Sieraden in bibliotheek; HET vervolg....

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:
Sieraden in bibliotheek; HET vervolg....

Bericht door *Ellen* » di 14 jun 2005 20:51

Hallo meiden,

al een hele tijd probeer ik mijn sieraden te verkopen. Dit lukt aardig via via, maar ik maak meer dan ik verkoop.
Heb ook winkels benaderd, maar die kopen al ergens anders sieraden in of vinden het te duur :? .

Nou mogen mijn sieraden van 8 augustus tot 19 september in de bibliotheek van Barendrecht liggen. Ik hoop hiermee wat te gaan verkopen en meer bekendheid te krijgen.
Ben zeer benieuwd of ik dit er ook daadwerkelijk mee ga bereiken.

Zit nu alleen te twijfelen over de aanpak. Zal ik de mensen mij laten benaderen als ze iets willen kopen. Of met de dames van de bieb afspreken dat zij ze verkopen voor mij?

Twijfel of dit laatste wel goed gaat, maar ben bang dat het eerste zorgt voor weerstand waardoor er minder verkocht wordt...

Hebben jullie hier nog handige tips voor?

Groetjes Ellen
Laatst gewijzigd door *Ellen* op vr 19 aug 2005 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

K@
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door K@ » di 14 jun 2005 21:05

Zou kiezen voor je eerste optie, je laten benaderen, of misschien kan je afspreken dat je in die periode een paar keer op een vaste tijd in de bieb bent zodat mensen naar je toe kunnen komen.

De medewerkers van de bieb vragen of ze het voor jou willen doen lijkt me geen goed plan, de kans dat er iets fout gaat is zeer groot.

Maarre super joh dat je deze kans krijgt, hoop voor je dat je veel bekendheid krijgt en natuurlijk goed verkoopt. :yes:

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » di 14 jun 2005 21:08

Ik zou het de biebdames laten verkopen, anders is de weerstand zo ontzettend groot. Succes ermee!
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » di 14 jun 2005 21:31

ik heb dat ook al 2 keer gedaan. Ik heb toen afgesproken dat de mensen me kunnen benaderen en dat ik de laatste dag aanwezig ben, mensen kunnen dan zo ie zo komen om kettingen te kopen. Ik zou het niet te veel bij hen neerleggen. Hou het in eigen handen!

Maar super voor je!
Liefs
Linda

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » di 14 jun 2005 21:45

Ontzettend leuk voor je zeg! Ik zou het ook zelf in de hand houden en misschien inderdaad een paar keer er zelf bij gaan staan.
Groetjes, Melanie

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » di 14 jun 2005 22:24

Misschien een idee om een soort gastenboek neer te leggen waarin mensen een boodschap, bestelling of verhoogde interesse in een bepaalde ketting neer kunnen schrijven.
Persoonlijk zou ik het niet aan de biebdames over willen laten en om jezelf helemaal vast te leggen naast de telefoon in die periode lijkt me ook niet alles.

Lieve groet van Fairy

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » di 14 jun 2005 22:32

Fairy schreef:Misschien een idee om een soort gastenboek neer te leggen waarin mensen een boodschap, bestelling of verhoogde interesse in een bepaalde ketting neer kunnen schrijven.
Persoonlijk zou ik het niet aan de biebdames over willen laten en om jezelf helemaal vast te leggen naast de telefoon in die periode lijkt me ook niet alles.
dit vind ik ook een goed plan,
en wat melanie zegt, het is helemaal niet gek om er
een keer te staan met een tafeltje waaro pze zijn uitgestald
als dat tenminste mag.
Afbeelding *SHABBY**

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » wo 15 jun 2005 07:36

Dat met dat gastenboek klinkt idd ook wel als een heel goed idee! :D
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Marcellalouise
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Marcellalouise » wo 15 jun 2005 07:52

Sinds jan. dit jaar liggen mijn sieraden steeds in diverse bibliotheken van Amsterdam. Dit wisseld per maand.

