Contract sieradenverkoop

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Kiki
Bead Lover
Contract sieradenverkoop

Bericht door Kiki » wo 15 jun 2005 21:44

Vandaag ben ik gebeld door iemand van een nieuw te starten 'lady's shop' Hier worden alleen exclusieve items voor dames verkocht; lingerie, kleding, make-up etc. etc. Mij is gevraagd of ik mijn sieraden daar in een vitrine wil leggen. In 1ste instantie in consignatie, als het gaat lopen worden de sieraden gewoon gekocht.
Voorstel van haar kant is 40-60, maar na wat heen en weer gepraat zitten we nu op 25-75 (ik wil dat naar 20-80) Heeft iemand daar ervaring mee. Ik zoek een contract, zodat de afspraken vaststaan, als iemand een voorbeeld heeft hoef ik het wiel niet meer uit te vinden. Suggesties zijn welkom.
Heel leuk natuurlijk, ik had net via de site al 3 armbanden en een ketting verkocht (en dat terwijl ik op vakantie was), maar het gaat wel snel, morgen moet ik al beslissen want zaterdag wordt er een fotosessie gemaakt van de kleding voor promotiemateriaaql en de bedoeling was dan dat mijn sieraden erbij komen, best spannend.......
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Kamelot
Bead Chatter

Bericht door Kamelot » wo 15 jun 2005 22:01

WAUW Kiki, wat een eer!!!
Heel veel succes gewenst!!

(jammer genoeg kan ik je niet helpen met het contract...)
Beady Greetzzz,

Kamelot

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » wo 15 jun 2005 22:08

Wauw, ik zou ongelooflijk vereerd zijn! Ben jij waarschijnlijk ook :wink:

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » wo 15 jun 2005 22:46

Gefeliciteerd Kiki.
Misschien is dit iets voor je:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... t=contract" onclick="window.open(this.href);return false;

(Ik weet niet zeker of 't zo lukt. Dit is de eerste keer dat ik heb geprobeerd iets op te zoeken in het forum-archief.)

Succes en groeten,
Corriejanne

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » wo 15 jun 2005 23:25

Spannend zeg.
Maar zou het voor jullie allebei niet handiger zijn als zij de sieraden gewoon koopt van je. Kun jij er voor vragen wat je wilt en kan zij ze verkopen voor de prijs die zij er voor wil hebben. Kun jij ook weer nieuwe spulletjes kopen, voor als de sieraden allemaal uitverkocht zijn :wink: . Je weet maar nooit.
Maar ik vind het erg leuk voor je. Veel succes.
Sannie Very happy
groetjes Sannie.

EstherEnzo
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » do 16 jun 2005 04:34

Spannend zeg, maar ook ik kan je niet helpen, ben wel erg nieuwsgierig naar je site....
Lekker dwalen tussen de kralen....

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 16 jun 2005 09:58

Heel leuk seg, zo ga je wel wat werk hebben :lol: maar dat vind je niet zo erg hé :wink:

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » do 16 jun 2005 21:04

Gefeliciteerd!

Helaas kan ik je ook niet aan een voorbeeld contract helpen.
Groetjes, Melanie

Jolanda Y
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » do 16 jun 2005 21:15

Ik heb sieraden liggen in een vitrine bij een galerie. Geef hun gewoon door wat mijn prijs voor het sieraad is. Lever daarbij de prijskaartjes met mijn logo, en zij zetten dan daar hun prijs op, dus mijn prijs + datgene wat zij eraan willen verdienen.
Wellicht is dat ook nog een optie voor jou.

Kiki
Bead Lover

Contract sieradenverkoop

Bericht door Kiki » do 16 jun 2005 21:44

Jolanda Y schreef:Ik heb sieraden liggen in een vitrine bij een galerie. Geef hun gewoon door wat mijn prijs voor het sieraad is. Lever daarbij de prijskaartjes met mijn logo, en zij zetten dan daar hun prijs op, dus mijn prijs + datgene wat zij eraan willen verdienen.
Wellicht is dat ook nog een optie voor jou.
Het probleem is natuurlijk dat deze sieraden ook op mijn site staan. Als mijn kaartje erbij gaat en men op de site gaat kijken zien ze andere (lagere) prijzen. Ik ben gegaan voor de verdeling 20-80 bij verkoop van het sieraad om dit te voorkomen. Als alles goed gaat lopen ga ik sieraden exclusief voor deze zaak maken die ook niet op mijn site komen. Dit is nu accoord, zaterdag is de fotoshoot met de modellen. Op de foto komt het model, fancy opgemaakt en met mijn kettingen, foto's krijg ik ook om op de site te zetten, ben reuze benieuwd en nog steeds op zoek naar een contract. Verder schoot me te binnen dat ik NIET ingeschreven sta bij de kvk en NIET bij de belastingen ivm btw afgifte...... Daar moet natuurlijk ook nog iets op verzonnen worden.
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

sandra1984
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door sandra1984 » do 16 jun 2005 22:16

Dat denk ik ook ja....wat dat KvK gebeuren betreft en zeker voor de belasting...zeker nu het allemaal super gaat lopen. Ik heb er zelf helaas niet zoveel verstand van maar wat ik wel weet is dat ik het heel gaaf voor je vind! Echt top!

Groetjes, Sandra
It beads me....;)

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » vr 17 jun 2005 16:50

Nu je zo gaat uitbreiden met de verkoop ben je zeker voor de btw geen hobbyist meer (misschien voor de inkomstenbelasting nog wel), dus moet je een btw-nr gaan aanvragen. Hoe het met de kvk zit, weet ik eigenlijk niet. Maar ik zou het eens kunnen informeren bij een collega van me. Ben er zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar, wanneer dat moet.
Groetjes, Melanie

Gesloten