Dilemma...

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Joyce1977
Bead Lover
Contacteer:
Dilemma...

Bericht door Joyce1977 » zo 10 jul 2005 10:37

Bij deze wil ik vragen om jullie advies. Ik zit in een dilemma wat ik zal doen met mijn gemaakte sieraden. Ik heb al vaker wat gemaakt voor bekenden en dat vind ik erg leuk om te doen. Ik heb plezier in het maken, en ik maak een ander er blij mee!
Nu hoor ik van alle kanten-> daar moet je iets mee doen, je moet ze gaan verkopen en dergelijke.
Van de ene kant lijkt me dat wel erg leuk, maar het moet wel een leuke hobby blijven. Dus bij deze de vraag naar jullie ervaringen; loopt dat hard, hoeveel ben je dan bezig met sieraden maken?
Ik ben aan het proberen om een website te maken, maar heb ook de optie om via mijn werk het intranet te gebruiken. Is misschien wel iets beperkter maar trekt me ook wel.
Dus eigenlijk weet ik het nog niet en alle adviezen zijn welkom... nietweten

Alvast bedankt. Groetjes, Joyce.

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » zo 10 jul 2005 10:42

hoi Joyce,
als je serieus wilt beginnen met verkopen van je sieraden,
maak dan een website! en visitekaartjes met je gegevens
en je website erop. Als je dan wat verkoopt, doe je er een
kaartje bij. Diegene kan dan terugkijken op je site voor
als ze nog een keer wat nodig heeft bijvoorbeeld.

Ik weet niet hoeveel kettingen je nu hebt,
maar zorg voor een redelijk assortiment aan keuze,
en ook voor regelmatig wat nieuws.

als laatste, heb geduld!! bij ons duurde het ruim 2 jaar voordat
het écht een beetje ging lopen.

succes :wink:
Afbeelding *SHABBY**

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » zo 10 jul 2005 11:07

Een website kan zeker heel goed werken. Maar houd wel rekening ermee dat het tijd nodig heeft. Het helpt zeker als je site er goed uitziet. Ik heb altijd ongeveer 1% van het aantal bezoekers die iets willen kopen aangehouden. Maar ik denk dat het misschien in de werkelijkheid zelfs wel iets minder is. Er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel websites met sieraden. Er is veel concurrentie zal ik maar zeggen. Maar als je sieraden leuk en goed zijn verkoopt het wellicht zich zelf.

Je kunt natuurlijk ook zoiets als een sieradenparty houden (zelf geen ervaring mee) of op markten of braderien staan.

Succes met je verkopen. :P
Groetjes, Danielle

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » zo 10 jul 2005 11:11

Als ik jou was zou ik eens een Sieradenparty uitproberen, en als dat je bevalt kun je het vaker gaan doen.
Bye bye, Ezther.

Joyce1977
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » zo 10 jul 2005 11:12

Bedankt in ieder geval alvast voor de tips. Andere/ meer tips zijn natuurlijk nog welkom. Ik denk dat inderdaad de "concurentie" groot is. Er zijn ontelbaar veel sieraden sites, vandaar dat het idee van een berichtje op het intranet op mijn werk plaatsen mij ook wel iets lijkt...
Het is dan iets kleiner en misschien ook persoonlijker.
En dat ik geduld moet hebben, dat denk ik inderdaad ook, maar dat heb ik ook wel, dus dat moet goed komen.

Groetjes, Joyce.

Joyce1977
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » zo 10 jul 2005 11:14

Tja, een sieradenparty, volgens mij ben ik daar niet echt het type voor. Heb jij daar ervaring mee Ezther?

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 10 jul 2005 11:21

Als je mooie dingen maakt, dan val je toch wel op tussen alle sites hoor. Maar je moet er rekening mee houden dat het gewoon veel werk is. Vooral als je het toch zakelijk wilt benaderen, dan moet je er elke dag mee bezig zijn. Niet alleen met sieraden maken, maar ook met inkoop, opzetten en bijhouden van de website (een heel handige tool voor verkoop die niet duur is) en uiteindelijk ook de administratie. Je wilt per slot van rekening wel weten hoeveel je dan verdient.
Ik werkte eerst ook nog 32 uur op kantoor maar dat was geen doen meer op een gegeven moment, toen naar 20 uur en daar hou ik nou ook mee op.

Eerst moet je toch e.e.a investeren in materiaal, maak een flinke hoeveelheid sieraden en doe dan eens een paar sieradenparties. Dan krijg je gelijk "live" feedback over je creaties en vermoedelijk kun je dan gelijk een deel van je investeringen terug verdienen.
Een kleine investering in je website kan ik je ook aanbevelen, als je serieuze plannen hebt. Het is erg belangrijk dat je site er professioneel uitziet, anders kopen mensen niet bij je. Dus daar zou ik me ook eens in verdiepen. Die 1% van het aantal bezoekers die wat koopt, dat klopt ook ongeveer bij mij.

Je collega's zijn natuurlijk ook interessant om te benaderen. Maar bij ons op het werk mocht je trouwens geen commerciële berichten op intranet zetten, dus misschien moet je daar ook rekening mee houden.
Kralen make the world go round!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 10 jul 2005 11:22

Nah iedereen kan een sieradenparty doen hoor, vraag eerst eens een vriendin of die het voor je organiseert. Dan zijn het een beetje bekenden.

(Wat een lieve poes trouwens!)
Kralen make the world go round!

Frambiej
Bead Dreamer

Bericht door Frambiej » zo 10 jul 2005 13:02

Ik ben nu een maand of 4 bezig en heb (Vind ik) al heeel veel verkocht.. meer als ik ooit gedacht zou hebben.. na een weekje ofzo hadden we onze eerste bestelling en sinds ik de nieuwe site heb verkoop ik veel meer :) (Record op 1 dag, allemaal via internet besteld, 4 kettingen, 4 armbanden, 2 oorbellen..) Maar ik heb ook wel eens een paar dagen/week geen bestellingen..
:)

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 10 jul 2005 14:11

Ik ben heel lang geleden begonnen met sieraden maken en verkocht af en toe wat aan familieleden en vrienden. Dat heb ik heel langzaam gedaan, want zoals je al zegt het was een hobby. Ik had ook niet veel op voorraad, ze zochten iets uit en dan maakte ik het in hun kleur. Op een gegeven moment kreeg ik zoveel reclame, mond-op-mond reclame, dat ik steeds meer ging verkopen. Toen hadden we nog geen internet :wink: . Ook kreeg ik vraag naar kralen. enz. enz. Dus heel langzaam beginnen, des te leuker blijft het. :D
groetjes Sannie.

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » ma 11 jul 2005 09:41

Ik verkoop ook aardig wat, alleen via familie en vrienden. Als je veel familie en kennissen hebt kun je al een heel eind komen en zo kan het nog steeds een hobby blijven.

Vooral sieradenparty's zijn leuk om te doen, daar zijn meestal altijd wel vrouwen die het ook een keer willen doen en zo heb je steeds meer klantjes.
Groetjes Ilona

Joyce1977
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » di 12 jul 2005 11:49

Bedankt allemaal voor de goede adviezen!!!

Groetjes, Joyce.

:perfect:

Gesloten