Ik heb het zo geregeld dat als iemand iets wil kopen de dame(s) van de bibliotheek dit verkopen en het prijskaartje + het geld in een envelop doen. Maar als iemand iets anders wil bestellen (andere kleur, lengte e.d.) dan kunnen ze contact opnemen met mij via email.

Overigens heb ik wel ontzettend veel verkocht via de bibliotheken. Ook veel kinderfeestjes en workshops gekregen.

Boekje is idd wel handig, maar de ervaring leert bij mij dat het niet werd ingevuld, maar dat mensen liever even emailen. Gaat tenslotte sneller, aangezien ik niet elke dat in het boekje kwam kijken;-)

Suc6!

Marcella

*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » wo 15 jun 2005 07:55

Serena schreef:
Fairy schreef:Misschien een idee om een soort gastenboek neer te leggen waarin mensen een boodschap, bestelling of verhoogde interesse in een bepaalde ketting neer kunnen schrijven.
dit vind ik ook een goed plan,
en wat melanie zegt, het is helemaal niet gek om er
een keer te staan met een tafeltje waaro pze zijn uitgestald
als dat tenminste mag.
Dat gastenboek is een prima idee! Ga ik zeker doen! En verder wil ik een paar keer een paar uur aanwezig zijn dat mensen mij kunnen benaderen.
En dan een briefje erbij met ik ben iedere.. van.. tot.. aanwezig, waarbij u de mogelijkheid heeft tot het passen en kopen van een sieraad. ofzo.

Bedankt voor de tips!

Groetjes Ellen

*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » wo 15 jun 2005 07:57

Marcellalouise schreef: Ik heb het zo geregeld dat als iemand iets wil kopen de dame(s) van de bibliotheek dit verkopen en het prijskaartje + het geld in een envelop doen. Maar als iemand iets anders wil bestellen (andere kleur, lengte e.d.) dan kunnen ze contact opnemen met mij via email.

Maar dit is toch ook heel handig....

Groetjes Ellen

Marcellalouise
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Marcellalouise » wo 15 jun 2005 08:00

Ik vond het wel handig zo. Ik had namelijk niet altijd de gelegenheid om langs te komen met mijn full time baan. En zo konden mensen toch sieraden kopen.

Gaat tot nu toe prima hoor. Maar wel tussendoor altijd even langs gaan om de lege plekken op te vullen!;-) Of vragen wanneer ze een x aantal artikelen hebben verkocht, ze even bellen / mailen.

*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » wo 15 jun 2005 08:16

Ik denk dat ik nog maar is goed ga overleggen met de dames van de bieb. Hoe zij het zien en welke ervaring ze hebben.

Vind dat er voor beide opties voor en nadelen aan zitten, voor de verkoop is het het beste als ik het aan de dames overlaat. En voor ´de veiligheid´ als ik de klanten mij laat benaderen...

Groetjes Ellen

Kamelot
Bead Chatter

Bericht door Kamelot » wo 15 jun 2005 09:06

Wat leuk dat je in de bib mag verkopen...
VEEL SUCCES ermee!!
Beady Greetzzz,

Kamelot

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 15 jun 2005 18:50

*Ellen* schreef:Ik denk dat ik nog maar is goed ga overleggen met de dames van de bieb. Hoe zij het zien en welke ervaring ze hebben.

Vind dat er voor beide opties voor en nadelen aan zitten, voor de verkoop is het het beste als ik het aan de dames overlaat. En voor ´de veiligheid´ als ik de klanten mij laat benaderen...

Groetjes Ellen
Als de dames dat voor je willen doen en je zet overal een prijsje bij kan er toch niet zoveel misgaan lijkt mij?(je zou ook nog kunnen overwegen om als de dames goed hun best hebben gedaan voor je ze een cadeautje te geven in de vorm van een kralenboekenlegger(die zou ik ook in de kast leggen) of een armband ofzo)En je e-mailadres op papiertjes erbij voor als iemand meer info wil of andere kleur ofzo...
meestal zijn de medewerkers van de bib wel erg oprechte eerlijke dames hoor.(tenminste dat lijkt hier zo :wink: )
Groetjes Els,

Gesloten