Inkoopprijzen bepalen voor doorverkoop

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
K@
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door K@ » wo 22 jun 2005 07:04

Heel graag jullie hulp.

Ik kreeg net een mail van een winkel en degene heeft er misschien belangstelling voor om wat van mijn creaties te verkopen, een hele eer :) . Verder heb ik nog geen contact gehad met de eigenaresse, dan komt later vandaag wel. Maar goed, ze wil dus misschien creaties van mij inkopen om weer door te verkopen in haar winkel. Ik heb hier verder nog nooit mee te maken gehad en zit met een aantal vraagjes.

* Ik moet dus inkoopprijzen gaan bepalen, maar hoe doe ik dat??? Moet ik gewoon een percentage er af halen, haar de volle prijs laten betalen die ook op mijn site staat of nog iets anders??

En wat komt er nog meer bij kijken?? Hoe ga je verder te werk, wat voor afspraken maak je, stel je een soort van contract op?? Hoe gaat het verder.

Er zullen hier vast wel mensen zijn die er meer verstand van hebben. Ik hoor/lees graag jullie reacties. :)

wanda
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door wanda » wo 22 jun 2005 08:45

Wt betreft de prijs moet je er natuurlijk rekening mee houdendat jij nog wel winst maakt. Misschien kan je met haar afspreken dat als ze zoveel kettingen afneemt ze zoveel procent korting krijgt op jouw prijzen en als ze meer afneemt wat meer korting o.i.d.

groetjes wanda
To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

K@
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door K@ » wo 22 jun 2005 10:50

Bedankt Wanda. Aan zoiets zat ik ook al te denken, hoe groter de afname hoe groter de korting, maar niet zoveel dat ik er zelf bij in schiet.

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » wo 22 jun 2005 13:01

als ze bij haar liggen, haal ze dan even van je site, straks verschillen de prijzen, en das nie leuk natuurlijk :lol: of zet erbij: te koop bij ...
ipoingtudut

K@
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door K@ » wo 22 jun 2005 13:29

Als ik het goed heb begrepen wil ze ze inkopen. Maar de prijs weghalen doe ik zeker, zet er wel neer, prijs op aanvraag.

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » do 23 jun 2005 18:21

Volgende maand liggen mijn sieraden in een nieuw te openen winkel. Daarvoor zijn diverse afspraken gemaakt: ik bepaal de verkoopprijs (omdat de sieraden ook via mijn site verkocht worden), de verdeling is 20-80 (Ik krijg dus 80% van de verkoopprijs).
Succes ermee, ben benieuwd hoe het jou vergaat
Kiki
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

K@
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door K@ » do 23 jun 2005 19:09

Weet nog steeds niet zeker hoe ik het wil doen. Als de sieraden voor dezelfde prijs verkocht worden als op mijn site en de regeling is bv. 80-20 dan schiet ik er zelf met 20% bij in, terwijl ik door de verkoop via mijn site wel de volle 100% krijg.

Ik heb in ieder geval als regel dat de winkelier de sieraden bij me moet inkopen, ik ga ze niet er neerleggen en wachten tot er wat verkocht is en dan pas mijn geld krijgen. Heb ik gedaan, doe ik niet meer. Eventueel is het mogelijk om speciaal voor de winkel sieraden te maken en deze niet op de site zetten, zodat de prijzen ook niet achterhaald kunnen worden. Zo werk ik nu met een schoonheidssalon.

Moet er nog even goed over denken allemaal en het dan op papier zetten.

Gesloten