding dan. En haar dan meteen vertellen dat er copyright op zit en een datumstempel bij de belastingdienst. (dit hoeft niet persee zo te zijn, maar het schrikt voldoende af) En als ze er niet mee ophoud dat je haar dan gaat aangeven. Daarna stuur je een kennis op haar af om haar aan te spreken op haar misdadige gedrag en dat hij werkt bij bureau design registratie zo en zo en dat je daar een klacht hebt ingediend. Het zou me verbazen als ze er dan nog mee door zou gaan, en zo ja, dan gaf ik haar aan bij de belastingdienst.
Ik kan me groen en geel ergeren aan mensen die uitgebreid je spullen bekijken (ik heb al een keer gezegd dat ze maar een foto ervan moesten maken, dan konden ze het thuis verder bestuderen) en dan het gore lef hebben om het voor je neus na te maken en dan nog te verkopen.
Wat mijn werk betreft. Ik maak de stukken die ik verkoop zo ingewikkeld en apart dat ze bijna niet na te maken zijn. En als ze na te maken zijn zit er een paar uur werk in en dat is dan weer niet rendabel voor een ander.