Ja ik begrijp dat jouw aandeel noodzakelijk is. Maar ik kan echt niet minder gaan werken, hoe graag ik het ook wil. Ik hou nu, na aftrek van alle vaste lasten, al geen drol over. Dus als ik minder zou gaan werken dan wordt het helemaal droog brood en water (wèl goed voor de lijnArmande schreef:Dat lijkt maar zo, mijn vriend kan ook echt niet de hypotheek etc in zijn eentje dragen dus mijn aandeel is beslist noodzakelijk. Bovendien is mijn omzet op het moment zo goed als op hetzelfde nivo als toen ik nog fulltime werkte als secretaresse. Maar je neemt meer risico zo natuurlijk.
Sieraden verkopen als broodwinning?
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
-
nathalie_25
- Bead Designer
- Contacteer:
Het is wel erg makkelijk om te stellen dat mijn partner alles betaalt, was het maar waar haha! Hij is 24 en verdient echt niet zoveel dat hij de hele hypotheek kan betalen. Toen wij dit huis kochten werkten we allebei fulltime. Ondertussen is er nog een extra hypotheek afgesloten voor een verbouwing dus die kosten zijn er wel degelijk. En we willen ook nog wel een beetje leuk leven en dat kan dus nu.
Ik kan er nu nog niet 100% van leven nee, maar het is toch wel een aanzienlijk aandeel in onze inkomsten.
Als je helemaal niet eens je inkopen eruit haalt dan zou ik eea toch eens goed onder de loupe nemen om te kijken hoe dat komt. Niet als je het alleen hobby matig doet, een hobby kost nou eenmaal geld, maar als je een bedrijf hebt is het toch niet de bedoeling dat je alleen maar verlies draait lijkt me.
Ik kan er nu nog niet 100% van leven nee, maar het is toch wel een aanzienlijk aandeel in onze inkomsten.
Als je helemaal niet eens je inkopen eruit haalt dan zou ik eea toch eens goed onder de loupe nemen om te kijken hoe dat komt. Niet als je het alleen hobby matig doet, een hobby kost nou eenmaal geld, maar als je een bedrijf hebt is het toch niet de bedoeling dat je alleen maar verlies draait lijkt me.
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Ik heb helemaal niet gezegd dat je partner alles betaald, en ik weet dat je parttime werkt. Maar je moet toegeven dat zijn bijdrage aan de hypotheek het voor jou wel een stuk makkelijker maakt om minder te gaan werken. Of zie ik het nu weer verkeerd?nathalie_25 schreef:Het is wel erg makkelijk om te stellen dat mijn partner alles betaalt, was het maar waar haha! Hij is 24 en verdient echt niet zoveel dat hij de hele hypotheek kan betalen. Toen wij dit huis kochten werkten we allebei fulltime. Ondertussen is er nog een extra hypotheek afgesloten voor een verbouwing dus die kosten zijn er wel degelijk. En we willen ook nog wel een beetje leuk leven en dat kan dus nu.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
-
nathalie_25
- Bead Designer
- Contacteer:
Tja ik vind dat je het verkeerd ziet. Als zijn bijdrage er niet was geweest, had ik nooit een hypotheek gehad natuurlijk. Dan had ik een huurtje gehad wat niet al te hoog was omdat ik dat toendertijd ook niet had kunnen betalen, en had ik dus evengoed minder kunnen gaan werken. Het geld wat ik nu minder verdien doordat ik minder werk vang ik op met het geld wat ik met Kralendroom verdien dus daar staat mijn partner dan toch helemaal los van?
Ja dat geldt voor mij ook. Als ik alleen was geweest dan had ik ook niet dit huis gehad. Dan had ik moeten huren (zoals hiervoor ook). De hypotheek van het huis is gebaseerd op 2 fulltime salarissen dus ik moet gewoon mijn gelijke aandeel leveren voor de huishoudpot.
Ik ging ook eerst van fulltime naar 32 uur, dat was gewoon inkomensverlies. Maar you can't make an omelet without breaking an egg. Je zult tijd moeten maken om omzet te kunnen maken. Als het niet is om sieraden te maken, dan wel om ze aan de man te brengen op wat voor manier dan ook. En als het niet werkt zoals je hoopt, dan moet je bedenken wat je anders moet doen.
Nou of ik het had _gedurfd_ als ik alleenstaand was geweest, dat is nog wat anders. Het scheelt gewoon als je met iemand kunt overleggen en Dave staat er heel erg achter, dat maakt een groot verschil.
Ik ging ook eerst van fulltime naar 32 uur, dat was gewoon inkomensverlies. Maar you can't make an omelet without breaking an egg. Je zult tijd moeten maken om omzet te kunnen maken. Als het niet is om sieraden te maken, dan wel om ze aan de man te brengen op wat voor manier dan ook. En als het niet werkt zoals je hoopt, dan moet je bedenken wat je anders moet doen.
Nou of ik het had _gedurfd_ als ik alleenstaand was geweest, dat is nog wat anders. Het scheelt gewoon als je met iemand kunt overleggen en Dave staat er heel erg achter, dat maakt een groot verschil.
Kralen make the world go round!
Tja, dat lijkt me ook fijn.Armande schreef: Nou of ik het had _gedurfd_ als ik alleenstaand was geweest, dat is nog wat anders. Het scheelt gewoon als je met iemand kunt overleggen en Dave staat er heel erg achter, dat maakt een groot verschil.
Het is altijd makkelijker zoiets te doen met een partner die achter je staat!!!
En om terug te komen op de workshops, ik dacht altijd dat dat veel beter verdient dan sieraden!
Ik bedoel, iedereen die meedoet aan de workshop betaald een vast bedrag, dus dat heb je al binnen, en dan moeten ze ook nog het materiaal bij je kopen, dan haal je je uren er toch wel uit??????
Ik blijf er ook van dromen als ik de jackpot zou winnen dan ga ik ervoor om een eigen winkeltje met sieraden en kralen te beginnen maar dan moet ik denk eerst meedoen met de jackpot
Als ik eenmaal een beetje mooie glaskralen kan maken dat ik die ook probeer te verkopen via mijn site en beurzen, maar ik zou sowieso een baan erbij willen houden om toch geld in het laatje te houden tenzij het heeel goed loopt. En ik ben 1 keer freelance geweest en dat geeft zo een rompslomp met de belasting (dan heb je nog geluk dat je niet bij kvk ingeschreven hoeft te staan) dat ik ermee gestopt ben!
Dus denk goed na en maak goed plan voordat je daar aan begint want het is geen super droom waar je in terecht komt waar alles rooskleurig uitziet!
Als ik eenmaal een beetje mooie glaskralen kan maken dat ik die ook probeer te verkopen via mijn site en beurzen, maar ik zou sowieso een baan erbij willen houden om toch geld in het laatje te houden tenzij het heeel goed loopt. En ik ben 1 keer freelance geweest en dat geeft zo een rompslomp met de belasting (dan heb je nog geluk dat je niet bij kvk ingeschreven hoeft te staan) dat ik ermee gestopt ben!
Dus denk goed na en maak goed plan voordat je daar aan begint want het is geen super droom waar je in terecht komt waar alles rooskleurig uitziet!
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>
-
frieda van dam
- Bead Monster
- Contacteer:
-
frieda van dam
- Bead Monster
- Contacteer: