kamer van koophandelnummer en ziekenfondsverzekerd??
Ja ik denk ik vraag het hier maar even. ik was daar laatst over na aan het denken: als je een kamer van koophandelnummer hebt, en dus ook je sieraden serieus gaat verkopen, moet je je dan particulier gaan verzekeren of ben je dat gewoon ziekenfondsverzekerd....
ben benieuwd of iemand dit weet!
groetjes....
ben benieuwd of iemand dit weet!
groetjes....
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!
Je hoef nu alleen nog maar particulier verzekerd te zijn als je meer dan 19000 euro per jaar verdient. Hang me niet op aan dit bedrag hoor.
Als je het echt wilt weten kan je beter even naar de site van de belastingdienst gaan. Maar voor die paar maandjes .....
Als je het echt wilt weten kan je beter even naar de site van de belastingdienst gaan. Maar voor die paar maandjes .....
Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.
- dutch_dayz
- Bead Producer
Ja het ziekenfondsstelsel wordt 1 geheel, dus geen particulier of ziekenfonds meer. Heb je die voorlichtings filmpjes op tv nog niet gezien dan 
Dit gaat in per 1 januari 2006. Meer info op http://www.denieuwezorgverzekering.nl
Dit gaat in per 1 januari 2006. Meer info op http://www.denieuwezorgverzekering.nl
En als je niet kunt/wilt wachten tot 1 januari:
Je valt pas buiten het ziekenfonds als je inkomen (uit je bij de kvk ingeschreven bedrijf/eenmanszaak) boven de ziekenfondsgrens uitkomt. Wil dat nog vóór 1 januari lukken, dan heb je zo vreselijk veel verdiend in die korte tijd, dat de verzekeringspremie er makkelijk van af kan!

Je valt pas buiten het ziekenfonds als je inkomen (uit je bij de kvk ingeschreven bedrijf/eenmanszaak) boven de ziekenfondsgrens uitkomt. Wil dat nog vóór 1 januari lukken, dan heb je zo vreselijk veel verdiend in die korte tijd, dat de verzekeringspremie er makkelijk van af kan!
Groeten,
Corriejanne
ooooooooooooooooooooooooooo
Gezondheid is de schoonste parel.
Corriejanne
Gezondheid is de schoonste parel.
Toen ik voor mezelf ging beginnen moest ik particulier verzekeren maar omdat ik nog in loondienst bij een werkgver was kon ik gewoon ziekenfonds blijven! Toen was het wel een zooitje want niemand wist natuurlijk hoe dat in elkaar zat (is wel 5 jaar geleden) Voor de zekerheid zal ik het gewoon bij je ziekenfonds vragen of gewoon tot eind dit jaar wachten maar ja als je iets in je hoofd hebt wil dat er vaak meteen uit hahaha
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>
jawel jawel, ik heb dat wel allemaal gevolgd, maar wij waren gisteren op een feestje geweest en ik geloof dat ik niet helemaal meer helder was.....maarja.patericia schreef:Kijk jij geen nieuwslisza schreef:wat wordt een geheel? het ziekenfondsstelsel?m@rlies schreef:Als je nog even wacht, want het wordt straks 1 geheelAls het goed is krijg je binnenkort hier allemaal info in de bus.
Dus als ik het goed begrijp maakt het nu voor die paar maanden niet zo heel veel uit, en het is dus niet zo dat als je een kvk-nummer hebt dat je dan automatisch ziekenfondsverzekerd bent. Eerder particul;ier als je dus niet in loondienst bent bij een andere werkgever?!
Groetjes lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!